تور یونان ارزان: سوغات سانتورینی؛ جزیره زیبای یونانی

به گزارش سفر به مالزی، سانتورینی با معماری متفاوت و جذابی که دارد، یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در یونان است. در سانتورینی می توانید سوغاتی ها و صنایع دستی ارزشمندی برای عزیزان خود خریداری کنید.

تور یونان ارزان: سوغات سانتورینی؛ جزیره زیبای یونانی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

سانتورینی جزیره ای است در جنوب یونان که با سرزمین اصلی یونان 200 کیلومتر فاصله دارد. این جزیره اروپایی در استان اژه جنوبی قرار گرفته است. سانتورینی، یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در یونان است. این مقصد گردشگری خاص و آرام، جاذبه های فراوانی دارد و یکی از برترین تفریح ها در سانتورینی، قدم زدن در بازارچه ها و خریدن سوغاتی های سنتی است. از آنجایی که سانتورینی یک مقصد گردشگری محبوب است، در آن انواع سوغات وجود دارد که تنوع آن ها حتما مورد توجه تان قرار می گیرد و سوغاتی مورد نظرتان را پیدا می کنید.

در سانتورینی به غیر از سوغاتی های خاص این منطقه، برترین محصولات و سوغات یونان نیز به فروش می رسد. فرقی نمی نماید که کدام محصول را انتخاب کنید، در نهایت با یک یادگاری از یونان به خانه برمی گشت یا عطر و طعم خوراکی های یونانی را برای عزیزان و دوستان خود می برید. در ادامه با چند مورد از سوغاتی های خوراکی و غیرخوراکی سانتورینی و یونان آشنا می شویم که می توانید برای عزیزان تان تهیه کنید. این سوغاتی ها، جزو پرطرفدارترین سوغات سانتورینی هستند و البته غیر از این ها، محصولات فراوانی در فروشگاه های سوغات عرضه می گردد که ممکن است توجه تان را جلب نمایند.

لوازم آرایشی ارگانیک

با وجود اینکه یونان به نظر می رسد آب و هوای خشکی داشته باشد، ولی زیست بوم آن بسیار غنی است و تنوع گونه های گیاهی آن فوق العاده چشمگیر است. چند شرکت یونانی از این موقعیت استفاده نموده اند و به لطف طبیعت بی نظیر یونان و تنوع گونه های گیاهی، محصولات آرایشی بسیار باکیفیت و گیاهی فراوری نموده اند.

یکی از مشهورترین شرکت های فراوری لوازم آرایشی گیاهی که در جهان معروفیت دارد، برند Korres است. این شرکت، آزمایشگاه تحقیقاتی اختصاصی خود را دارد که در آن متخصصان مربوطه، خواص و مزایای گیاهان مختلف را آنالیز می نمایند و با استفاده از آن ها انواع محصولات زیبایی را با بیشترین تنوع و برترین کیفیت فراوری می نمایند. این محصولات از لوازم بهداشتی مراقبت از بدن گرفته تا انواع لوازم آرایش صورت را دربر می گیرند.

یکی دیگر از شرکت های مشهوری که در این زمینه فعالیت می نماید و از طبیعت بی نظیر یونان بهره برده، شرکت Apivita است.

هر دو شرکت فروشگاه های اختصاصی دارند، ولی به غیر از فروشگاه های اختصاصی خود، محصولات شان را می توانید در همه داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، بخرید.

عسل یونان

یکی از معمول ترین سوغاتی های یونان، عسل مشهور این منطقه است که بدون اغراق، نظیر آن را هیچ جای دیگر جهان پیدا نمی کنید. سنتی ترین نوع عسل یونان، عسل آویشن است، ولی انواع متنوعی از عسل در فروشگاه های مخصوص عرضه می گردد، از جمله عسل گون، شاه بلوط و کاج. برای اینکه در وطن خود، یک صبحانه لذیذ یونانی بخورید، می توانید به غیر از عسل، محصولات دیگری مثل ماست یونانی و گردوی یونانی بخرید.

زیتون و محصولات مرتبط با آن

زیتون یکی از مهم ترین محصولات یونان است و تنوع بسیار بسیاری دارد. روغن زیتون یکی از مهم ترین مواد اولیه غذایی در تهیه غذاهای سنتی یونان است و در بسیاری از منطقه ها جهان در تهیه غذاها و انواع سالاد مورد استفاده قرار می گیرد و عطر و طعمی بی نظیر به غذاها می دهد.

برای حمل و نقل شیشه های روغن زیتون نگران نباشید، آن را در یک حوله بپیچید و در چمدان تان بگذارید. حتی می توانید روغن زیتون را در فرودگاه بخرید تا مدت زمان کمتری تا مقصد در چمدان بماند.

علاوه بر روغن زیتون، خود زیتون را هم می توانید به عنوان سوغات بخرید. در سوپرمارکت ها، زیتون های بسته بندی شده با بسته بندی مناسب برای حمل و نقل عرضه می شوند که می توانید آن ها را بخرید.

محصولات مرتبط با زیتون به روغن محدود نمی گردد. درختان زیتون معمولا کوتاه هستند و چوب آن ها برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. هنرمندان بومی از این چوب برای ساخت اشیای گوناگون استفاده می نمایند. حتی فروشگاه های مخصوص عرضه محصولات چوبی تهیه شده از چوب زیتون در منطقه ها توریستی وجود دارد. هر محصولی که فکر کنید از کاسه های مخصوص سالاد تا ابزار چوبی آشپزخانه در این فروشگاه ها پیدا می گردد.

طعم دهنده ها و ادویه های یونانی و خشکبار

اگر در یونان غذاهای محلی را امتحان نموده باشید، بدون تردید عاشق عطر و طعم بی نظیر آن ها می شوید. در واقع آشپزی یونانی معروفیت جهانی دارد و شاید یکی از دلایل سفر برای بسیاری از گردشگران، امتحان کردن همین طعم های بی نظیر و خاص است. علت اصلی عطر و طعم ویژه غذاهای یونانی، استفاده از ادویه های سنتی باکیفیت است.

یکی از کلاسیک ترین و مشهورترین ادویه های این منطقه، پونه کوهی است که آن را تقریبا روی هر غذایی می پاشند، از پنیر فتا گرفته تا کوفته و سایر غذاهای محلی. یک بسته پونه کوهی، سوغاتی خوبی است که آن را می توانید به راحتی حمل و نقل کنید و عطر و طعم غذاهای یونانی را به غذاهای خود بیفزایید. یکی دیگر از ادویه های گران قیمتی که در یونان به فروش می رسد، زعفران است که در شمال یونان کشت می گردد و یکی از رمز و رازهای خوشمزه شدن غذاهای یونانی است.

چای کوهی یکی دیگر از سوغاتی های یونان است. این نوع چای از نوعی گیاه وحشی تهیه می گردد. گلبرگ های چای کوهی را مثل چای های معمولی دم می نمایند. این چای عطر و طعمی خاص و خواصی فوق العاده دارد.

مصطکی یکی دیگر از طعم دهنده های یونانی است. این صمغ از تنه بعضی از درختان بومی بیرون می آید و در طب سنتی، خواص بسیاری برای آن ذکر شده است. از آن به عنوان طعم دهنده و حتی در فراوری مواد آرایشی نیز استفاده می گردد.

همه انواع ادویه ها و سبزی های معطری که در فروشگاه های سوغات یونان عرضه می شوند، بسته بندی های مناسبی برای سفر دارند. علاوه بر سبزیجات معطر و طعم دهنده ها، می توانید گردو و بادام یونانی هم به عنوان سوغات بخرید.

صندل ها و محصولات چرمی و کیف های Tagari

در یونان از چرم برای تهیه محصولات گوناگون استفاده می گردد. بسیاری از این محصولات، دست دوز هستند و با طرح و میزان سفارشی شما تهیه می شوند. انواع کفش و صندل، کیف و سایر محصولات چرمی را می توانید از بازارچه ها و از هنرمندان بومی بخرید. محصولات چرمی بسیار بادوام و کاربردی هستند و معمولا همه سلیقه ها را راضی می نمایند.

کیف های tagari نوعی کیف سنتی رنگارنگ هستند که در زمان های قدیم، با دست و ابزاری خاص بافته می شدند و کشاورزان از آن برای حمل و نقل وسایل خود استفاده می کردند. امروزه با توجه به افزایش علاقه و اشتیاق مردم به محصولات و طرح های سنتی، کیف هایی با همان طرح های قدیمی و رنگارنگ فراوری می شوند و به جزیی جدانشدنی از تیپ های امروزی تبدیل شده اند.

هم این کیف ها و هم صندل های چرمی گرچه سابقه ای بسیار طولانی دارند، ولی امروزه مورد توجه جوانان و طراحان مد قرار گرفته اند و استفاده از آن ها رواج یافته است. این محصولات را می توانید از فروشگاه های سوغات و بازارچه ها بخرید.

زیورآلات نظرقربانی

اگر در بازارچه ها و فروشگاه های کوچک سوغات و صنایع دستی گشتی بزنید، یکی از محصولاتی که زیاد خواهید دید، نظرقربانی است که برای دوری از چشم زخم از زمان های بسیار دور استفاده از آن ها رواج داشته است. مهره های آبی رنگ شیشه ای که تداعی گر چشم هستند، یکی از سوغاتی های تیپیکال یونانی است که البته در بسیاری از کشورهای اطراف یونان از جمله کشور خودمان هم رواج دارد.

از این مهره های شیشه ای آبی رنگ برای تهیه محصولات مختلفی استفاده می گردد، از جمله آویزهای تزیینی و زیورآلاتی مثل دستنبد و گردنبند.

اگر نظرقربانی را دوست ندارید، می توانید انواع دیگری از زیورآلات را برای عزیزان تان بخرید. مثلا زیورآلات طلا و نقره با طرح های خاص و سنتی یونانی. هنرمندان محلی با ذوق و سلیقه فراوانی این زیورآلات دست ساز را بیشتر با طلا تهیه می نمایند و در فروشگاه های سوغات و صنایع دستی می فروشند. هنرمندان جوان تر، طرح های سنتی و مدرن را تلفیق می نمایند و زیورآلاتی مجذوب کننده فراوری می نمایند که هم، مورد پسند جوانان و جهانی امروز مد است و هم نیم نگاهی به سنت ها دارد.

سوغاتی های جایگزین

غیر از محصولاتی که عنوان کردیم و شامل خوراکی ها و صنایع دستی بومی بود، دسته ای دیگر از سوغاتی ها در مقصدهای مهم گردشگری عرضه می شوند که جنبه مدرن تری دارند. مثلا یکی از سوغاتی هایی که در یونان می توانید بخرید کتاب های رنگ آمیزی مخصوص بچه ها یا بزرگسالان است که طرح هایی از جاذبه های گردشگری یونان دارند. انواع مگنت و ماگ با طرح های مرتبط با یونان در فروشگاه ها عرضه می گردد. کیسه های پارچه ای خرید با نقاشی های زیبا و انواع کارت پستال، دفترچه یادداشت و محصولاتی از این دست با طرح های یونانی مورد توجه گردشگران جوان تر قرار می گیرد. موقع خرید این محصولات دقت کنید که محصولات فراوری داخل را خریداری و سعی کنید از خرید اجناس بی کیفیت چینی اجتناب کنید. با این کار، موجب رونق فراوری در مقصد گردشگری مورد نظرتان می شوید که یکی از اهداف گردشگری مسئولانه است.

تندیس ها و آثار هنری برنزی

در فروشگاه های سوغات محصولات برنزی را خواهید دید که نمونه های کوچک اشیای مشهور موزه ها هستند. این محصولات بیشتر در فروشگاه های مخصوص موزه ها عرضه می شوند. بعلاوه تندیس هایی از شخصیت های مشهور یا حیوانات در فروشگاه های سوغات به فروش می رسد که می تواند یادگاری خوبی از سفر به یونان باشد.

بوزوکی یونانی

اگر به موسیقی سنتی ملل مختلف علاقه دارید، یکی از سوغاتی هایی که می توانید از یونان بخرید، بوزوکی است. این ساز سنتی را به عنوان ساز ملی یونان می شناسند و معمولا سازهایی که در فروشگاه ها عرضه می شوند، طرح های سنتی مجذوب کنندهی دارند. حتی اگر استفاده از آن را بلد نباشید، می توانید به عنوان یک وسیله تزیینی از آن بهره ببرید و با نگاه کردن به آن، به یاد خاطرات سفر به یونان بیافتید.

تخته نردهای دست ساز

یکی از بازی هایی که بین اهالی یونان بسیار رایج است، تخته نرد است به خصوص قشر سالمند و قدیمی ترها معمولا دور هم جمع می شوند و بازی می نمایند. تخته نردهای دست ساز را می توانید به عنوان یک آیتم دکوری مجذوب کننده بخرید. به غیر از تخته نرد، ممکن است وسایل بازی دیگری هم در فروشگاه ها وجود داشته باشند؛ مثلا شطرنج های دست ساز و اسباب بازی های چوبی. نظر و تجربیات خود را در مورد سفر به یونان با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / travelpassionate.com
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1461

به "تور یونان ارزان: سوغات سانتورینی؛ جزیره زیبای یونانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: سوغات سانتورینی؛ جزیره زیبای یونانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید