هشدار ترکیه به یونان؛ دنبال نگرش های توسعه طلبانه نباشید

به گزارش سفر به مالزی، وزیر دفاع ترکیه با هشدار به نگرش های توسعه طلبانه یونان گفت، آنکارا هوادار حل مسائل در دریای اژه به وسیله روابط همسایگی خوب و گفت وگو مطابق با قوانین بین المللی است.

هشدار ترکیه به یونان؛ دنبال نگرش های توسعه طلبانه نباشید

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ترکیه روز یکشنبه به یونان در مورد نگرش های توسعه طلبانه هشدار داد و گفت که یونان فقط در پی امیدهای بی فایده است.

به نوشته روزنامه ینی شفق حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت: یونان باید ببیند که با نگرش ها، رویکردها و رفتارهای تحریک آمیز نمی تواند به جایی برسد و این سیاست ها از عقل و فهم دور است و چیزی جز جستجوی یک امید بی فایده نیست.

آکار به همراه ژنرال های ارشد ارتش ترکیه اقدامات انجام شده در امتداد مرز یونان را آنالیز کرد.

وزیر دفاع ترکیه تاکید نمود که آنکارا هوادار حل مسائل دریای اژه به وسیله روابط همسایگی خوب و گفت وگو مطابق با قوانین بین المللی است.

آکار بعلاوه گفت وگوی متقابل و مثبت درباره همکاری در مبارزه با آتش سوزی جنگل ها را که ماه گذشته در هر دو کشور رخ داد را یادآور شد، اما تحریکات و اقدامات تجاوزکارانه غیرقانونی یونان را مورد انتقاد قرار داد.

وی اضافه نمود: ما از همه، به ویژه مقام های یونان ، انتظار داریم که روابط خوب با همسایگان برای مردم کشورهای همسایه هم مهم باشد. اما متأسفانه دائماً با تحریکات، اقدامات تهاجمی غیرقانونی و گفتمان از طرف یونان روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه آتن سعی می نماید با ادعای منطقه ها دریایی و حریم هوایی، حرکتهای آنکارا را محدود کند، اضافه نمود: از این طریق نمی توان به جایی رسید وآنها باید آن را به وضوح ببینند.

وزیردفاع ترکیه اضافه نمود که آنکارا از حقوق خود محافظت می نماید. یک دیپلمات ارشد ترکیه هم چندی قبل گفت که در قبال نقض توافق های انجام شده در زمینه استفاده از دریای اژه ازسوی یونان ساکت نخواهد ماند. تانژو بیلگیج سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت که ترکیه هرگز در قبال نقض توافقنامه بین آتن و آنکارا از سوی یونان در مورد اعمال محدویت در بکارگیری از آب های بین المللی دریای اژه برای برگزاری رزمایش ساکت نخواهد ماند.

این دیپلمات ارشد ترکیه اضافه نمود که آنکارا به توافقنامه سال 1988 در زمینه عدم برگزاری تمرین نظامی در دریای اژه بین 15 ژوئن تا 15 سپتامبر پاینده بوده است. وی گفت که علیرغم هشدارهای ترکیه، یونان رفتار خود را تغییر نداده است. سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اضافه نمود که ترکیه به یادداشت تفاهم با آتن پایبند است، اما انتظار ندارد که تخلفی را از یونان در این زمینه شاهد باشد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1286

به "هشدار ترکیه به یونان؛ دنبال نگرش های توسعه طلبانه نباشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ترکیه به یونان؛ دنبال نگرش های توسعه طلبانه نباشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید