روایت روزنامه جوان از فایل صوتی عجیب یک مدیر صداوسیما

به گزارش سفر به مالزی، روزنامه جوان نوشت: فایل صوتی جلسه ای با حضور علیرضا حبیبی، مدیر رادیو فرهنگ این روز ها در فضای مجازی منتشر شده است. در فایل صوتی حبیبی از دستور برای نپرداختن به مسئله گرانی ها در رادیو می گوید.

روایت روزنامه جوان از فایل صوتی عجیب یک مدیر صداوسیما

حبیبی با اشاره به اینکه رسانه باید شرایط روانی جامعه را بهبود ببخشد، از گویندگان و مجریان رادیو می خواهد که نقدها مردمی را از گرانی ها بازتاب ندهند. وی از تهیه نمایندگان شبکه نیز می خواهد در برنامه هایشان از نقد دولت بپرهیزند. سخنان مدیر شبکه رادیو فرهنگ که در تضاد با سیاست های اعلامی رئیس سازمان صداوسیما در بیان مسائل مردم است با واکنش های منفی روبه رو شده است.

مواضع پیمان جبلی برای تحول در صداوسیما در همان اولین سخنرانی رسمی به عنوان رئیس نو رسانه ملی قابل توجه است. جبلی در آن روز گفته بود: صدا و سیما باید مصداق واقعی رسانه مردمی باشد؛ رسانه صدای کسانی باشد که صدایشان به جایی نمی رسد.

وی بعلاوه تأکید نموده بود: صدا و سیما باید منعکس نماینده مطالبات، خواسته ها و دغدغه های توده مردم باشد و نباید منعکس نماینده نظرات و منویات یک طبقه خاص باشد آن هم طبقه خاصی که جدای از مردم است. تناقض میان آنچه رئیس رسانه ملی در پی اجرایی کردن آن است، با توصیه های مدیر رادیو فرهنگ مبنی بر مسکوت گذاشتن دغدغه های مردم درباره گرانی ها، تعجب آور بود.

فایل صوتی حبیبی در فضای شبکه های اجتماعی واکنش های زیادی را در پی داشت. بازتاب های منفی این فایل صوتی باعث شد علی بخشی زاده، معاون صدا، توضیحاتی را ارائه کند. بخشی زاده در حاشیه نشست خبری نخستین جشنواره ملی رادیویی پژواک در پاسخ به خبرنگاران گفت: ما در عمل نشان داده ایم که رسانه مردم هستیم. ایجاد شهروند خبرنگار و ایران یار که در قالب آن مردم مسائل را خودشان مطرح می نمایند و در رادیو پخش می گردد، از همین نمونه هاست.

بخشی زاده درباره اینکه آیا اساساً در جریان چنین دستورالعملی بوده است یا خیر، بیان نمود: من با دوز سخن موافق نیستم، اما اینکه در موضوعات ترتیب و اولویت بندی داشته باشیم، موافقم. به هر حال ایده من این است که مردم باید در رسانه حضور داشته باشند

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1585

به "روایت روزنامه جوان از فایل صوتی عجیب یک مدیر صداوسیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت روزنامه جوان از فایل صوتی عجیب یک مدیر صداوسیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید