فستیوال لوی کراتونگ تایلند

به گزارش سفر به مالزی، در جشن لوی کراتونگ (Loy Krathong) در تایلند مردم قایق‌های کوچکی را به عنوان مشعل کوچکی قرار داده‌اند و آن راتزئین کرده و به آب می اندازند. برای این که با زوایای مختلف این جشن در تایلند بیشتر آشنا شوید این مقاله را تار آخر بخوانید.

فستیوال لوی کراتونگ تایلند

زیبا ترین جشن لوی کراتونگ در شهرستان چیانگ مای (chiang mai) برگزار می‌گردد که سالانه گردشگران زیادی برای این جشن زیبا به بانکوک سفر می‌کنند. علاوه بر این جشن به صورت همزمان جشن یی پنگ(Yi peng) هم برگزار می‌گردد که مردم فانوس‌هایخود را به آسمان می‌فرستند.

در شهر چیانگ مای مردم این جشن را با شور بیشتری برگزار می‌کنند و در کنار آتش بازی که در سطح شهر، مسابقات زیبایی در زمینه زیباترین تزئین و بهترین قایق (دوستار محیط زیست بودن) نیز انجام می‌گیرد.

Loy به معنای شناور و krathong به معنای قایق می باشد. معمولا قایق را با یک قسمتی از درخت موز یا با نان درست می‌کنند. در جشن فانوس افراد می توانند فانوس های خود را از هر کجا که دلشان خواست بخرند اما حق ندارند هر جا که دلشان خواست فانوس را در هوا رها کنند. همه افراد باید وارد زمین مشخصی شوند. جشن ساعت 6 بعد از ظهر شروع شده و هرکس می تواند فانوس خود را به هوا بفرستد. شرکت در این جشن رایگان بوده و افراد زیادی هم برای تماشای این جشن وارد زمین جشن می‌شوند.

در طول شب ماه 14 بسیاری از مردم قایق‌های کوچک خود را در آب شناور کرده و اعتقاد دارند که قایق شناور در آب نشانه احترام به الهه آب است. همچنین معتقد هستند رها کردن قایق خود در آب نشان از غذر خواهی کردن از کار های بد خود در پایان سال به الهه آب است و روشن کردن شمع در قایق‌ها نماد رها کردن خشم و کینه خود در پایان سال است. برای تجربه یک سفر متفاوت و پر جاذبه با تور تایلند قیمت همراه شوید.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 236

به "فستیوال لوی کراتونگ تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال لوی کراتونگ تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید