برطرف تحریم ها به حضور قویتر و موثرتر ایران در همکاری های منطقه ای منجر می گردد

به گزارش سفر به مالزی، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود برطرف تحریم ها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت مالی و انسانی، بی تردید به حضور قویتر و موثرتر جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات همکاری منطقه ای از جمله آیورا منجر خواهد شد.

برطرف تحریم ها به حضور قویتر و موثرتر ایران در همکاری های منطقه ای منجر می گردد

به گزارش روابط عمومی وزارت خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ابتدای سخنرانی مجازی خود در بیست و دومین نشست شورای وزیران اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) اضافه نمود: در بیش از دو دهه فعالیت و همکاری در قالب آیورا، به طور روزافزونی ظرفیت های بالقوه این اتحادیه در همکاری های اقتصادی نمایان شده است. به همان مقدار که اقیانوس هند سرشار از نعمت و موهبت برای کشورهای ساحلی است، به همان مقدار منظره همکاری ها در آیورا روشن و گسترده است.

وی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران به این ظرفیت بزرگِ همکاری منطقه ای واقف است و مصمم هستیم روابط خود با این اتحادیه را توسعه دهیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: اخیرا سازوکار هماهنگی ملی آیورا را فعالتر نموده ایم و دستگاه های مختلف ایرانی، مرحله تازهی از مشارکت موثر در ترتیبات همکاری هشتگانه آیورا را در دستور کار دارند. تازهترین تحول، داوطلبی مرکز زنان جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده برنامه توانمندسازی اقتصادی زنان آیورا است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بعلاوه مرکز منطقه ای علوم و انتقال فنآوری آیورا مستقر در تهران نیز از حمایت قوی دولت جمهوری اسلامی ایران کماکان برخوردار است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه دنیا با چالش کووید-19 و پیامدهای مخرب آن روبروست؛ توضیح داد: مردمانِ شریف منطقه آیورا نیز از این بلیه در امان نبوده اند. مردم شریف ایران در شرایطی با کرونا و آثار آن دست و پنجه نرم نموده اند که توان بزرگ اقتصادی و اقتصادی کشور با محدودیت های ناشی از تحریم های نامشروع و ناجوانمردانه آمریکا روبرو بوده است.

وی توضیح داد: برطرف تحریم ها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت اقتصادی و انسانی، بی تردید به حضور قویتر و موثرتر جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات همکاری منطقه ای از جمله آیورا نیز منجر خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان خطاب به ابوالکلام عبدالمومن، وزیر امور خارجه جمهوری خلق بنگلادش، گفت: افتخار دارم با جناب عالی و سایر همکاران عزیزم در شورای وزیران اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) سخن می گویم. سپاسگذارِ دولت جمهوری خلق بنگلادش به خاطر ریاست دوره ای بر آیورا و میزبانی این نشست هستم و از دبیرخانه آیورا به جهت آماده سازی این اجلاس قدردانی می کنم.

وزیر امور خارجه بعلاوه انتخاب دبیرکل تازه آیورا را به وی تبریک گفت از کوشش های کفیل دبیرکل در یک سال گذشته قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1424

به "برطرف تحریم ها به حضور قویتر و موثرتر ایران در همکاری های منطقه ای منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف تحریم ها به حضور قویتر و موثرتر ایران در همکاری های منطقه ای منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید