مهدی:فیفا برای شروع مسابقات مشاوره می دهد، باید شرایط لیگ قهرمانان آسیا را بپذیریم

به گزارش سفر به مالزی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: فیفا قبل از اینکه تصمیم گیرنده باشد برای شروع مسابقات مشغول جمع آوری اطلاعات است تا ببیند چگونه می تواند به کشور ها در این زمینه کمک کند.

مهدی:فیفا برای شروع مسابقات مشاوره می دهد، باید شرایط لیگ قهرمانان آسیا را بپذیریم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سهیل مهدی در خصوص جلسه امروز مدیران باشگاه ها در فدراسیون فوتبال گفت: تمام مواردی که امروز صحبت شد در راستای صحبت های دیروز بود. بین باشگاه ها تقسیم بندی داشتیم به واسطه رعایت فاصله فیزیکی که باید داشته باشیم. با نفرات و افراد حاضر جلسه را تقسیم بندی کردیم با همان موضوعات نمایندگان جدید به باشگاه ها حاضر شدند. بحث صلاح و مشورت و تبادل اطلاعات است. همچنین به روز رسانی الزامات تعهدات باشگاه ها در قبال وظایف خودشان، باشگاه ها، لیگ و کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا.

مهدی در خصوص اینکه آیا در خصوص شروع مجدد بازی ها تصمیم جدیدی گرفته نشده است، مطرح نمود: علی الحساب خیر همچنان منتظر آخرین اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا هستیم، به محض اینکه به ما اجازه بدهند بر اساس آن برنامه دوره تمرینی و مسابقات را اعلام خواهیم کرد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص نظر فیفا برای شروع مسابقات شرح داد: فیفا قبل از اینکه تصمیم گیرنده باشد در این زمینه مشغول جمع آوری اطلاعات است تا ببیند چگونه می تواند به کشور ها در این زمینه کمک کند. تا این لحظه تصمیم گیری را به خود کنفدراسیون ها و فدراسیون ها محول کرده، فیفا در این زمینه بیشتر کمک رسان است و مشاوره می دهد.

وی در خصوص اینکه آیا 4 باشگاه ایرانی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند پیشنهاد خود را به AFC ارائه کرده اند گفت: پیشنهادات 4 باشگاه دریافت شد. جمع بندی داشتیم، یک کار کارشناسی کوچکی انجام شد. چون مسئولیت به عهده خود باشگاه هاست و این پیشنهادات طی امروز و فردا به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می شود.

مهدی در خصوص اینکه تعداد تیم هایی که مخالف شروع مجدد بازی ها هستند در حال افزایش است، گفت: شرایط به گونه ای است که اگر خودمان را به جای باشگاه ها بگذاریم می پذیریم که این شرایط در حال تحمیل شدن است، اما این مسئله بین المللی است و فقط بحث لیگ برتر، لیگ یک و دو نیست. در تمام دنیا این اتفاق افتاده و امروز خواندم که دانمارک تصمیماتی دارد می گیرد و همچنین کشور های دیگر. باید صبوری کنیم تا بتوانیم این قضیه را به کمک هم حل کنیم.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای لیگ برتر در خصوص برگزاری بازی های تیم های ایرانی به صورت رفت و برگشت در لیگ قهرمانان آسیا مطرح نمود: در این زمینه تصمیم گیرنده اول باشگاه ها هستند در تقابل با سازمان برگزار کننده که کنفدراسیون فوتبال آسیا است. نهایتا می توانیم نظر کمکی برای باشگاه ها داشته باشیم. قاعدتا، چون باشگاه ها در دور رفت میهمان بودند و شرایط میزبانی از آن ها گرفته شد در دور برگشت تصمیم داشتند از میزبانی خودشان بهره مند شوند. این اتفاق نابهنگام که افتاد ممکن است جابجایی شود. باید شرایط را بپذیریم. این شرایط بین المللی است. بحث شخصی یا بحث تغییر حق و حقوق هیچ باشگاهی در هیچ کجای دنیا نیست.

مهدی در خصوص اینکه اگر ادامه بازی ها در تابستان برگزار شود آیا استادیوم ها قابلیت میزبانی در این فصل را دارند، گفت: تقریبا از اوایل اسفند نه به خاطر بحث کرونا به خاطر اینکه پیش بینی کردیم ممکن است مسابقات در ماه مبارک تمام شود، و بازی ها باید بعد از افطار زیر نور انجام شود مکاتبات لازم را با باشگاه ها، استادیوم ها و هیأت های فوتبال داشتیم. اگر قرار باشد بازی ها زیر نور انجام شود به واسطه تذکراتی که قبلا دادیم شاید مجبور شویم محل برگزاری بازی ها را عوض کنیم و به استادیوم واجد شرایط ببریم.

وی در خصوص حضور نبی در فدراسیون فوتبال گفت: جناب نبی سابقه زیادی در این امر دارد، ما ضمن اینکه می خواهیم با تمامی اساتید مان در فدراسیون فوتبال نهایت همکاری را داشته باشیم در اختیار ایشان هم هستیم. ایشان بزرگتر، پیشکسوت، صاحب اختیار و صاحب نظر و صاحب تجربه ما هستند. اجازه دهید ارزیابی عملکردش بر عهده من نباشد، چون من کوچکتر از او هستم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 465

به "مهدی:فیفا برای شروع مسابقات مشاوره می دهد، باید شرایط لیگ قهرمانان آسیا را بپذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی:فیفا برای شروع مسابقات مشاوره می دهد، باید شرایط لیگ قهرمانان آسیا را بپذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید