تبدیل دست نوشته به فایل نوشتاری با گوگل لنز

به گزارش سفر به مالزی، تمام این ویژگی ها در سراسر دستگاه های اپل نظیر آیفون 11 و آیپد پرو، از طریق برنامک گوگل برای سیستم عامل اپل، و در دستگاه های اندرویدی از طریق برنامک گوگل لنز قابل دسترسی است.

تبدیل دست نوشته به فایل نوشتاری با گوگل لنز

اکنون وقتی متنی را با لنز انتخاب می کنید، می توانید گزینه انتقال به کامپیوتر را انتخاب کنید

گوگل لنز که دوربین مجهز به هوش مصنوعی این شرک غول آسای جست وجوی اینترنتی است، به روز شد و اکنون کاربران می توانند متن دست نویس از دنیای واقعی را مستقیم به لپ تاپ خود منتقل کنند.

پیش از این به روز رسانی، لنز قادر بود متن عکس برداری شده با دوربین را در داخل گوشی ذخیره کند، ولی اکنون با اتصال به کامپیوتر می تواند از طریق مرورگر کروم، هرگونه متنی، چه تایپ شده و چه دست نویس را به آن منتقل کند.

گوگل با انتشار پستی در بلاگ خود نوشت: اکنون وقتی متنی را با لنز انتخاب می کنید، می توانید گزینه انتقال به کامپیوتر را انتخاب کنید تا به سرعت آن را به مرورگر کرومی که در آن اطلاعات خود را وارد کرده اید، منتقل کنید. راهی عالی برای انتقال سریع دست نوشته ها (اگر تمیز می نویسید!) به کامپیوتر خود خواهد بود، بدون آن که نیازی به تایپ مجدد آن ها باشد.

با این وجود، برای این که انتقال متن به درستی صورت گیرد، کاربران باید از آخرین نسخه مرورگر کروم گوگل استفاده کنند و همچنین باید اطلاعات شخصی خود را در کروم روی هر دو دستگاه وارد کرده باشند.

لنز قابلیت زبان های خارجی خود را نیز تقویت کرده است. کاربران اکنون می توانند متن مورد نظر را با لنز انتخاب کنند و سپس گزینه شنیدن را انتخاب کنند تا متن برای شان بلند خوانده شود.

دست آخر، گوگل همچنین امکان بررسی معانی جدید کلمات را با استفاده از لنز فراهم آورده است. انتخاب یک کلمه یا عبارت در یک کتاب یا مقاله یک روزنامه با لنز، یک دریچه جدید بالا می آورد که حاوی اطلاعاتی درباره آن کلمه یا عبارت منتخب خواهد بود.

تمام این ویژگی ها در سراسر دستگاه های اپل نظیر آیفون 11 و آیپد پرو، از طریق برنامک گوگل برای سیستم عامل اپل، و در دستگاه های اندرویدی از طریق برنامک گوگل لنز قابل دسترسی است.

بعضی از گوشی های اندرویدی نظیر پیکسل 4 گوگل این قابلیت لنز را مستقیم در داخل برنامه اصلی دوربین گوشی دارند و نیاز به نصب برنامه ای تکمیلی نیست. ولی دیگر گوشی ها، نظیر اوپو فایند اکس2 پرو (Oppo Find X2 Pro) باید اول برنامک آن را نصب کنند و بعد می توانند این برنامه را در بخش بیشتر منوی برنامه اصلی دوربین گوشی خود بیابند.

علاوه بر موارد مذکور، گوگل لنز می تواند برای تشخیص حیوانات و گیاهان، دریافت اطلاعاتی درباره اماکن و ساختمان های محیط پیرامون، بررسی برچسب روی پوشاک و محصولات، و همچنین خواندن بارکد و کیو آر کد (QR code) مورد استفاده قرار گیرد.

قابلیت های گوگل لنز اولین بار در نشست آی/او گوگل (Google I/O) در سال 2017 معرفی گشت. این برنامه از هوش مصنوعی و تعلیم ماشین بهره جسته است تا موارد به تصویر کشیده شده در یک عکس را در بانک اطلاعاتی بی انت های خود با سایر عکس های مشابه مقایسه کند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 506

به "تبدیل دست نوشته به فایل نوشتاری با گوگل لنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل دست نوشته به فایل نوشتاری با گوگل لنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید