هشدار چین به آمریکا: دیگر نمی توانید در جهان از موضع برتر با دیگران برخورد کنید

به گزارش سفر به مالزی، وزیر خارجه چین به آمریکا هشدار داده که موضع برتر اتخاذ نکرده و این پیش فرض را نداشته باشد که در امور بین الملل نظر نهایی را دارد.

هشدار چین به آمریکا: دیگر نمی توانید در جهان از موضع برتر با دیگران برخورد کنید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، وانگ یی در تبادل نظر با رسانه های خارجی پیرامون دیدارهای اخیر خود با وزرای خارجه سنگاپور، مالزی، اندونزی، فیلیپین و کره جنوبی گفت چین نمی پذیرد که ایالات متحده لیستی از درخواست های یکجانبه را برای مذاکره در مقابل پکن قرار دهد.

به گفته وزیر خارجه چین درب های مذاکره با چین باز است اما مذاکره باید در موضع برابر و با رعایت احترام متقابل انجام گردد.

وی در ادامه گفت: چین این موضوع را نخواهد پذیرفت که کشوری در جهان خود را در موضع برتر در مقابل دیگران قرار دهد و اینکه نظر نهایی را در امور جهانی داشته باشد. اگر آمریکا به تقابل ادامه دهد، چین این موضوع را بدون ترس و به آرامی انجام خواهد داد.

به گفته وانگ هر چند همکاری میان چین و آمریکا امکانپذیر است اما هر دو طرف باید به نگرانی های اصلی یکدیگر احترام گذاشته و اینکه چین درخواست های یکجانبه از سوی واشنگتن را نمی پذیرد. وزیر خارجه چین ادامه داد: ما قطعا با مداخله در امور داخلی چین برخورد می کنیم و از آن مهمتر با تحریم های یکجانبه غیرقانونی که مبنای آن دروغ و اطلاعات نادرست است، مخالفیم.

وزیر خارجه چین گفت: چین نمی تواند به این دلیل که بسیاری از کشورهای کوچک و درحال توسعه از ما حمایت می نمایند، عقب نشینی کند. اما چین این حق را دارد که پاسخ دهد زیرا باید از اقتدار و عزت ملی خود دفاع کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1090

به "هشدار چین به آمریکا: دیگر نمی توانید در جهان از موضع برتر با دیگران برخورد کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به آمریکا: دیگر نمی توانید در جهان از موضع برتر با دیگران برخورد کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید