تجربه آرامبخش کوچه پس کوچه های یزد

به گزارش سفر به مالزی، خبرنگاران/یزد پس از بهبود حال شهر کرونایی، به یزد سفر کنید و با قدم زدن در کوچه های آشتی کنان و کم عرض و خلوت این بافت تاریخی، بار غم ها را زمین بگذارید و به آرامش برسید.

تجربه آرامبخش کوچه پس کوچه های یزد

یکی از مهمترین ویژگی های بافت تاریخی و جهانی یزد که این دیار کویری را به سرزمینی گردشگرپذیر و محبوب در جهان تبدیل کرده، کوچه پس کوچه هایی است که هر خشت آن را مردمان تفتیده کویر با هنرمندی خاصی چیده اند و بند بند آن تداعی گر دوستی و صلح و آشتی مردمان قدیم این سرزمین است.

حس و حال قدم زدن در کوچه های گلی یزد چنان زیبا و چشم نواز است که نه تنها مردمان ایران بلکه از سراسر جهان با این کوچه ها و پس کوچه ها حال خوشی پیدا کرده و تصویر یزد را برای همیشه در ذهنشان ثبت می کنند، کوچه هایی که مامن مردان و زنان قدیمی و سنتی و جوانانی است که در کنار هم هنوز هم درس زندگی را می آموزند.

کوچه های آشتی کنان و قدیمی و کاهگلی یزد که در باران بوی نم کاهگل و در روزهای گرم سال بوی خاک داغ و تفتیده می دهند، حریم امن و آرامی را برای گردشگران به وجود آورده اند که شاید قدم زدن در این مامن امن و خلوت و تامل برانگیز یکی از جاذبه های این سرزمین کهن به حساب می آید.

گردشگران یزد پس از بحران کرونا می توانند در خلوت این کوچه ها قدم بزنند، گپ و گفتی با کهنسالان ساکن این بافت تاریخی داشته باشند و غم ها و اندوه های گذشته را برای اندکی فراموش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 411

به "تجربه آرامبخش کوچه پس کوچه های یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه آرامبخش کوچه پس کوچه های یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید