درخواست سازمان ملل از ارتش میانمار برای آزادی آنگ سان سوچی

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنج شنبه از ارتش میانمار خواست تا آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل و وین مایینت رئیس جمهور مخلوع این کشور را هرچه سریع تر آزاد کند.

درخواست سازمان ملل از ارتش میانمار برای آزادی آنگ سان سوچی

با ما همراه باشید و درباره آقای ابوالفضلی بیشتر بدانید.

میانمار که از روز یکم فوریه 2021 در پی کودتای ارتش این کشور و برکناری سان سوچی از قدرت صحنه آشوب و ناآرامی شده است، روز چهارشنبه آزادی بیش از دو هزار تن از بازداشت شدگان به وسیله ارتش میانمار- از جمله روزنامه نگاران و سایر افراد متهم به شرکت در اعتراض ها- را اعلام نمود.

اِری کانیکو معاون سخنگوی گوترش در این باره گفت: ما بار دیگر درخواست خود برای آزادی فوری تمام کسانی که به طور خودسرانه بازداشت شده اند، از جمله رئیس جمهور، وین مایینت و عضو مجلس شورای ایالتی، آنگ سان س وچی را تکرار کردیم.

لازم به ذکر است که بسیاری از مخالفان ارتش میانمار تحت لوای قانونی که هرگونه اظهارنظر هراس آفرین و یا حاوی اخبار جعلی را غیرقانونی و مجرمانه تلقی می نماید، بازداشت و حتی بعضی محکوم شده اند. آنگ سان سوچی هم در حال حاضر به اتهام مشابهی در حال محاکمه است و همچنان در بازداشت به سرمی برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1230

به "درخواست سازمان ملل از ارتش میانمار برای آزادی آنگ سان سوچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سازمان ملل از ارتش میانمار برای آزادی آنگ سان سوچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید