مجلس آلمان: به مناسبات منصفانه و بهتر با روسیه احتیاج داریم

به گزارش سفر به مالزی، رئیس مجلس آلمان در گفتگویی با یک رسانه آلمانی بر لزوم همکاری های بهتر و منصفانه با روسیه تاکید نمود.

مجلس آلمان: به مناسبات منصفانه و بهتر با روسیه احتیاج داریم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وولفگانگ شایبله، رئیس مجلس آلمان در مصاحبه با دویچه وله آلمان درباره شرایط آلمان حدود سه دهه بعد از اتحاد دوباره گفت: آلمان در این 30 سال مانند همه دنیا کاملا تغییر نموده است. دیگر یک نظم و رهبری دنیای وجود ندارد. برای مدتی ایالات متحده تقریبا تنها ابرقدرت دنیا به نظر می رسید. اما امروزه دنیا متنوع تر شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: درگیری های بین غرب و شرق که ما نمی توانستیم تصور کنیم چگونه به سرانجام می رسد به شکل معجزه آسایی بدون جنگ و تقریبا بدون کشته به سرانجام رسید. اما دنیا به این دلیل امن تر نشده است و جنگ ها دوباره امکان پذیر شده اند.

رئیس مجلس آلمان در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید نمود که حالا دنیا کاملا تغییر نموده است و از این رو صدر اعظم آلمان کاملا بجا در سال 2017 گفته بود که اروپا باید بخش بزرگتری از مسئولیت برای امنیت خود را بر عهده گیرد.

شایبله در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: حدود سی سال بعد از اتحاد دوباره آلمان اختلافات سیاسی بین غرب و شرق کم تر شده اما همچنان آشکار است.

رئیس مجلس آلمان در بخش دیگری از این مصاحبه به مناسبات اروپا با روسیه پرداخته و گفت: ما به همکاری های منصفانه تر و بهتر با روسیه احتیاج داریم.

سوم اکتبر 1999 جمهوری دمکراتیک آلمان (آلمان شرقی) و جمهوری فدرال آلمان (آلمان غربی) پس از نیم قرن جدایی، بار دیگر به هم پیوستند و آلمان امروزی را تشکیل دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 742

به "مجلس آلمان: به مناسبات منصفانه و بهتر با روسیه احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس آلمان: به مناسبات منصفانه و بهتر با روسیه احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید