صیانت مستمر از میراث تاریخی آذربایجان شرقی با جلب مشارکت انجمن های میراث فرهنگی

به گزارش سفر به مالزی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بهره مندی از نظرات تخصصی انجمن های میراث فرهنگی را راه حلی مؤثر بر پیشبرد اهداف حفاظتی و صیانتی از میراث تاریخی عنوان نمود.

صیانت مستمر از میراث تاریخی آذربایجان شرقی با جلب مشارکت انجمن های میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، عصر روز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 99، احمد حمزه زاده با اعضا و نمایندگان انجمن های میراث فرهنگی استان ملاقات و گفت وگو کرد.

او در این ملاقات با تأکید بر نقش مؤثر انجمن های میراث فرهنگی در حفاظت و تقویت ظرفیت های تاریخی، گفت: انجمن های میراث فرهنگی استان با فعالیت مستمر خود همیشه نقش بسزایی در احقاق حقوق و صیانت از مواریث تاریخی داشته و با اعلام نظرات تخصصی و کارشناسی، این اداره کل را در نیل به اهداف حفاظتی و صیانتی همراهی نموده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به این که در این جلسه موضوع مدیریت هیئت امنایی بعضی از مجموعه های تاریخی استان مورد بحث و آنالیز نهاده شد، ادامه داد: با توجه به گستردگی ظرفیت های تاریخی استان، آنالیز و انتخاب آن ها برای مدیریت هیئت امنایی همانند اداره کل استان یکی از دغدغه ها و اهداف انجمن های میراث فرهنگی است که در این جلسه مورد بحث و گفت وگو نهاده شد.

او در ادامه گفت: همچنین در این جلسه ضمن آنالیز ساختار و آیین نامه هیئت امنایی شدن مجموعه ها، بر کوشش مستمر این اداره کل در راستای انتخاب و اعلام بعضی از مجموعه های تاریخی استان از جمله بازار جهانی تبریز و بعضی موزه های استان برای مدیریت به صورت هیئت امنایی تأکید شد.

حمزه زاده بر لزوم فعال سازی سمن سرای استان تأکید کرد و گفت: طبق رایزنی های صورت گرفته با اعضای انجمن های میراث فرهنگی در این جلسه، مقرر شد فعال سازی سمن سرا، تشکیل شبکه انجمن های میراث فرهنگی و برگزاری انتخابات هیئت مدیره توسط انجمن های میراث فرهنگی و سایر انجمن ها در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: در راستای پیشبرد اهداف حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی با تشکیل جلسات مستمر، از نظرهای کارشناسی و تخصصی اعضاء انجمن ها، برای تصمیم گیری در مورد ساماندهی، بازسازی، احیاء و بازسازی موزه ها، ابنیه و محوطه های تاریخی بهره خواهیم برد.

در این جلسه نمایندگان انجمن های میراث فرهنگی دیدگاه ها و نظرات خود در مورد لزوم توجه بیشتر به حفظ و صیانت از بافت تاریخی، خانه های تاریخی و تقویت نیروی انسانی برای حفاظت از میراث تاریخی را مطرح کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 491

به "صیانت مستمر از میراث تاریخی آذربایجان شرقی با جلب مشارکت انجمن های میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صیانت مستمر از میراث تاریخی آذربایجان شرقی با جلب مشارکت انجمن های میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید