تنش میان یونان و ترکیه بالا گرفت

به گزارش سفر به مالزی، پس از برقراری آرامش نسبی در روابط پر تنش چند ماهه اخیر میان یونان و ترکیه، آنکارا بار دیگر با اعلام انجام مانورهای نظامی در دریای اژه موجبات شعله ور شدن تنش یاد شده را فراهم کرد.

تنش میان یونان و ترکیه بالا گرفت

شبکه تلویزیونی العربیه امروز جمعه به نقل از رسانه های گروهی یونان اعلام کرد که ترکیه دو هشدار دریایی جدید به منظور انجام مانورهای نظامی در شمال و شرق دریای اژه ظرف دو هفته آینده صادر کرده است.

به گفته العربیه، این اقدام ترکیه بار دیگر باعث شعله ور شدن آتش خشم و تنش میان آتن و آنکارا شد.

یونان در گذشته نسبت به رزمایش های ترکیه در اژه و شرق دریای مدیترانه هشدار داده و تاکید کرده بود که آتن در صدد برقراری آرامش است و از ترکیه می خواهد تا از انجام اقدامات یک جانبه و اظهارات و فعالیت های تحریک آمیز امتناع ورزد.

ظرف چند هفته گذشته، ناظران شاهد برقراری آرامش نسبی در روابط پر تنش میان یونان و ترکیه و انجام فراخوان های متعدد جهت انجام مذاکرات میان دو کشور به منظور از میان برداشتن موانع به سرپرستی برخی کشورهای اروپایی به ویژه آلمان بودند.

بر اساس این گزارش، روابط دو کشور ظرف چند ماه گذشته به دنبال انجام حفاری های متعدد از سوی آنکارا در میدان های گازی در مناطق مورد اختلاف دو کشور در شرق دریای مدیترانه دچار تنش شد و همین امر اتحادیه اروپا را واداشت تا در دهم دسامبر تحریم هایی علیه رویکرد غیرقانونی و خصمانه ترکیه در دریای اژه نسبت به یونان و قبرس اعمال نماید.

به دنبال آن، یونان و ترکیه کشتی های جنگی خود را به منطقه گسیل داشتند و بارها رزمایش های متعددی با تسلیحات جنگی در منطقه واقع میان دو جزیره کرت و قبرس و ساحل جنوبی ترکیه انجام دادند. این در حالی است که نبردهای شبیه سازی شده متعددی میان خلبانان یونانی و ترک بر فراز دریای اژه و شرق دریای مدیترانه برگزار گشت.

روابط میان آنکارا و آتن ظرف چند سال گذشته هر از چند گاهی دچار مشکل و تنش شده است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 939

به "تنش میان یونان و ترکیه بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش میان یونان و ترکیه بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید