پیدا شدن رد گاری هایی از 7 هزار سال پیش!

به گزارش سفر به مالزی، کارت راتس، دیدنی های مالتا | Maltas Cart Ruts

در بسیاری از نقاط جزیره مالتا و جزیره غودش در دریای مدیترانه مجموعه ای از ردهای موازی است که در دل صخره های سنگ آهکی به وجود آمده اند و ظاهرا دست ساز هستند. این ردهای موازی یکی از معروف ترین دیدنی های مالتا هستند که شباهت زیادی به رد گاری های قدیمی دارند. عمق آن ها به 60 سانتی متر می رسند و بین آن ها حدودا 110 تا 140 سانتی متر فاصله دارد. بعضی از این ردها یکدیگر را قطع می نمایند اما در بیشتر مواقع موازی هستند. خبرنگاران در ادامه این مورد از دیدنی های مالتا را به شما معرفی و بعلاوه تصاویری از این ردها را برایتان آماده نموده است؛ با ما همراه باشید.

پیدا شدن رد گاری هایی از 7 هزار سال پیش!

اطلاعات کلی از کارت راتس

خطوط موازی با اینکه بیشتر آن ها سایزی که در مقدمه به شما گفتیم را دارند اما بعضی از آن ها عمیق تر و یا باریک تر هستند و یا خطوطی هستند که کم عمق و پهن می باشند. آن ها هم به شکل سطوح صیقلی دیده می شوند و هم به تیزی سنگ های برنده هستند. این آثار عجیب از دیدنی های مالتا هم به شکل تکی و هم به شکل گروهی دیده شده و معمولا موازی هستند؛ به طوری که اگر از دور نگاه کنیم شبیه ریل قطار می ماند که به دوردست ها می رسد. بعضی از آن ها روی کوه و تپه ها هستند و بعضی دیگر تا امتداد دریا ادامه یافته و ناپدید می شوند.

با اینکه کارت راتس های مالتا ساختارهای تاثیرگذاری هستند اما نمی توان آن ها را تنها به این کشور نسبت داد. در حقیقت، تشکل های اینچنینی در سیسیل، ساردینیا، ایتالیا، یونان و جنوب فرانسه نیز کم و بیش پیدا می گردد. با این حال همه آن ها به یک علت به وجود نیامده اند و همه شان هم شبیه هم نیستند.

تاریخ تقریبی به وجود آمدن این خطوط اسرار آمیز

بعضی از محققان این خطوط را به بناهای مذهبی موجود در جزیره مالتا و غودش نسبت می دهند. بیش از 10 مجموعه مذهبی سنگی به همراه دیگر سازه های تاریخی در جزایر مالتایی وجود دارد که تاریخ آن ها به حدود 3500 تا 5500 سال قبل از میلاد برمی گردند که همین موضوع هم آن ها را یکی از قدیمی ترین سازه های دست ساز در سراسر کره زمین نموده است. اعتقاد بر این است که این خطوط پاسخ سوالی است که دانشمندان زیادی را برای چگونگی ساخت این سازه ها درگیر خود نموده است؛ سازه هایی که در زمان خود بسیار شگفت انگیز بوده اند.

بعلاوه فرضیه دیگری مطرح می گردد که این کانال های دوگانه، ایجاد شده به وسیله مهاجرانی است که بعدها از سیسیل در شروع دوره برنز و یا حدود 2000 سال پیش از میلاد به مالتا وارد شدند. با این حال، آنتونی بونانو، باستان شناس مالتی نیز تئوری جایگزینی در خصوص تاریخ این خطوط در جزیره ارائه نموده است که نشان می دهد که ردها می توانند سازه های فنیقی باشند که اخیرا، احتمالا در قرن هفتم میلادی، ساخته شده اند.

این دیدنی های مالتا چگونه ساخته شده اند؟

از آنجایی که هنوز معلوم نیست که این خطوط چگونه ایجاد شده اند، جوابی قطعی به این سوال نمی توان داد. بعضی از باستان شناسان معتقدند که کارت راتس بر اساس وسیله نقلیه ای که احتمالا چرخ داشته است ساخته شده و در نهایت به این شکل در آمده اند. این وسایل نقلیه می توانستند انسان یا بارهای سنگینی را در مسیرهای تعیین شده حرکت داده و استفاده از آن ها برای دهه ها و یا یک سده به طول انجامیده باشد.

به این صورت رد این وسیله در سنگ آهک های این منطقه به مرور افتاده باشد و به شکل امروزی دیده گردد. اما گروهی دیگر مخالف این قضیه هستند که تمام این ردها به خاطر عبور وسیله های نقلیه بوده باشد. آن ها می گویند که این خطوط آنقدر تمیز کار شده اند که بعید نیست با ابزار خاصی به صورت دست ساز در آمده باشند.

باستان شناس استرالیایی، کلاودیا ساگونا از دانشگاه بیرمنگام ایده متفاوتی در خصوص این خطوط دارد. از نظر ساگونا این ردها در واقع خطوط آبیاری از زمان عصر سنگ یا عصر حجر هستند. در عصر باستان، باران های سیلابی خاک سطحی جزیره را شسته و در نهایت کشاورزان آن موقع مجبور بودند تا کاری نمایند که روش های جدیدی برای آبیاری باشد. او می گوید که کشاورزان مالتی این خطوط را حفاری نموده اند تا به وسیله سنگ اهک ها بتوانند آب را هدیت نموده و از خاک سطحی محافظت نمایند.

یک فرضیه دیگر این است که این دیدنی های مالتا به خاطر این است که سنگ های معادن از این راه جابجا می شده است. حمل و نقل سنگ ها شاید همان رازی باشد که ساختمان های مذهبی اطراف آن به وجود آمده اند. این فرضیه که به وسیله آنتونی بونانو به وجود آمده است می گوید که به وسیله این راه ها، سنگ ها جابجا شده و به سمت محل ساخت بناها راهنمایی می شده است. اگر این نظر درست باشد، بسیاری از محققانی که روی سازه های مذهبی مالتا تحقیق می نمایند نیز به راحتی می توانند داستان پشت پرده این ساختمان ها را کشف نمایند. البته بعضی هم می گویند که سنگ های معدن از این طریق به آفریقا برده می شده است و خطوط حمل و نقل جاده ای محسوب می شدند.

با اینکه بسیاری از فرضیه ها جالب و معروف هستند، اما هیچکدامشان نتوانسته دلایل قانع نماینده و قاطعانه ای داشته باشند. به همین علت تا امروز هنوز هم در خصوص هدف اصلی ایجاد این خطوط که احتمال می رود دست ساز باشد تعیین نشده است. در حال حاضر هیچ شکی نیست که خطوط مبهم از دیدنی های مالتا همچنان در آینده حل نشده باقی می مانند: از لحاظ هدف اصلی، ابزار دقیق که به وسیله آنها تشکیل شده اند، تاریخ دقیق ایجاد شدنشان و اینکه چه مدت آنها به طور مداوم به وسیله تمدن باستانی که در آنجا زندگی می کردند، استفاده می شدند.

منبع: beyondsciencetv.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1565

به "پیدا شدن رد گاری هایی از 7 هزار سال پیش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن رد گاری هایی از 7 هزار سال پیش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید