تعمیرات برق ماشین را کجا انجام دهیم؟ ، تعمیرگاه برق کاراک در تهران

به گزارش سفر به مالزی، خبرگزاری خبرنگاران- برق ماشین از مهمترین سیستم های یک خودرو می باشد که در صورت خرابی ، در قسمت های متعدد خودرو مشکل ایجاد کرده و خطر آفرین است . به علت حساسیت سیستم برق خودرو ، بهتر است در صورتی که به تعمیرات نیاز پیدا کردید ، در انتخاب تعمیرگاه برق ، دقت زیادی به خرج دهید .

تعمیرات برق ماشین را کجا انجام دهیم؟ ، تعمیرگاه برق کاراک در تهران

اگر در تهران زندگی می کنید و سیستم برق خودرویتان دچار مشکل شده است ، بهترین انتخابی که می توانید داشته باشید ، تعمیرگاه برق خودرو کاراکمی باشد . برای آنکه با این مرکز بیشتر آشنا شده و از خدمات قابل دریافت در تعمیرگاه کاراک مطلع شوید ، این مطلب را تا خاتمه دنبال نمایید .

تعمیرات برق انژکتور

اگر انژکتور خودرو به درستی کار نکند یا به طور کلی از کار بیفتد، خودرو با مشکل روبرو شده و اصطلاحا ریپ می زند که این امر در نهایت منجر به خاموشی خودرو و از حرکت باز ایستادن آن خواهد شد. دریافتن اینکه آیا سیستم انژکتور خودرو به درستی کار می کند یا خیر به عهده دیاگ خودرو می باشد. با دیاگ زدن خودروشما به راحتی می توانید از نحوه صحیح کارکرد انژکتور خودرو خود اطمینان حاصل کرده و در صورت اشکال در آن، سیستم انژکتور را تعمیر نمایید.

کوچکترین خرابی در سیستم برق موتور خودرو باعث می گردد خودرو به درستی کار نکند و حتی در برخی موارد روشن نگردد. در تعمیرگاه کاراک عیب یابی و تعمیر انواع سیستم های برقی خودرو از جمله استارت موتور ، شمع خودرو ، انژکتور خودرو ، سیستم های جرقه اتومبیل ، چراغ های خودرو و … از طریق متخصصین با تجربه در این زمینه انجام می گیرد.

تعمیرات سیم کشی

در تعمیرگاه کاراک تعمیرات سیم کشی خودرو که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی و با ضمانت نامه کتبی ارائه می گردد. از جمله مواقعی که سیمکشی خودرو نیاز به تعمیر دارد زمانیست که خودرو استارت نمی خورد.

متاسفانه نصب غیر اصولی دزدگیر، سیستم های صوتی، گرمکن جایگاه، کروز کنترل و … از نوع متفرقه با وصله پینه کردن سیم کشی خودرو ، می تواند مسائل برقی فراوانی را ایجاد کند ، خصوصا در خودروهای امروزی که دارای کیلومترها سیم کشی و انواع مختلف کنترل یونیت ها و سنسورها هستند.

نمونه تعمیرات برق 206 در مرکز کاراک

رفع مشکل احتراق ناقص در خودرو

احتراق ناقص ناشی از خرابی شمع ، وایر ، کوئل و سیم کشی است که تمامی موارد فوق در عیب یابی تجربی و دستگاهی مشخص می گردد، سپس نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام می گردد و نهایتا با تست نهایی و رفع عیب خودرو به مشتری تحویل داده می گردد.

هزینه های مشتری شامل عیب یابی ، دیاگ ، قطعه و اجرت کار ثالث می گردد و برای هر خدمت فرق دارد، به عنوان مثال :اجرت تعویض شمع و وایر ماشین های ایرانی ، 40 هزار تومان است. درصورتی که مشتری از علت عیب بی اطلاع باشد بین 20 تا 50 هزار تومان جهت عیب یابی و 15 هزار تومان بابت دیاگ اخذ می گردد.اجرت تعویض شمع و وایری که ذوب شده باشد در ماشین های ایرانی100 هزار تومان است.

رفع خرابی و مشکل در فن خودرو

همانطور که می دانیم فن خودررو همان سیستم خنک کننده می باشد که نقش حیاتی در خودرو دارد و کار نکردن فن ماشین می تواند باعث سوختن واشر سرسیلندر و داغ شدن موتور تا حد حالت پذیری بدنه آن باشد. از جمله مواردی که باعث خراب شدن فن خودرو می گردد، می توان به فشنگی آب ، رله فن و یونیت فن اشاره کرد.

در واقع خرابی هر کدام از قطعات باعث کار نکردن فن خودرو می گردد. از مهمترین موارد خرابی فن خودرو رله فن ها هستند، قطعه ای که وظیفه دارد با دستور ECU برق موتور فن را قطع و وصل کند. کیفیت پایین قطعه یکی از دلایل خرابی زود هنگام رله فن است. معمولا سوکت رله فن همیشه در خطر داغ شدن بیش از حد و آب شدن پایه ها است.

تعمیرات ایسیو ماشین

ECU یا واحد کنترل الکترونیکی مغز خودروهای انژکتوری است. در سیستم های انژکتوری یک سری سنسور یا حسگر به کار گرفته شده که این سنسورها با ECU در ارتباط هستند و اطلاعات لازم را برای ECU ارسال می کنند. در صورتی که ECU یا سنسورها با مشکل روبرو شوند خودرو نیز با مشکل روبرو خواهد شد.

از جمله مهم ترین سنسورهای به کار رفته در خودرو می توان به سنسور مپ ، سنسور میل سوپاپ ، سنسور دور موتور ، سنسور دمای هوای بیرون ، سنسور اکسیژن اول ، سنسور اکسیژن دوم و سنسور موقعیت دریچه گاز اشاره کرد. همانطور که گفته شد سنسورها وظیفه دارند که شرایط کارکرد موتور رابه ECU ارسال می کنند اطلاعاتی نظیر دما، فشار و … پس در صورتی که هر یک از سنسورها خراب گردد و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد باعث می گردد که ecu فرمان حرکت را به خودرو ندهد یا باعث ریپ زدن و خاموش شدن خودرو در حین رانندگی می گردد.

در صورتی که با مشکل برقی در خودرویتان روبرو شدید می توانید به تعمیرگاه برق خودرو کاراک در شرق تهران مراجعه نمایید. برای هماهنگی و رزرو نوبت ، می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید :

09128079698

02177438544

تعویض رادیات بخاری ماشین

در بیشتر خودروها، رادیاتور بخاری در داخل اتاق خودرو واقع شده است و نشتی آن به معنی وجود آب رادیات در کف خودرو خواهد بود. در صورتی که رادیات بخاری نشتی داشته باشد، عاقلانه ترین کار تعویض این رادیاتور می باشد، چرا که اگر با خال جوش یا چیزهای دیگر تعمیر گردد، بعد از چند ماه یا حتی چند هفته، دوباره نشتی خواهد داشت.

تعویض ترموستات خودرو

ترموستات در خودرو وظیفه دارد تا مایع خنک کننده را در موتور به جریان در بیاورد. زمانی که موتور گرم نیست ترموستات بسته می گردد. هنگامی که موتور گرم می گردد و دمای لازم برای عملکرد بی نقص را به دست میاورد، (حدود 85 درجه سانتیگراد) آغاز به کار می کند.

از علائم خرابی ترموستات خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. بالا رفتن دمای موتور به بیش از حد مجاز و حتی جوش آوردن خودرو در همان دقایق اولیه روشن شدن خودرو
  2. تغییرات مداوم درجه آمپر به طور نامنظم
  3. نشت آب رادیات از قسمت های مختلف خودرو
  4. افزایش غیر طبیعی مصرف سوخت
  5. مصرف زیاد روغن موتور
منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1405

به "تعمیرات برق ماشین را کجا انجام دهیم؟ ، تعمیرگاه برق کاراک در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیرات برق ماشین را کجا انجام دهیم؟ ، تعمیرگاه برق کاراک در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید