خبرنگاران انتقاد رسانه کانادایی از انفعال مجلس در قبال حادثه سقوط هواپیما

به گزارش سفر به مالزی، تهران- خبرنگاران- رسانه کانادایی استار در گزارشی نوشت: با گذشت بیش از یک هفته از سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، مجلس کانادا به دلیل طولانی شدن تعطیلات سال نو نمایندگان، هیچ جلسه ای در خصوص آنالیز این حادثه تشکیل نداده است.

خبرنگاران انتقاد رسانه کانادایی از انفعال مجلس در قبال حادثه سقوط هواپیما

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش وب سایت کانادایی استار، در حالیکه حدود 10 روز پیش هواپیمای مسافربری اوکراین با تعدادی از شهروندان کانادایی در ایران سقوط نموده و کلیه سرنشینان آن جان خود را از دست داده اند، مجلس کانادا هیچی واکنشی در آنالیز این حادثه نشان نداده است و در تعطیلات به سر می برد.

براساس این گزارش، به رغم آنکه شماری از شهروند کانادایی در سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین کشته شده اند، مجلس علیا یعنی سنای کانادا و مجلس سفلی یعنی مجلس عوام در حال حاضر تا 27 ژانویه (هفتم بهمن) در تعطیلات به سر می برد.

جگمت سینگ رهبر حزب نیودموکرات کانادا در صفحه توییتری خود خواهان فراخوان زودهنگام برگزاری جلسات مجلس شد و گفت که کانادایی ها سزاوار پاسخ هستند و باید پیش از آنکه دولت تصمیمی بگیرد، مجلس نیز باید در جریان این تصمیمات قرار گیرد.

به رغم موضع گیری حزب نیودموکرات، حزب محافظه کار کانادا نیز تا به امروز هیچ واکنشی در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری اتخاذ نگرفته، اما جیمز بزان نماینده مجلس در بیانیه ای گفت که ما به عنوان اعضای حزب محافظه کار، از بحث در خصوص مسائل روز پشتیبانی می کنیم. این عمل محافظه کارانه است که عملیات نیروهای مسلح کانادا را به بحث و رای گیری در مجلس عوام بکشاند.

به گزارش وب سایت استار، به رغم تمام موضع گیری های اخیر اما همچنان نمایندگان مجلس در تعطیلات به سر می برند.

گزارش در ادامه نوشت: با غیبت و نبود نقش احزاب در رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به تنهایی نقش رسیدگی و آنالیز این حادثه را برعهده گرفته و تا به امروز عملکرد خوبی از خود در خصوص این حادثه نشان داده است.

جاستین ترودو رهبر حزب لیبرال به عنوان جوان ترین نخست وزیر تاریخ کانادا شناخته می گردد که از 2015 میلادی این مسوولیت را برعهده دارد. او در مسایل اجتماعی رویکردش لیبرال به شمار می رود و به همین دلیل هم در میان طرفداران این حزب محبوبیت خاصی دارد.

به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین نخست وزیر کانادا در آخرین موضع گیری خود در خصوص این حادثه در شامگاه آدینه در کنفرانس مطبوعاتی در تورنتو اضافه کرد: مردم کانادا به همه قربانیان این حادثه عشق می ورزند و جامعه کانادا در چند روز گذشته تحت تاثیر این حادثه بوده است.

وی اضافه کرد: همه جانباختگان این هواپیما در قلب ما هستند و ما به خانواده آنان تسلیت می گویم.

ترودو گفت: دولت در نظر دارد به ازای هر فرد جانباخته 25 هزار دلار به خانواده آن ها پرداخت کند و از ایران انتظار داریم که غرامت خود را به فوریت پرداخت کند.

نخست وزیر کانادا در ادامه گفت: ما به دنبال انجام تحقیقات کامل هستیم تا زوایای مختلف این حادثه تعیین گردد و دولت کانادا تسهیلاتی را برای رفت و آمد خانواده قربانیان در نظر گرفته که شرکت هواپیمایی قطر در این زمینه قرار است همکاری کند.

وی اضافه کرد: ما در ملاقات با خانواده قربانیان گفتیم که دولت کانادا خدمات حقوقی به خانواده جانباختگان خواهد داد و این اولویت مهم ما در این زمینه است.

ترودو گفت: وزیر امورخارجه کانادا در ملاقات با وزیر خارجه ایران در مسقط تاکید نموده که ایران باید به خانواده های قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراین غرامت پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز پیکر هیچ کانادایی به کشور برنگشته، گفت: تا به امروز 20 خانواده ایرانی به کانادا آمده اند که ما به خواسته آن ها احترام می گذاریم و این 25 هزار دلار نیز به کانادایی هایی که تابعیت کشور ما را داشتند، تعلق می گیرد.

نخست وزیر کانادا یادآور شد: یکی از دلایل اصلی ملاقات وزرای خارجه ایران و کانادا این بود که هماهنگی های لازم را با ایران داشته باشیم تا ایران به مسئولیت ساقط کردن این هواپیما مطلع و غرامت خانواده ها قربانیان را پرداخت کند.

ترودو اعلام کرد: ایران مسئولیت کامل سقوط این هواپیما را برعهده دارد و ما با همپیمانان خود به دنبال کاهش تنش در منطقه هستیم و باید تحقیقات کاملی انجام گردد و ما فعلا به تحریم فکر نمی کنیم.

وی گفت: از نتیجه ملاقات وزرای خارجه ایران و کانادا خبری ندارم و ایران در این ملاقات گفته که ما با جامعه بین المللی در این زمینه همکاری خواهیم کرد و برای خواندن جعبه سیاه داریم به یک توافق برسیم که مطالب جعبه سیاه هواپیما با وجود صدمه دیدن شدید در فرانسه پیاده گردد.

نخست وزیر کانادا توضیح داد: در کانادا امنیت حمل ونقل برای ما اهمیت زیادی دارد و در این مساله ما به دنبال اجرای عدالت هستیم و ایران مسئول حمله به این هواپیما است و ما در حال حاضر تمرکز ما این است که تمام تحقیقات با شایستگی انجام گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 350

به "خبرنگاران انتقاد رسانه کانادایی از انفعال مجلس در قبال حادثه سقوط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد رسانه کانادایی از انفعال مجلس در قبال حادثه سقوط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید