مرگ بیش از هزار نفر در هر هفته بر اثر گرسنگی در یمن

به گزارش سفر به مالزی، هر هفته بیش از هزار نفر در یمن بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه جان خودشان را از دست می دهند.

مرگ بیش از هزار نفر در هر هفته بر اثر گرسنگی در یمن

سازمان های بین المللی فعال در یمن، با انتشار گزارشی در حاشیه هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، تاکید کردند میلیون ها نفر در یمن هر روز برای زنده ماندن مبارزه می کنند.

مارتین گریفیتس معاون امور انسانی دبیرکل سازمان ملل، اظهار داشت اقتصاد یمن به اعماق جدیدی از سقوط رسیده است و قشر های ضعیف تر همواره بیشترین هزینه بحران را پرداخت می کنند.

گزارشگر الجزیره گفت: بیش از هزار نفر در هر هفته در یمن بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه می میرند. هیچ نشانه ای بهتر از این آمار نمی تواند حجم فاجعه ای را بیان کند که یمن با آن روبروست. مدیرکل صندوق بچه ها ملل متحد یونیسف، تصویر هولناکی از وضع یازده میلیون و 300 هزار یمنی ترسیم می کند که برای زنده ماندن متکی به دریافت کمک های انسانی هستند. بین یمنی ها، دو میلیون و 300 هزار کودک زیر پنج سال هستند که از سوء تغذیه شدید رنج می برند و 400 هزار نفر از آن ها با خطر مرگ قریب الوقوع روبرو هستند. مدیرعامل برنامه جهانی غذا هم با ترسیم تصویر هولناک تر می گوید: 16 میلیون یمنی یک گام با قحطی و گرسنگی فاصله دارند. بلندپایه ترین مقام برنامه جهانی غذا، هشدار می دهد که اگر در شش ماه آینده، 800 میلیون دلار اعتبار تامین نشود، کاهش سهمیه غذا ممکن است در سال آینده باعث مرگ 400 هزار کودک یمنی زیر پنج سال شود.صدا وسیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1324

به "مرگ بیش از هزار نفر در هر هفته بر اثر گرسنگی در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ بیش از هزار نفر در هر هفته بر اثر گرسنگی در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید