راهنمای توسعه کم کد در وردپرس

به گزارش سفر به مالزی، احتیاج به ایجاد سریع تر وب سایت در حال افزایش است و مشتریان غیرفنی بیشتری از پلتفرم های توسعه بدون کد و کم کد مانند وردپرس استفاده می نمایند.

راهنمای توسعه کم کد در وردپرس

وردپرس یک CMS برای ساخت انواع وب سایت ها مانند وبلاگ ها، فروشگاه ها و ارائه های وب ساده است. این پلتفرم به شما امکان می دهد بدون احتیاج به دانش کدنویسی محتوا را ایجاد، ویرایش و منتشر کنید.

وردپرس بعلاوه به طور گسترده ای به عنوان یک پلتفرم توسعه کم کد مورد استفاده قرار می گیرد و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از دانش خود به نفع خود استفاده نمایند و یک تجربه کاربری سفارشی ایجاد نمایند.

وجود بیش از 59000 افزونه برای هر کسی کافی است تا عملکردی به وردپرس اضافه کند. مجموعه ای از تم ها و پلاگین های رایگان و پریمیوم وجود دارد که ظاهر و ویژگی های منحصربه فردی را برای هرکسی که از آنها استفاده می نماید ارائه می نماید.

مزایا و معایب توسعه کم کد در وردپرس

ظهور پلتفرم های کم یا بدون کد مانند Wix، Shopify و دیگر موارد، به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از سازنده بصری با کشیدن و رها کردن، به طور مستقیم با پلتفرم تعامل داشته باشند و به طراحی سایت برای خود بپردازند. بسیاری از شرکت های هاستینگ نیز ابزارهای سایت سازی را پیشنهاد می نمایند که افراد غیرحرفه ای می توانند از آنها استفاده نمایند.

متخصصان وب با دقت این ابزارها را برای کاربران غیرفنی ایجاد کردند تا وب سایت خود را سریع راه اندازی نمایند و حضور آنلاین را به دست آورند.

با این حال، با رشد کسب وکارها، ماهیت محدود محیط های بدون کد ممکن است ناکافی گردد و کاربر در پی راه های پیشرفته تری برای دستیابی به ظاهر و/یا عملکرد دلخواه است، که دقیقاً همان چیزی است که وردپرس در مقایسه با پلتفرم های بدون کد ارائه می دهد.

مزیت استفاده از وردپرس این است که می توانید از گزینه های بومی وردپرس مانند ابزارک ها و سفارشی ساز بهره ببرید تا از بسیاری از قابلیت های عالی آن بهره ببرید که با استفاده از افزونه های مناسب می توان آنها را ارتقا داد.

یک نقطه ضعف احتمالی این است که توسعه دهنده معمولاً توسعه اولیه وب سایت را انجام می دهد و گردش کار تعمیر و نگهداری به دست کاربر می رسد.

وردپرس برترین های هر دو جهان را دارد

وردپرس با حضور آنلاین و پیشرفت های مداوم خود به مکانی مناسب برای مشاغلی تبدیل شده است که به یک وب سایت زیبا، کاربردی و مقیاس پذیر احتیاج دارند. وردپرس امکانات مختلفی را ارائه می دهد.

شما به راحتی می توانید وردپرس را نصب کنید و از آن برای ایجاد، سفارشی سازی و انتشار محتوا و تغییر ظاهر آن بهره ببرید. برای هر چیزی که فکرش را بکنید حداقل یک افزونه وجود دارد. صفحه سازها برای توسعه کم کد مفید هستند.

بسیاری از تم ها شامل یک صفحه سازهستند، مانند Elementor، WP Bakery، Beaver Builder، Divi و غیره. با استفاده از سازنده های بصری، می توانید به راحتی هدر، پاورقی یا بعضی از قسمت های دیگر وب سایت خود را ایجاد و تغییر دهید. صفحه سازان به شما این امکان را می دهند که تغییرات را در همان لحظه مشاهده کنید.

استفاده از صفحه سازان بصری ساده است و به کاربران اجازه می دهد تغییرات را در زمان واقعی مشاهده نمایند و این باعث می گردد روند طراحی سایت با وردپرس کارآمدتر گردد.

حتی اگر توسعه دهنده ای با دانش گسترده هستید، می توانید از آن برای ایجاد وب سایت های خیره نماینده با قابلیت های اضافه شده از افزونه ها بهره ببرید.

مزایای توسعه کم کد با وردپرس بسیار زیاد است

در زیر لیستی از مزایای اصلی توسعه سایت با کمترین اندازه کدنویسی آمده است:

سرعت ساخت سایت

از آنجایی که توسعه کم کد به ندرت به برنامه نویسی انسانی احتیاج دارد، وب سایت ها سریعتر ایجاد می شوند. سازندگان وب سایت به جای اتلاف وقت برای کشف عیوب کدنویسی، می توانند بر جنبه های دیگر وب سایت خود مانند ظاهر، محتوا و سئو تمرکز نمایند.

سادگی

وردپرس این امکان را برای کسانی که کمترین تخصص یا آموزش فنی را دارند می تواند بلافاصله آغاز به کار نمایند. علاوه بر این، ایجاد و نگهداری وب سایت ساده است.

صرفه جویی در هزینه

از آنجایی که وردپرس یک نرم افزار متن باز است، استفاده از آن در کنار نرم افزارهای اختصاصی مانند پلاگین ها و تم های دیگر، رایگان است، به این معنی که کاربر می تواند وب سایت را بدون هر هزینه ای (به استثنای هاست و دامنه) ایجاد کند.

انعطاف پذیری

کاربر این آزادی را دارد که موضوع و افزونه های مناسبی را انتخاب کند که برای احتیاجهای او مناسب باشد. به عنوان مثال، مضامینی وجود دارند که دارای عملکردهای خاصی هستند، مانند تجارت الکترونیک، رزرو و بسیاری موارد دیگر.

کیفیت

انجمن وردپرس متشکل از مشارکت نمایندگان بزرگ بسیاری است که دائماً روی بهبود پلتفرم و حتی بهتر کردن آن کار می نمایند.

ایمنی داخلی

وب سایت های شما همواره در یک محیط امن اجرا می شوند زیرا پلتفرمی مانند وردپرس بروزرسانی های مداوم را ارائه می دهد.

پیشرفت های مداوم

با رشد وردپرس، ویژگی های بیشتری که تجربه و عملکرد کاربر را بهبود می بخشند، دائماً در حال پیاده سازی هستند.

نتیجه گیری نهایی در خصوص توسعه کم کد سایت

مهم نیست که شما یک توسعه دهنده ارشد هستید یا فقط یک طراح مبتدی وردپرس هستید، راه چاره های توسعه بدون کد (قالب ها و افزونه ها) می توانند راه های ارزشمندی برای ساختن یک وبسایت زیبا با قابلیت های افزوده متنوع باشند که زمان و کوشش کمتری نسبت به شما مصرف می نماید.

در نهایت پانا مارکتینگ به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در مشهد می تواند با هزینه و کیفیت عالی اقدام به ایجاد یک وبسایت برای شما کند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1788

به "راهنمای توسعه کم کد در وردپرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای توسعه کم کد در وردپرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید