خبرنگاران شهردار: شهروندان دامغان 105 میلیارد ریال عوارض به شهرداری بدهکار هستند

به گزارش سفر به مالزی، سمنان- خبرنگاران- شهردار دامغان گفت: شهرداری دامغان تا سرانجام سال 98، مبلغ 105 میلیارد ریال عوارض تکلیفی از شهروندان و پنج میلیارد ریال از اداره های دولتی طلبکار است.

خبرنگاران شهردار: شهروندان دامغان 105 میلیارد ریال عوارض به شهرداری بدهکار هستند

مسلم نصرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان نمود: کمتر از 20 درصد شهفرایندان دامغان عوارض سالانه خود را پرداخت می کنند.

وی اظهارداشت: باتوجه به ایجاد سامانه جدید نرم افزار جامع شهرسازی، به صورت واضح بدهی دقیق هر فرد مشخص است.

نصرتی ادامه داد: با توجه به میانگین مراجعه کم مردم دامغان برای پرداخت عوارض و در صورت افزایش نیافتن مراجعه و پرداخت به موقع عوارض تکلیفی، هر سال میزان طلب شهرداری از مردم با ضریبی افزایشی بالا می رود.

وی افزود: مردم باید بدانند هر فردی که از فضای شهری استفاده می کند، به سبب نظافت، جمع آوری زباله، انتقال و دفع آن، رسیدگی به فضای سبز، پاک سازی شهر و توسعه زیرساخت های شهری که وظایف شهرداری است، باید پرداخت عوارض را تکلیف قلمداد کنند.

پرداخت عوارض سالانه به ایجاد شهر پویا کمک می کند

نصرتی گفت: توانمندی مدیریت شهری با مشارکت مردم در پرداخت عوارض گره خورده است، پس باید قانون پیش بینی کند تا عوارض به نرخ روز محاسبه شود تا مردم مشارکت بهتری در پرداخت عوارض سالانه داشته باشند.

وی پرداخت نشدن به موقع عوارض را خسارت به فرایند ارائه خدمات شهری دانست و اضافه کرد: متاسفانه قانون مدیریت جامع شهری بیش از 20 سال است که بین مجلس و دولت دست به دست می شود و به تصویب نرسیده است که امیدواریم این امر زودتر محقق شود.

نصرتی شرح داد: شهر مانند خانه ای است که در آن زندگی می کنیم و بدون شک اگر شهفرایندان با شهرداری هماهنگ و همگام باشند قطعا شهری زیبا و پاک خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر 27 هزار پلاک شهری در دامغان وجود دارد که همه ساله در فصل بهار، بیش از 19 هزار قبض عوارض صادر و برای سهولت در کار مردم، درب منازل توزیع می شود.

شهردار دامغان با بیان اینکه خدمات شهری هرگز تعطیلی ندارد گفت: بدهی معوقه ادارات به غیر از عوارض تکلیفی، 150 میلیارد ریال است که باتوجه به خدمات رسانی مداوم و مستمر شهرداری، انتظار می رود تا مردم و نهادهای دولتی همکاری لازم را داشته باشند.

شهرستان دامغان با حدود 100 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان واقع شده است که بیش از 21 هزار نفر از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 899

به "خبرنگاران شهردار: شهروندان دامغان 105 میلیارد ریال عوارض به شهرداری بدهکار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار: شهروندان دامغان 105 میلیارد ریال عوارض به شهرداری بدهکار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید