مهران پور: لیگ برتر والیبال ظرفیت 8 تا 10 تیم را دارد، سرمربی تیم ملی بعد از المپیک باید ایرانی باشد

به گزارش سفر به مالزی، مشاور فنی پیشین تیم ملی والیبال اعتقاد دارد بعد از بازی های المیپک توکیو باید یک مربی ایرانی راهنمایی تیم ملی والیبال کشورمان را عهده دار گردد.

مهران پور: لیگ برتر والیبال ظرفیت 8 تا 10 تیم را دارد، سرمربی تیم ملی بعد از المپیک باید ایرانی باشد

حسینعلی مهران پور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص حضور تیم ملی ایران در المپیک توکیو گفت: المپیک با سایر تورنمنت های ورزشی کاملاً متفاوت است. در تیم ملی ایران، بازیکنان باتجربه و جوان زیادی وجود دارند که می توانند ترکیبی ایده آل را تشکیل دهند. تیم ملی، مربی توانمندی دارد، ولی زمان کم است. با توجه به شیوع کرونا هم نمی توان مثل همواره تمرین کرد.

مشاور فنی پیشین تیم ملی والیبال ادامه داد: بازی های تدارکاتی، نقشی معین نماینده در آماده سازی تیم ملی دارند، ولی در شرایط فعلی، برگزاری بازی محبت آمیز، کار ساده ای نیست. با این حال در کشورهای اروپایی به دلیل مسافت کم بین کشورها و فرهنگ متفاوت، برگزاری بازی های محبت آمیز، راحت تر است.

سرمربی پیشین تیم والیبال پیکان در خصوص راهنمایی تیم ملی پس از المپیک توکیو گفت: سرمربی تیم ملی والیبال پس از المپیک، باید یک ایرانی باشد. مربیانی در ایران وجود دارند که می توانند این مسئولیت را قبول نمایند. مربیان ما نیز باید در پست سرمربیگری تیم ملی، کسب تجربه نمایند. اگر مربی ایرانی، همواره کنار سرمربی خارجی بنشیند، پیشرفت نخواهد کرد و باید تجربه راهنمایی تیم ملی را نیز پیدا کند.

وی در خصوص برگزاری لیگ برتر والیبال توضیح داد: لیگ برتر ظرفیت هشت تا 10 تیم را دارد. با شرایط مالی فعلی که امکان استخدام بازیکن سطح بالای خارجی وجود ندارد، برای بهتر شدن لیگ و اینکه شاهد بازی های یکطرفه و تفریحی نباشیم، لیگ ظرفیت حداکثر 10 تیم را دارد. در این شرایط، بازیکنان، تحت فشار قرار می گیرند و می توانیم انتظار ظهور استعدادهای جدید را داشته باشیم. وقتی تعداد تیم ها زیاد باشد، مهارت های بازیکنان ارتقا پیدا نمی کند.

مهران پور در خصوص دلیل قهرمان نشدن تیم شهرداری ارومیه در تاریخ لیگ برتر والیبال گفت: ارومیه را پایتخت والیبال ایران می دانند. ارومیه، بازیکنان شاخص و خوبی دارد که زیر نظر مربیان کاربلد، رشد نموده اند. ارومیه، چندین مربی بومی بسیار خوب دارد که برای استفاده از تمام ظرفیت و توانایی آنها، احتیاج به همدلی وجود دارد. ارومیه، پتانسیل بالایی در والیبال دارد که باید به بهترین شکل از آن استفاده گردد. ارومیه، همه عوامل لازم برای قهرمانی را دارد، ولی وقتی به این هدف نمی رسد. این یعنی یک جایی از کار، ایراد دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1127

به "مهران پور: لیگ برتر والیبال ظرفیت 8 تا 10 تیم را دارد، سرمربی تیم ملی بعد از المپیک باید ایرانی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهران پور: لیگ برتر والیبال ظرفیت 8 تا 10 تیم را دارد، سرمربی تیم ملی بعد از المپیک باید ایرانی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید