تغییرات اقلیمی احتمال وقوع سیلاب را در منطقه ها مرتفع بیشتر کرده است، بهتر است صعود ها به زمانی دیگر موکول شود

به گزارش سفر به مالزی، مهدی ولی پور گفت: تغییرات اقلیمی احتمال وقوع سیلاب و رعد و برق را در منطقه ها مرتفع بیشتر کرده و به همین علت بهتر است صعود ها به زمانی دیگر موکول شود.

تغییرات اقلیمی احتمال وقوع سیلاب را در منطقه ها مرتفع بیشتر کرده است، بهتر است صعود ها به زمانی دیگر موکول شود

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص خطرات احتمالی در ارتفاعات کشور گفت: با توجه به گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی، ایران نیز تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته که نتیجه آن سیلاب های روز های اخیر بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ریزش سنگ در ارتفاعات یکی از خطراتی است که در این روز ها به شدت در ارتفاعات محتمل است و باید توجه داشت که تغییرات اقلیمی احتمال وقوع سیلاب و رعد و برق را در منطقه ها مرتفع بیشتر کرده و به همین علت بهتر است صعود ها به زمانی دیگر موکول شود.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی نقاط کوهستانی به کانون مخاطرات بدل می شوند که نسبت به گذشته نیز با توجه به شرایط پیش آمده تفاوت هایی دارد. در گذشته هشدار هواشناسی از پیش صادر می شد و معین بود که در چه روز هایی نباید به سمت ارتفاعات حرکت کرد، اما امروزه شرایط به گونه ای شده است که در زمان کوتاهی بارش های رگباری در ارتفاعات شکل می گیرد و منجر به وقوع سیلاب می شود.

ولی پور ادامه داد: در روز های اخیر تمایل به صعود به علم کوه و دماوند زیاد شده است و متاسفانه به علت همین شرایط نامساعد در هر دو قله نیز سوانحی رخ داد که منجر به تلفات جانی شد. در هشدار های گذشته تاکید شده بود که تا پایان مرداد شهروندان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند که متاسفانه به این هشدار ها بی توجهی می شود.

خبرنگاران اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1627

به "تغییرات اقلیمی احتمال وقوع سیلاب را در منطقه ها مرتفع بیشتر کرده است، بهتر است صعود ها به زمانی دیگر موکول شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات اقلیمی احتمال وقوع سیلاب را در منطقه ها مرتفع بیشتر کرده است، بهتر است صعود ها به زمانی دیگر موکول شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید