معامله ملک با دیوار؛ دفتر املاکی که خیلی شلوغ است

به گزارش سفر به مالزی، بنا به گزارش سال 1398 دیوار، دسته املاک در این وب سایت محبوب ترین شاخه از نظر تعداد آگهی بوده است. این موضوع دیوار را به مرجعی مهم برای خرید، فروش و اجاره ملک و مسکن تبدیل نموده است. در ادامه به این موضوع می پردازیم که یک آگهی در دسته املاک دیوار چگونه خرید و فروش و اجاره ملک و مسکن را تسهیل و امکان دسترسی به گزینه های متنوع را ایجاد نموده است.

معامله ملک با دیوار؛ دفتر املاکی که خیلی شلوغ است

میانگین 465 بازدید برای هر آگهی املاک

هر روز حجم انبوهی از آگهی روی دیوار منتشر می گردد و تعداد آن ها هم روز به روز در حال افزایش است، از کجا بدانیم که آگهی ما شانس دیده شدن در این بازار 35 میلیون نفری دارد؟ برای پاسخ به این سوال بد نیست بدانید که هر آگهی بخش خرید و فروش مسکن به طور متوسط بیش از 481 بار و هر آگهی رهن و اجاره این بخش بیش از 509 بار دیده می گردد.

اما از آگهی های املاک تجاری هم غافل نشویم. تعداد متوسط روزانه بازدیدنماینده های واحدهای تجاری دست کمی از واحدهای مسکونی ندارد. چون به طور متوسط هر آگهی خرید و فروش واحدهای تجاری 337 بار و هر آگهی رهن و اجاره تجاری 258 بار روی دیوار دیده می گردد.

این اعداد و ارقام را شاید مشاورین املاک بهتر درک نمایند، چرا که بیشتر و دقیق تر روی این موضوع متمرکز هستند. کسانی که مشغول کسب و کار هستند و در بخش املاک دستی بر آتش دارند، می دانند که دسترسی به این تعداد مشتری بالقوه چه فرصت منحصر بفردی است. همچنین هم اکنون برای استفاده از پنل ویژه مشاورین املاک دیوار تا 35 درصد تخفیف ارائه می گردد که بسیار به صرفه تر از ثبت عادی آگهی است و امکانات ویژه ای نیز به صاحبان کسب وکار ارائه می نماید.

بیش از 20 بار کلیک روی دکمه تماس با آگهی دهنده برای هر آگهی

ویژگی مهم دیگر دیوار به عنوان یک پلتفرم اینترنتی در مقایسه با سازوکار سنتی بازار این است که خریدار به طور مستقیم می تواند با فروشنده یا مشاور املاک ارتباط برقرار کند و قیمت ها هم طبعا واقعی تر می گردد. ارزیابی موفقیت این مکانیسم را هم می توانیم با یک پارامتر جداگانه داشته باشیم که نشان می دهد به طور متوسط چند بار روی دکمه تماس هر آگهی کلیک می گردد. هرچقدر این تعداد بیشتر باشد می توان اینطور تفسیر کرد که مشتری ها برای خرید جدی تر هستند و احتمالا تمایل دارند با فروشنده تماس بگیرند. با این حال این که چه تعداد از تماس ها به یک دادوستد ختم شده قابل اندازه گیری دقیق نیست. ما در این حد می دانیم که در آگهی های بخش املاک بیش از 4.3 درصد از بازدیدهای هر آگهی تا مرحله کلیک روی تماس با آگهی دهنده هم پیش می فرایند. یا این طور می توانیم مسئله را شرح دهیم که به طور متوسط در هر آگهی 20 بار اقدام به کلیک روی تماس انجام می گیرد که احتمالا بخش مهمی از آن به تماس بین خریدار و فروشنده یا مشاور املاک منجر می گردد. البته شرح دادیم که این عدد میانگین است و نباید انتظار داشته باشید که بابت هر آگهی با هر شرایطی حداقل 20 نفر با شما تماس بگیرند! این موضوع به موارد مختلفی چون جذابیت خود ملک، قیمت، شرایط فروش و البته شیوه ارائه آگهی (تصویر با کیفیت و شرحات دقیق و کامل) وابسته است. هر چه این پارامترها جذاب تر و داده ها کامل تر باشد، احتمال ایجاد تماس برای آگهی دهنده بالاتر می رود.

موضوع کلیک روی دکمه تماس هر آگهی را با جزئیات بیشتری هم می توانیم آنالیز کنیم. متوسط تعداد کلیک روی تماس برای آگهی های خرید و فروش واحدهای مسکونی 18 بار است. در بخش آگهی های رهن و اجاره مسکن هم به طور میانگین در هر آگهی 28 بار روی دکمه تماس کلیک می گردد. همین سناریو عینا در خصوص آگهی واحدهای تجاری هم تکرار می گردد. سهم خرید و فروش و رهن و اجاره واحدهای تجاری هم از میانگین کلیک روی دکمه تماس به ترتیب 13 و 14 بار است.

اینجا شاهد یک اتفاق جالب هستیم که با وجود بالاتر بودن تعداد آگهی های خرید و فروش واحدهای تجاری و بازدیدنماینده های آن نسبت به رهن و اجاره، وقتی پای تماس به میان می آید آگهی های رهن و اجاره دست بالاتری نسبت به خرید و فروش دارند. در مرحله آخر هم باید به آگهی های پروژه های ساخت وساز اشاره کنیم. سهم هر آگهی در این دسته به طور متوسط 17 کلیک روی تماس است.

نوع آگهی

میانگین بازدید هر آگهی

میانگین کلیک روی تماس هر آگهی

خرید و فروش مسکونی

481

18

رهن و اجاره مسکونی

509

28

خرید و فروش تجاری

337

13

رهن و اجاره تجاری

258

14

پروژه های ساخت وساز

252

17

مجموع

465

20

ارزش هر آگهی املاک در دیوار چیست؟

ثبت آگهی در دیوار رایگان است، اما اگر شما به عنوان کاربر در بازه زمانی یک ماهه در دسته املاک تعداد زیادی آگهی ثبت کنید (در دسته املاک در تهران یک آگهی در ماه و در شهرهای دیگر این عدد متفاوت است)، دیوار شما را کاربر صاحب کسب و کار حوزه املاک تشخیص داده و بابت هر آگهی مبلغی را دریافت می نماید. اگر فرض کنیم شما چنین کاربری هستید بد نیست آنالیز کنیم که هر آگهی دیوار با توجه به آمار و ارقام ارائه شده در بالا و سایر ویژگی ها چگونه برای شما ارزش آفرینی می نماید؟ آیا این هزینه با ارزش ایجاد شده تطابق دارد؟

1. جامعه کاربری به وسعت یک کشور: دیوار در مجموع بیش از 35 میلیون کاربر دارد که این رقم از مجموع جمعیت پنج کشور سوئد، سوئیس، دانمارک، فنلاند و نروژ هم بیشتر است. شما با ثبت آگهی ملک خود را برابر دیدگان یک جامعه کاربری عظیم و متنوع قرار می دهید که گستره آن به وسعت کل کشور است. بسیار پیش می آید که مشتری از خوزستان به وسیله دیوار در تهران خانه می خرد. یا یک کاربر تبریزی مغازه ای در یزد اجاره می نماید و همه این ها صرفا به وسیله یک اپلیکیشن انجام می گردد که می تواند کلیومترها فاصله را از بین ببرد و خریدار و فروشنده را به هم متصل کند.

2. دفتر املاکی که خیلی شلوغ است: خلاصه آماری که قبل تر به تشریح به آن پرداختیم این است که هر آگهی دسته املاک در دیوار 465 باز بازدید شده و 20 بار روی دکمه تماس با آگهی دهنده کلیک می گردد که این عدد برای یک آگهی از هر پلتفرم دیگری بالاتر است. این بدان معنا است که با ثبت یک آگهی که هزینه آن پرداختی مبلغی ناچیز به اضافه یک ربع زمان برای تکمیل داده ها و تصاویر آن است، شما دفتری دارید که هر مورد ملک شما 465 بار توجه مشتریان بالقوه را جلب می نماید و 20 نفر هم کوشش می نمایند تا اطلاعات بیشتری درباره آن از شما بگیرند. بسیار بعید است دفتری فیزیکی با چنین بازدهی پیدا کنید و اگر هم پیدا گردد هم هزینه عجیب وغریبی خواهد داشت و هم باید فکری برای مساله ازدحام جمعیت در دفترتان بکنید.

3. قابلیت های منحصر به فرد دسته املاک: دسته املاکب ه دلیل محبوبیت بالایی که بین کاربران دیوار دارد طراحی و ویژگی های نرم افزاری منحصر به فردی هم دارد که در سایر دسته ها مشاهده نمی گردد. برای راحتی خریدار و فروشنده امکان فیلتر بر اساس گزینه های متعددی مثل نوع معامله، محله، قیمت، متراژ، تعداد اتاق، سن بنا، طبقه و امکانات وجود دارد. همچنین به جای این که فروشنده تک تک امکانات مسکن را بنویسد کافی است از لیست موجود امکانات ملک خود (پارکینگ، آسانسور، انباری، بالکن و…) را انتخاب کند تا کاربر در یک نگاه بتواند امکانات را ببیند.

با تمام این اوصاف می توان این گونه نتیجه گیری کرد که قیمت ثبت آگهی املاک در دیوار نسبت به ارزشی که ایجاد می نماید منصفانه است. باید این موضوع را هم مد نظر داشت که در صورتی که قیمت از یک حدی پایین تر باشد، احتمال ثبت آگهی های تکراری و آگهی های بی ارزش یا حتی با اطلاعات اشتباه بیشتر می گردد که این موضوع منجر به سردرگم شدن کاربر و کاهش بازدهی آگهی های افرادی است که مشاورین واقعی هستند و تک تک آگهی های آنها واقعی و با اطلاعات کامل و دقیق وارد شده است. ضمن این که با تخفیف هایی که برای استفاده از پنل مشاورین املاک در نظر گرفته شده، استفاده از این قابلیت به همه صاحبین کسب وکار حوزه املاک پیشنهاد می گردد، چرا که در صورت استفاده از آن قیمت هر آگهی به مراتب کمتر از ثبت آگهی معمولی خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 844

به "معامله ملک با دیوار؛ دفتر املاکی که خیلی شلوغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معامله ملک با دیوار؛ دفتر املاکی که خیلی شلوغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید