عقب ماندن آمریکا از رشد جهانی گردشگری

به گزارش سفر به مالزی، متخصصان صنعت توریسم در حاشیه نمایشگاه گردشگری برلین از عقب افتادن ایالات متحده آمریکا از رشد جهانی این صنعت خبر دادند.

عقب ماندن آمریکا از رشد جهانی گردشگری

متخصصان صنعت توریسم اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اعمال قانون مهاجرتی منع سفر شهروندان چند کشور مسلمان موجب بروز نگرانی ها درباره مخدوش شدن چهره آمریکا به عنوان یک کشور استقبال کننده از گردشگران شده که به کاهش شمار گردشگران این کشور در سال گذشته انجامید.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده شمار گردشگران بین المللی ورودی به آمریکا در 9 ماه نخست سال 2017 همزمان با اولین سال حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید با 4 درصد کاهش همراه بوده، این در حالی است که طبق اعلام سازمان دنیای گردشگری (UNWTO)، گردشگری بین المللی در سطح دنیا در سال گذشته میلادی رشد 7 درصد را تجربه نموده که حاکی از بالاترین رشد در 7 سال اخیر بوده است.

تیلو کراوس-دونو مجری تور آلمانی که متخصص ارائه تورهای مسافرتی به آمریکای شمالی است در نمایشگاه گردشگری برلین به رویترز گفت:

سیاست، کمکی به ما نمی کند، ظرفیت های آمریکا می تواند بسیار بزرگ تر از این باشد. قیمت ها با توجه به کاهش ارزش ارز پایین آمده و ما باید شاهد افزایش تقاضای بسیار بیشتری می بودیم.

رزرو آژانس های مسافرتی آلمانی به مقصد آمریکا برای تابستان سال جاری 20 درصد نزول داشته که بسیاری این امر را نتیجه عواملی چون توفان سال گذشته، نرخ تبادل ارز و بعلاوه سیاست های ترامپ می دانند.

بعلاوه رزرو پروزاها به مقصد آمریکا در سال 2017 با 2 درصد کاهش روبرو بوده و در دو ماه نخست سال 2018 نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی نداشته است. کاهش ارزش پوند نیز سفر گردشگر های بریتانیایی ها را به آمریکا گران تر از پیش نموده است.

امیدواری های آمریکا برای بهبود چهره اش به عنوان کشور دوستدار خارجی ها با اقدام اخیر دونالد ترامپ و اعمال تعرفه برای واردت فولاد و آلومینیوم ضربه بزرگ تری نیز دریافت کرد، اقدامی که می تواند به بروز یک جنگ تجاری بین المللی بیانجامد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1530

به "عقب ماندن آمریکا از رشد جهانی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب ماندن آمریکا از رشد جهانی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید