خبرنگاران هلال احمر سلامت هشت میلیون مسافر را غربالگری کرد

به گزارش سفر به مالزی، بجنورد-خبرنگاران- رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت، بر اساس آخرین آمار هشت میلیون نفر از مسافران و افراد عبوری از جاده ها را به لحاظ ابتلا به کرونا، غربالگری کرد.

خبرنگاران هلال احمر سلامت هشت میلیون مسافر را غربالگری کرد

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

دکتر محمد نصیری روز پنجشنبه به خبرنگار خبرنگاران در بجنورد گفت: تا به امروز چهار هزار و 200 نفر از افراد غربالگری شده، به مراکز درمانی ارجاع داده شده اند.

وی با بیان اینکه البته افراد مشکوک به کرونا، بیش از این تعداد بوده است امید می رود با مصوبات هیات وزیران، سفرها و تردد در جاده ها کاهش یافته و چرخه این ویروس قطع گردد.

نصیری با بیان اینکه موج اول کرونا با کمترین میزان شیوع سپری شده است اضافه نمود: امید است در فرودین ماه شیوع کمتری ببینیم، البته این بسته به میزان همراهی مردم در قطع زنجیره این ویروس دارد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: میزان سفرها در بعضی از استان ها، تا 70 درصد کاهش یافته است اما همچنان در بعضی مناطق شاهد سفر هموطنان هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با ابراز نگرانی از شیوع بیماری در روستاها گفت: تا کنون، چرخه کرونا در شهرها بوده است اما ما نگران هستیم که این ویروس در روستاها و مناطق حاشیه ای شهرها شیوع پبدا کند که در این زمینه با مشکل روبرو خواهیم شد.

نصیری اضافه نمود: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با مشارکت 27 هزار داوطلب در کشور در سه حوزه خدمات رسانی دارد که شامل غربال گری، توزیع رایگان ماسک و سایر اقلام بهداشتی و نیز حمایت و تامین نیروهای تخصصی در حوزه های مورد احتیاج وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی گفت: یکی از نگرانی های ما برای پساکرونا، افزایش مسائل اقتصادی ناشی از تاثیر اجتماعی این ویروس است.

وی توضیح داد: پیش بینی می گردد یک تا 2 ماه دیگر درگیر ویروس کرونا باشیم که از جمله آثار احتاقتصادی آن در حوزه اجتماعی، افزایش فقر است.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در این زمینه، هلال احمر کوشش دارد تا از این افراد، که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، حمایت کند و در ماه مبارک رمضان بخشی از برنامه ها در این باره، اجرایی می گردد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برای بازدید از ایستگاه های غربال گری به خراسان شاقتصادی سفر نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 396

به "خبرنگاران هلال احمر سلامت هشت میلیون مسافر را غربالگری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هلال احمر سلامت هشت میلیون مسافر را غربالگری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید