خشم آمریکا از سخنان ترامپ ، این یک روز عظیم برای جورج فلوید است

به گزارش سفر به مالزی، دانلد ترامپ از کاهش 1.4 درصدی نرخ بیکاری و ایجاد 2.5 میلیون شغل در یک ماه اخیر نهایت بهره را برد و در یک سخنرانی یک سویه در کاخ سفید مدعی شد این یک روز عظیم برای جورج فلوید است.

خشم آمریکا از سخنان ترامپ ، این یک روز عظیم برای جورج فلوید است

به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهوری آمریکا که در یک هفته اخیر با زدن چند توییت و ترتیب دادن نمایش عکس انداختن با کتاب مقدس بر آتش خشم و نفرت مردم به ویژه سیاهان دمیده بود، اندکی پس از انتشار آمار بیکاری و اشتغال در یک ماه اخیر به فضای باز کاخ سفید آمد تا شرایط را به سود خود کند.

ترامپ با اشاره به کاهش نرخ بیکاری به 13.3 درصد ادعا کرد ترجیح می دهد با ایجاد شغل با نژادپرستی مبارزه کند. او گفت: ما دیدیم که هفته گذشته چه چیزهایی بر ما گذشت و نمی توانیم جلوی آن را بگیریم. این اتفاقی عظیم است که برای کشور ما رخ می دهد. خوشبختانه جورج فلوید از آن بالا به ما می نگرد و همین را با خودش می گوید. این روزی عظیم برای اوست و روزی عظیم برای همه.

رئیس جمهوری آمریکا که این بخش از سخنانش را از روی نوشته نخوانده بود، دوباره به بحث مالی بازگشت و کوشش کرد ایجاد 2.5 میلیون شغل را فرصتی برای خودنمایی کند. این در حالی است که در یکی دو ماه اخیر حدود 40 میلیون نفر به تعداد بیکاران آمریکا افزوده و البته فرایند نام نویسی در سامانه بیمه بیکاری در یک هفته اخیر کاهشی شده است. نرخ بیکاری آمریکا در ماه فوریه 3.5 درصد بود و در سه ماه گذشته با 10 درصد افزایش به حدود 14 درصد رسیده است.

ترامپ در سخنرانی 55 دقیقه ای صبح آدینه در رز گاردن کاخ سفید گریزی هم به ناآرامی ها و آشوب های 10 روز اخیر زد و از فرمانداران خواست برای آرام کردن اوضاع فقط به او زنگ بزنند و از ارتش یاری بخواهند. پیش تر هم این موضع گیری های رئیس جمهوری آمریکا و تروریست خواندن معنرضان به قتل جورج فلوید به شدت جنجالی شده و حتی انتقاد جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین دولت تازه آمریکا را برانگیخته بود. هر چند ترامپ با چند توهین پاسخ او را داد.

پیش از آنکه رئیس جمهوری آمریکا بدون پاسخ دادن به خبرنکاران رز گاردن را ترک کند، انتشار سخنانش واکنش گسترده کاربران شبکه های اجتماعی و سیاستمداران آمریکایی را برانگیخت. جو بایدن، رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 آمریکا حرف های ترامپ را به ویژه درباره جورج فلوید نفرت انکیز خواند و به بخش های مالی سخنرانی ترامپ هم واکنش نشان داد.

معاون باراک اوباما گفت: خوشحالم که دو و نیم میلیون آمریکایی دوباره شغل شان را پس گرفته اند اما ترامپ حق ندارد این افتخار را به نام خود سند بزند. او بهتر است از پناهگاه زیرزمینی خود خارج گردد و به دور و برش نگاه کند؛ به پیامد کارها و حرف هایش. رئیس جمهوری که در قبال از دست رفتن شغل و زندگی میلیون ها میلیون آمریکایی مسئولیت نمی پذیرد، مسئول بازگشتن بخشی از شغل ها هم نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 558

به "خشم آمریکا از سخنان ترامپ ، این یک روز عظیم برای جورج فلوید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم آمریکا از سخنان ترامپ ، این یک روز عظیم برای جورج فلوید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید