(تصاویر) کوشش ناامیدانه خانواده مهاجر افغان برای رسیدن به قلب اروپا

به گزارش سفر به مالزی، خانواده ای مهاجر از افغانستان و دیگر کشور ها به وسیله مناطق جنگلی بوسانسکا بوینا در بوسنی و هرزگوین کوشش می نمایند خود را به کرواسی و سپس قلب اروپا برسانند.

(تصاویر) کوشش ناامیدانه خانواده مهاجر افغان برای رسیدن به قلب اروپا

با ما سفر کنید و با اروپا تور قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، حسن شهروند 52 ساله افغانستانی یک سال و نیم پیش از کندز در شمال افغانستان خارج شد. او می گوید که اگر جنگی در کشورش نبود هرگز خود را در این جنگل ها نمی دید. آن ها ناامیدانه سعی می نمایند خود را به کرواسی برسانند.

تعداد کمی از مهاجران پیروز می شوند که به کرواسی برسند. گزارش شده که بیشتر آن ها بار ها و بار ها به عقب رانده شده اند که اغلب به طرز وحشیانه ای بوده است.

این یک سفر سخت و طاقت فرساست که باید از کوه ها و جنگل های پوشیده از برف که عملا هیچ امکانات و کمکی دیده نمی گردد.

حسن و خانواده اش تا به امروز 11 بار توسط نیرو های پلیس کرواسی به بوسنی رانده شده اند. حسن می گوید که پلیس ها هر بار دختر 10 ماهه اش دریا را برهنه می نمایند تا ببینند پول یا تلفن همراه مادرش را در پوشکش پنهان نموده اند یا خیر.

گفته می گردد که بیشتر مهاجران مورد سرقت قرار می گیرند که این کار با خشونت همراه است. دختران جوان افغان نیز مجبور به بازرسی بدنی و برهنه شدن شده اند.

مریم همسر 40 ساله حسن نیز می گوید در آخرین بار پسر 4 ساله اش میلاد از پلیس کرواسی آب خواست، اما کروات ها او را هل دادند و وقتی که مادرش مداخله کرد با لگد جوابش را دادند.

ابراهیم شهروند 46 ساله افغان نیز یکی دیگر از این مهاجران است که کوشش می نماید خود را به کرواسی برساند. او در سال 2016 بر اثر انفجار در کابل پسر 7 ساله اش ابراهیم را از دست داد. پسر دیگرش نورین که با ابراهیم دوقلو بوده نیز در این انفجار از یک طرف بدن فلج شد. این خانواده نیز تا به امروز 46 بار به بوسنی رانده شده اند.

از مجموع حدود 8 هزار مهاجر در بوسنی حدود 2 هزار نفر باقی مانده اند که در ساختمان های متروکه و سکونتگاه های موقت و جنگل ها بدون دسترسی به ابتدایی ترین امکانات زندگی می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 975

به "(تصاویر) کوشش ناامیدانه خانواده مهاجر افغان برای رسیدن به قلب اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) کوشش ناامیدانه خانواده مهاجر افغان برای رسیدن به قلب اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید