فکور: هم افزایی در موضوعات پژوهشی نیازمند رویکرد سیستمی است

به گزارش سفر به مالزی، معاون پژوهشی دانشگاه تهران با بیان اینکه هم افزایی در موضوعات پژوهشی نیازمند رویکرد سیستمی است، گفت: از پژوهش های محلی باید به یک طراحی سیستمی و سامانه ای برسیم.

فکور: هم افزایی در موضوعات پژوهشی نیازمند رویکرد سیستمی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مهدی فکور معاون پژوهشی دانشگاه تهران در سی امین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: پژوهشگران برتر و فعالان عرصه پژوهش و فناوری دانشگاه تهران بر اساس آیین نامه هایی که هر ساله هم به روزرسانی می شوند، شناسایی و در جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه، معرفی و تقدیر می شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه و سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه علم، پژوهش، فناوری و اقتصاد دانش بنیان مفاهیمی درهم تنیده و متصل هستند، اضافه نمود: در بیانیه گام دوم انقلاب، موضوع علم و پژوهش به عنوان اولین سرفصل مورد تاکید قرار گرفته است؛ بنابراین آنچه در گام دوم انقلاب مورد تاکید است، رسیدن به کسب وکار ها و محصولات دانش بنیان برتر به وسیله پژوهش و فناوری است.

فکور ادامه داد: نکته اصلی در رها شدن از مسائل و گره های موجود، توجه به مقوله پژوهش و فناوری است.

معاون پژوهشی دانشگاه و سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، درباره بازنگری در ساختار های پژوهش و فناوری دانشگاه نیز گفت: بر اساس تاکید رئیس دانشگاه، باید با هماهنگی معاونت طرح و برنامه و با نظرخواهی از خبرگان دانشگاه، نسبت به بازطراحی ساختار سازمانی حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه در قالب پیکره سازمانی یکپارچه و ارتباطات ساختاری پویا و متداخل، کنیم.

وی اضافه نمود: در دانشگاه تهران بستر های مختلف مناسبی اعم از آزمایشگاه ها، مراکز پژوهشی، پژوهشکده، پارک علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان، واحد های فناور و ... داریم. دغدغه اصلی این است که این بستر ها هم افزا باشند و به صورت هماهنگ و یکپارچه استفاده شوند؛ به طوری که چرخه ای که برای فراوری محصول فناورانه داریم، سامان بگیرد.

فکور از تشکیل کارگروه هایی به منظور بازنگری ساختار پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اطلاع داد و گفت: شبکه سازی یکی از سیاست های محوری حوزه پژوهش و فناوری است. فعالیت جزیره ای مراکز تحقیقاتی و بستر های مختلف پژوهش و فناوری دانشگاه باید جای خود را به حاکم شدن یک تفکر سیستمی بر مجموعه فعالیت ها بدهد. در این صورت است که قابلیت طراحی و ایجاد پیچیده ترین و پیشرفته ترین سامانه ها هم ممکن می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1535

به "فکور: هم افزایی در موضوعات پژوهشی نیازمند رویکرد سیستمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فکور: هم افزایی در موضوعات پژوهشی نیازمند رویکرد سیستمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید