عملکرد مجلس یازدهم در این 7 ماه خوب است، ولی از بخت سیاه گرفتار یک دولت تنبل شد، علت درست شدن حواشی علیه مجلس چیست؟

به گزارش سفر به مالزی، نماینده نجف آباد در مجلس گفت: به نظر بنده در این 7 ماه مجلس یازدهم خوب عمل کرده است، ولی از بخت سیاه گرفتار یک دولت تنبل، پیر و بی انگیزه بوده که آن هم به زودی درست می شود.

عملکرد مجلس یازدهم در این 7 ماه خوب است، ولی از بخت سیاه گرفتار یک دولت تنبل شد، علت درست شدن حواشی علیه مجلس چیست؟

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره عملکرد مجلس یازدهم در مدت این 10 ماه، اظهار کرد: به نظر بنده اقدامات مجلس یازدهم خوب بوده است، اما برخی از رسانه ها متاسفانه به عمد یا غیرعمد این اقدامات خوب مجلس را بازتاب ندادند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بزرگ مجلس که اکنون هم در دستورکار بحث تولید مسکن است یا در گذشته مالیات بر خانه های خالی در دستورکار مجلس بود تا بتوانیم گره کور مسکن را در جامعه باز کنیم یا اقدام بعدی مجلس باز کردن راه برای بخش خصوصی در تعیین مبلغ خرید تضمینی بود که این مورد خیلی مهم است، زیرا امنیت غذایی بسیار مهم است.

نماینده مردم نجف اباد در مجلس گفت: مهمترین طرحی که مجلس در دستورکار داشت قانون اقدام متقابل در مقابل تحریم ها بود که مجلس توانست با ریل گذاری مناسب در سیاست خارجی کشور این مورد را به جهت درست خود بازگرداند.

ابوترابی اضافه نمود:، زیرا نمایندگان معتقد بودند که سیاست خارجی با برجام به بی راهه رفته است و مسئولین از رئیس جمهور تا وزیر امور خارجه متوجه این بی راهه رفتن نبودند، ولی مجلس متوجه شد و قانونی مصوب کرد که این سیاست به جهت اصلی خود بازشود.

وی با بیان اینکه در ابتدای مجلس حواشی زیادی ایجاد شد، اعلام نمود: این اتفاق بازمی شود به شیطنت برخی از رسانه ها در کشور جالب است بگویم یکی از همکاران مجلس دهم که از خوش روزگار ژورنالیست هم بود و اکنون در مجلس حضور ندارد بیان می کرد با توجه به اینکه من رای نیاوردم در این چهار سال خط تخریب مجلس یازدهم را پیش می برم و خنده ای هم زد که با این اتفاقات بنده اعتقاد دارم آن جمله در حال وقوع است.

این نماینده مجلس گفت: مثلاً در مورد خودرو دنا پلاس هم مجلس یازدهم همانند تمام ادارات دولتی باید خودرویی در اختیار نمایندگان قرار بدهند و بعد از چهار سال پس گرفته شود و نکته دوم این است که این ماشین در مقابل ماشین های دوره قبل چیز به خصوصی نبود مثلا سال گذشته به نمایندگان سراتو یا سوزوکی ویتارا دادند و هیچ بازتاب آنچنانی در سطح جامعه نداشت.

ابوترابی ادامه داد: این مورد نشان می دهد که یک تجمیع تخریبی علیه مجلس یازدهم اجرا شده است تا نگذارد به اهداف خود برسد، اما مجلس ثابت کرده است که در بزنگاه ها در حال رصد مسائل است و هیچ توجهی به حواشی ها ندارد.

وی گفت: واقعا مجلس در بحث های مهم کشور ورود جدی داشته است، اما هنوز به صورت ملموس در سطح جامعه دیده نشده است که این مورد بر می شود به انتخاب نادرست در قوه مجریه یعنی مجلس قوه مقننه است و فقط قوانین را مصوب می کند و اجرا برعهده دولت است که این دولت کار بکن نیست آن هم متاسفانه برمی شود به انتخاب نادرست مردم.

نماینده نجف آباد در مجلس گفت: به نظر بنده در این 7 ماه مجلس یازدهم خوب عمل کرده است، ولی از بخت سیاه گرفتار یک دولت تنبل، پیر و بی انگیزه بوده که آن هم به زودی درست می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1119

به "عملکرد مجلس یازدهم در این 7 ماه خوب است، ولی از بخت سیاه گرفتار یک دولت تنبل شد، علت درست شدن حواشی علیه مجلس چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد مجلس یازدهم در این 7 ماه خوب است، ولی از بخت سیاه گرفتار یک دولت تنبل شد، علت درست شدن حواشی علیه مجلس چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید