پخش زنده شهادت علیه ترامپ

به گزارش سفر به مالزی، اصلاً اشتباه نکنید؛ دموکرات ها خود نیز بخوبی می دانند که دونالد ترامپ بعد از رسیدن پفراینده استیضاح به سنا، مثل ماهی از دست آنها سر می خورد و سر سالم از استیضاح به در می برد. اما از دیروز فرایند استیضاح را وارد فاز جدید خود، یعنی علنی و تلویزیونی شدن شهادت ها کردند تا مردم امریکا را که تنها 355 روز دیگر به پای صندوق های رأی می فرایند تا چهل و ششمین رئیس جمهوری خود را انتخاب نمایند، با خود همسو سازند.

پخش زنده شهادت علیه ترامپ

به گزارش خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس، عصر دیروز خاتمه درهای بسته جلسات کمیته مجلس نمایندگان امریکا به روی عموم مردم دنیا گگردده شد تا بتوانند با نشستن مقابل تلویزیون های خود ببینند و قضاوت نمایند که آیا رئیس جمهوری امریکا از قدرت خود سوء استفاده نموده و رئیس جمهوری کشوری دیگر را تحت فشار گذاشته تا در جهت منافع او درباره رقیب انتخاباتی اش اطلاعاتی را برای کمپین انتخاباتی اش بفرستد یا خیر؟ دموکرات ها می گویند او این کار را نموده و در تماس های تلفنی با ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهوری اوکراین، از او خواسته بوده در ازای دریافت یاری نظامی از امریکا که سنای این کشور پیشتر آن را تصویب نموده بود، اطلاعاتی درباره فعالیت های مالی هانتر بایدن، پسرجو بایدن رقیب انتخاباتی اش در اختیار او بگذارد.

در نخستین جلسه علنی کمیته مجلس نمایندگان در این خصوص که ساعت 10 صبح به وقت واشنگتن (18:30 به وقت تهران) شروع شد، ویلیام تیلور، کاردار سفارت امریکا در کی یف و جورج کنت، دستیار ارشد در بخش اروپای وزارت امور خارجه امریکا مقابل دوربین های تلویزیونی پشت تریبون رفتند و شهادت دادند. شهادت علنی شاهدان در پفراینده استیضاح رئیس جمهوری امریکا روز آدینه، فردا با شهادت ماری یانوویچ، سفیر سابق امریکا در اوکراین ادامه خواهد یافت. هشت شاهد دیگر نیز در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه هفته آینده شهادت خود را مقابل دوربین های تلویزیونی تکرار خواهند کرد. شبکه های خبری پر طرفداری همانند ای بی سی، سی بی اس، فاکس نیوز، ان بی سی و پی بی اس جلسات شهادت فوق را به طور زنده پوشش می دهند.

البته رویداد دیشب را نباید اتفاقی عجیب در ریاست جمهوری دونالد ترامپ دانست. زیرا نزدیک به سه سالی که از ریاست جمهوری وی می گذرد، امریکا شاهد اتفاق های غیر معمول چندی در کاخ سفید بوده است. اما این بار این رویداد برای ترامپ دو وجه کاملاً متضاد دارد: یا می تواند باعث تقویت صندلی او گردد و مخاطبان را به این نتیجه برساند که دموکرات ها از کاه کوه ساخته اند یا باعث بی اعتمادی مردم نسبت به مردی گردد که هرچند در 35 ماه گذشته توانسته کنترل همه چیز را بخوبی در دست داشته باشد، اما قادر به کنترل قانون اساسی امریکا و به کار دریافت آن به نفع خود نیست. برای دموکرات ها هم مهم همین است که مردم نسبت به ترامپ بی اعتماد شوند.

اتهام های جدید

دموکرات ها با این حال به این بسنده ننموده اند. آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا در مصاحبه ای با نشریه هیل، رسانه کنگره امریکا، فاش کرد، دموکرات ها در کوشش هستند با افزودن اتهام هایی نظیر رشوه خواری و اخاذی، پفراینده استیضاح دونالد ترامپ را قطورتر از آنچه در حال حاضر هست، سازند. زیرا فعلاً اصلی ترین اتهام ترامپ در این پفراینده، دخالت دادن بیگانگان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا است. او که خود یک دموکرات است، همچنین اشاره نموده که مهم نیست نتیجه استیضاح چه گردد. تنها چیزی که مهم است، این است که این تحقیقات ارزش زمانی که برای آن صرف شده را دارد.

رسوایی برای امریکا

در حالی که دموکرات ها و جمهوریخواهان امریکا با جنگی که بر سر استیضاح ترامپ به راه انداخته اند، توجه همه دنیا را به سوی این کشور جلب نموده اند، بسیاری معتقدند، این جنگ قدرت، تنها حاصلی که به بار می آورد، رسوایی امریکا است. در همین ارتباط استفان کالینسون، تحلیلگر سیاسی شبکه خبری سی ان ان معتقد است: این استیضاح و فرایند آن تنها باعث وارد آمدن زخمی ناسور بر پیکر جامعه امریکا برای چندین سال خواهد شد. همان طور که پیش از این هنگام استیضاح بیل کلینتون و اندرو جانسون باعث چنین مسأله ای شده و امریکا را وارد جنگی ایدئولوژیک نموده بود. رخدادی که اتحاد ملی در کشور امریکا را تهدید خواهد نمود.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 36

به "پخش زنده شهادت علیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش زنده شهادت علیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید