رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا در دریای جنوبی چین

به گزارش سفر به مالزی، نیروی زمینی دفاع از خود ژاپن و ارتش آمریکا یکی از بزرگترین رزمایش های مشترک خود را در اردوگاه ها و زمین های تمرین در سراسر ژاپن آغاز کردند.

رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا در دریای جنوبی چین

در این رزمایش نظامی که گسترده ترین نمونه آن طی چند سال اخیر ارزیابی می شود، بیش از 3 هزار پرسنل نظامی در آن شرکت دارند.

برای نخستین بار در قالب این تمرین ها یک واحد رهگیری موشک ارتش آمریکا در آمامی اوشیما در استان کاگوشیما استقرار یافته است.

به نظر می آید هدف از این تمرین ها نشان دادن هماهنگی نزدیک بین دو کشور با در نظر داشتن چین است. چین در حال افزایش فعالیت های خود در دریای چین شرقی بوده است.

قرار است این رزمایش تا 8 روز دیگر ادامه یابد.-

-

-

روزنامه فایننشال تایمز آمریکا هم در گزارشی به نقل از مقامات ارتش آمریکا گفت که ایالات متحده و ژاپن در حال انجام رزمایش های نظامی مشترک برای سناریوی تعارض احتمالی با چین بر سر تایوان هستند.

در این گزارش به نقل از شش فردی که نامشان ذکر نشده آمده است که مقامات نظامی آمریکا و ژاپن برنامه ریزی جدی برای یک تعارض احتمالی را در سال پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ - رئیس جمهور پیشین ایالات متحده- آغاز کردند.

گزارش ها حاکی از آن است که در کنار این برنامه ریزی، واشنگتن و توکیو بازی های جنگی فوق محرمانه و مانورهای مشترکی در دریای جنوبی چین و شرقی چین اجرا کردند.

شماری از این مقامات به روزنامه فایننشال تایمز گفتند که رزمایش های مشترک در دریای جنوبی چین میان متحدان (واشنگتن و توکیو) در پوشش آموزش امداد سوانح انجام شده و همچنین رزمایش های بیشتری در نواحی پیرامونی جزایر سنکاکو - در 350 کیلومتری غرب تایوان- جهت آمادگی برای تعارض با پکن بر سر تایوان اجرا شدند.

براساس این گزارش، مقامات ایالات متحده و ژاپن در حال بررسی و آزمون مسائل حقوقی مرتبط با این رزمایش های مشترک از جمله دسترسی به پایگاه ها و پشتیبانی لجستیکی هستند که در صورت وقوع تعارض می تواند از سوی توکیو ارائه شود.

این گزارش به ویژه با ارزیابی امکان درگیر شدن ژاپن در یک چنین تعارضی، به چگونگی اتکای واشنگتن به پایگاه های هوایی خود در ژاپن می پردازد.

طبق اظهارنظر یکی از این مقامات، ایالات متحده و ژاپن نیاز دارند که به فوریت یک سازوکار اشتراک سه جانبه با تایوان را به منظور تبادل اطلاعات در مورد تحرکات نیروی هوایی و دریایی چین به وجود آورند.

بنا بر این گزارش، مقامات ایالات متحده، ژاپن و تایوان تأکید کردند که پس از توافق حاصله در سال 2017 برای به اشتراک گذاری کدهای مخفی هواپیمای نظامی جهت شناسایی آسان تر جت های خودی، همکاری به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1241

به "رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید