وعده پیگیری مسائل فعالان فناوری اطلاعات در بخش خصوصی

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی در ملاقات با نمایندگان کمیته سنا (سندیکای مخابرات ایران، نظام صنفی یارانه ای کشور، اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران) و با حضور جمعی از مدیران و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رشد مالی بخش صنعت ICT کشور در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به ابتدای دولت یازدهم قابل توجه بوده است.

وعده پیگیری مسائل فعالان فناوری اطلاعات در بخش خصوصی

وی اضافه کرد: سهم اقتصاد دیجیتال در GDP به 6.5 رسیده است و سهم بازار ICT که حاضران این جلسه آن را مدیریت می نمایند 4.5 درصد شده است و این رشد 1.7 دهم برابری را نسبت به آنچه در ابتدای دولت یازدهم بوده است، نشان می دهد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: رشد و توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشد مالی و رفاه مردم را رقم زده است. در طول هفت سال دولت های یازدهم و دوازدهم، تعداد مشترکان اینترنت در کشور 5.6 برابر افزایش داشته است، متوسط سرعت اینترنت هم 27 برابر شد و متوسط قیمت بر اساس حجم نصف شده است.

آذری جهرمی تأکید کرد: همه این اتفاقات حاصل کوشش بخش خصوصی، سرمایه گذاران و تولیدنمایندگان بوده است که در کنار هم این رشد را در کشور رقم زدند؛ بنابراین بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT در کشور نقش ویژه و حائز اهمیتی داشته است.

در ابتدای این جلسه نمایندگان کمیته سنا به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات حوزه کاری و همچنین موانع و مسائل پیش روی خود پرداختند که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بعضی از مسائل و موانع پیش روی فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات راهکارهایی را عنوان نمود و برای تعدادی دیگر قول پیگیری داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 695

به "وعده پیگیری مسائل فعالان فناوری اطلاعات در بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده پیگیری مسائل فعالان فناوری اطلاعات در بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید