رایزنی روسیه و آمریکا در وین درباره احیای برجام و لغو تحریم های ایران

به گزارش سفر به مالزی، نماینده روسیه در وین از ملاقات و رایزنی دوجانبه هیئت این کشور با هیئت آمریکا در وین درباره احیای توافق هسته ای اطلاع داد.

رایزنی روسیه و آمریکا در وین درباره احیای برجام و لغو تحریم های ایران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: هیئت های روسیه و آمریکا در وین رایزنی های دو جانبه مفیدی در زمینه مسائل مرتبط با لغو تحریم های آمریکا و بازگشت کامل ایران به پایبندی به تعهدات هسته اش در برجام انجام دادند.

پیش از این اولیانوف درباره نتیجه مذاکرات دو هفته اخیر اعضای کمیسیون مشترک برجام و کارگروه های آن گفته بود: با جمع بندی نتایج دو هفته بحث و رایزنی در زمینه احیای برجام[توافق هسته ای] با رضایت مندی اعلام می کنیم که مذاکرات به مرحله تهیه پیش نویس رسیده است.

اولیانوف در ادامه عنوان نمود: هنوز با راهکارهای عملی فاصله داریم اما از اظهارات کلی به توافق بر سر گام هایی به سمت هدف اصلی رسیده ایم.

جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای به وسیله لغو تحریم های اعمال شده آمریکا بر ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته ای برگزار شدند.

نمایندگان آمریکا نیز در طول مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام در وین حضور داشتند اما تا کنون هیچ مذاکره مستقیم و غیر مستقیمی میان ایران و آمریکا در وین انجام نشده است.

ایران خواهان لغو تمامی تحریم های آمریکا بوده و بیان نموده است تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها اقدامات جبرانی اش را که در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای و متحمل شدن تحریم ها انجام داده بود، به حالت قبل باز می گرداند. این اقدامات طبق مفاد برجام و شامل کاهش تعهدات هسته ای داوطلبانه ایران بوده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1123

به "رایزنی روسیه و آمریکا در وین درباره احیای برجام و لغو تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی روسیه و آمریکا در وین درباره احیای برجام و لغو تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید