با اسکای دایوینگ دبی هیچ تضمینی برای آدرنالین خونتان نیست!

به گزارش سفر به مالزی، اسکای دایوینگ دبی تجربه ای هیجان انگیز و مجذوب کننده خواهد بود اگر شجاعت انجام دادنش را داشته باشید! ماجراجو بودن یکی از صفاتی است که برای اسکای دایوینگ لازم و ملزوم است و بد نیست بدانید تمام اشخاصی که یک بار سقوط و پرش از هواپیما را انجام داده اند آرزو دارند تا در فرصتی دوباره این فعالیت را انجام دهند. ما در ادامه بیشتر اسکای دایوینگ دبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

با اسکای دایوینگ دبی هیچ تضمینی برای آدرنالین خونتان نیست!

برای رزرو مقرون به صرفه ترین تور دبی خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید:

اسکای دایوینگ دبی

ورزش اسکای دایوینگ دبی به وسیله شرکت اسکای دایو دبی پشتیبانی و مدیریت می گردد. این مجموعه یکی از بزرگترین مدارس آموزش چتربازی در جهان است. پروژه های اجرا شده همگی در دو مکان بسیار شگفت انگیز در دبی صورت می گیرند که یکی از آنها دراپ زون پالم و دیگری دراپ زون صحرا نام دارد. اصطلاح دراپ زون در کل به معنای محلی است که پرش در آنجا صورت می گیرد.

  • اسکای دایوینگ دراپ زون صحرا

دراپ زون صحرا برای ورزش اسکای دایوینگ دبی در مسیر بزرگراه دبی به العین واقع شده و بیرون از شهر است. در این مکان، یک مدرسه برای آموزش تازه کارها نیز وجود دارد که می تواند آنها را به یک حرفه ای دراین ورزش تبدیل کند.

  • اسکای دایوینگ دراپ زون پالم

در دبی، دراپ زون پالم یکی از مکان های بسیار ویژه برای اسکای دایوینگ محسوب می گردد. بعد از پریدن از هواپیما در آسمان دبی و بر فراز این مکان با منظره بی نظیری به منظره جزیره پالم در شهر دبی میرسید. البته در میان مکان های تماشای که شما بر فراز آن ها در حال پرواز هستید بزرگترین چرخ و فلک جهان، جزیره پالم جمیرا، برج العرب، هتل آتلانتیس، دبی مارینا و جزیره The World خودنمایی می نمایند.

هزینه های ورزش اسکای دایوینگ دبی

مهمترین موضوعاتی که برای ورزشکاران در سرگرمی اسکای دایوینگ دبی اهمیت دارد هزینه ها است. نکته مهم اینجاست که هزینه ها می تواند با توجه به پکیجی که انتخاب می کنید و شرایط حاکم کاملا متفاوت باشد. اما در حالت کلی هزینه ها به صورت زیر در نظر گرفته می شوند.

  • هزینه ها برای اسکای دایوینگ دراپ زون صحرا

برای اسکای دایوینگ دبی در دراپ زون صحرا شما می توانید در صورت تمایل داشتن، تحت آموزش حرفه ای قرار بگیرید. پس اگر قصد دارید تا چتربازی را به صورت حرفه ای شروع کنید تنها کافیست با پرداخت 12 هزار درهم، نکات مهم و لازم را زیر نظر استادان با تجربه در این زمینه آموزش ببینید. اما اگر تصمیم دارید به عنوان سرگرمی و هیجان این ورزش مجذوب کننده را انجام دهید احتیاج نیست هزینه بالایی پرداخت کنید و تنها با 1700 درهم امارات به راحتی می توانید اسکای دایوینگ در دبی و در دراپ زون صحرا را تجربه کنید. نکته جالب و مهم اینجاست که در این پکیج مربی نیز در کنار شما بوده و شما را هدایت می نماید.

  • هزینه ها برای اسکای دایوینگ دراپ زون پالم

در دراپ زون پالم پکیجی که بر مبنای آن آموزش ارائه داده گردد، وجود ندارد. توصیه ما این است که اگر در این ورزش به مقدار کافی تجربه و مهارت دارید به این مکان بروید و اسکای دایوینگ دبی را در دراپ زون پالم امتحان کنید. هزینه انجام اسکای دایوینگ در این منطقه پروازی 2 هزار درهم است.

برترین زمان برای اسکای دایوینگ دبی

موقعیت جغرافیایی دبی به گونه ای است که آب و هوای گرمی دارد و شما به ندرت آسمان این منطقه را پربارش خواهید دید. به همین علت در بیشتر روزهای سال امکان انجام ورزش اسکای دایوینگ برای علاقه مندان و جهانگردان وجود دارد. از سمت دیگر برای اینکه آفتاب به شما آسیب نزند و از گرمای بیش از حد آن در امان باشید توصیه میکنیم که یکی از فصول بهار، زمستان و یا پاییز را برای انجام این ورزش مهیج انتخاب کنید. در برترین حالت ممکن اسکای دایوینگ بهتر است در ساعت 10 صبح انجام گردد چون در این ساعت محل تابش آفتاب، دمای هوا، اندازه نور و غیره همگی در برترین حالت و شرایط خود قرار دارند.

اطلاعات و شرایط انجام اسکای دایوینگ در دبی

اسکای دایوینگ دبی مانند سایر سرگرمیات، نکات و مواردی دارد که بهتر است قبل از انجام دادن این سرگرمی از آنها اطلاع داشته باشید. قبل از اینکه اسکای دایوینگ را انجام دهید ویژگی های شخصی مانند وزن شما مقدار گیری می گردد، این کار یاری می نماید تا ایمنی شما بالا برود. داوطلبان باید 30 دقیقه قبل از انجام پرش در محل حضور داشته و آموزش ها و نکات لازم به وسیله مربیان به آن منتقل می گردد. در حین انجام چتربازی فرصتی برای عکاسی و فیلمبرداری به افراد داده خواهد شد.

مدت زمانی که برای رسیدن هواپیما به ارتفاع مطلوب، مورد احتیاج است تقریباً 20 دقیقه خواهد بود. پرش شما از ارتفاعی در حدود 12 هزار و 500 فوتی اجرا شده و شما در حدود 60 ثانیه از پرش خود را با سرعتی برابر با 200 کیلومتر بر ساعت به انجام خواهید رساند.

چتر شما در ارتفاع 5500 فوتی باز می گردد و 5 دقیقه را در آسمان با چتر باز پرواز می کنید. کل فرایند پرواز و پرش شما تا زمان فرود آمدن 45 دقیقه زمان خواهد برد. نکته آخر اینکه اسکای دایوینگ دبی ورزشی مفرح است منوط به اینکه تمام پروتکل های لازم و ایمنی در نظر گرفته گردد و افراد توانایی این را داشته باشند که بدون استرس از ایجاد خطرهای احتمالی، آدرنالین خون خود را به نهایت برسانند. تنها کاری که در این زمان ضروری است انجام دهید این است که به گفته های مربی خود عمل کنید و با نهایت دقت آنها را بخاطر بسپارید.

ایمنی اسکای دایوینگ دبی

ورزش اسکای دایوینگ دبی همچون سایر ورزش های ماجراجویانه، ریسک بالایی دارد، با این حال به ایمنی بسیار بالا نیز مشهور است. مربیان این ورزش با دقت انتخاب می شوند، آموزش می بینند و تایید صلاحیت خواهند شد. تمام چترها در این ورزش زیر نظر اداره هوانوردی امارات و البته انجمن چتربازی آمریکا بازرسی و نگهداری می شوند و بد نیست بدانید که از برترین برندهای روز جهان انتخاب شده اند. تجهیزات اسکای دایوینگ مجهز به دستگاه های فعالسازی اتوماتیک هستند تا در موارد پیش بینی نشده که مربی و چترباز توانایی باز کردن چتر را ندارند، این اتفاق به صورت اتوماتیک رخ دهد.

به این معنا که اگر یک چتر بعد از بیرون پریدن از هواپیما و اقدام به باز کردن، هیچ فعالیتی از خود نشان نداد، به واسطه کامپیوتر کوچکی که در آن تعبیه شده و برای موقعیت اضطراری محاسبه شده است، چتر بصورت کاملاً اتوماتیک باز خواهد شد. البته این یک سیستم پیشرفته است که امروز در همه جای جهان از جمله کشور ایران از آن استفاده می گردد. ناگفته نماند این مکان بسیار شلوغ است و بعضی از مربیان چتربازی در این منطقه به صورت روزانه و معمول 8 تا 20 پرش انجام می دهند.

آموزش ورزش اسکای دایوینگ

مدرسه چتربازی اسکای دایوینگ دبی یکی از امن ترین و برترین مدرسه ها در تمام جهانست که با سرمایه گذاری بسیار سنگینی فعالیت خود را شروع نموده و از برترین مربیان برای آموزش های خود استفاده می نماید. این مدرسه که زیر نظر مستقیم انجمن چتربازی آمریکا USPA واقع شده است، تمام قوانین و تعلیمات خود را به وسیله این سازمان اجرا و پایه گذاری نموده است. هر ساله تعداد زیادی مسافر و جهانگرد با ملیت های گوناگون در این مدرسه به زبان های عربی و انگلیسی آموزش می بینند.

هیجانی تکرار نشدنی با اسکای دایوینگ دبی

اگر تا به حال ورزش اسکای دایوینگ را انجام داده باشید بدون شک با من موافق هستید که یک بار دیگر هم این ورزش هیجان انگیز را امتحان کنید. ورزش اسکای دایوینگ در صورتی که سلامت جسم شما کامل باشد، به واسطه بالا بردن آدرنالین خون اوج هیجان را به شما تزریق خواهد نمود.

از این بالا تماشا پالم جمیرا و اقیانوس و شیرجه زدن به سمت زمین قطعا آدرنالین بدن شما را به بالاترین حد ممکن می برد. خلاقیت به خرج دهید و پرش های متنوعی را انجام دهید حتی از زیپ لاین هم بهره ببرید. یادتان باشد برای امتحان کردن چنین سرگرمی هیجان انگیزی باید حتما از قبل در مرکز اسکای دایوینگ پالم جمیرا آموزش ببینید و نحوه فرود و بسیاری مطالب مورد احتیاج دیگر را یاد بگیرید. منظره دبی مارینا و جزیره نخل جمیرا در زیر پای شماست و هر لحظه به شما نزدیک می گردد! آیا این ورزش ارزش امتحان کردن را ندارد؟ اگر به بالا بردن آدرنالین در چنین ورزش های هیجانی هستید، حتما در دبی به سراغ این تور ها بروید.

این مقاله گذری کوتاه به ورزش اسکای دایوینگ دبی بود که اگر سفری به این شهر زیبا داشتید به شما توصیه می کنیم امتحان کردن این ورزش را در اولویت برنامه های خود قراردهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1704

به "با اسکای دایوینگ دبی هیچ تضمینی برای آدرنالین خونتان نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اسکای دایوینگ دبی هیچ تضمینی برای آدرنالین خونتان نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید