تور ارزان کوبا: راهنمای سفر به هاوانا در کوبا

به گزارش سفر به مالزی، راهنمای مسافراتی به هاوانا | Travel Guide To Havana

شهر هاوانا مرکز کشور کوبا و شهری با ساختمان های دوران استعماری اسپانیا است که اغلب کسانی که به این شهر سفر می نمایند می توانند در خیابان هایی که متعلق به کم کم 50 سال پیش است قدم بزنند و با آن آشنا شوند. این شهر بزرگترین و پرشورترین شهر کوبا است، جایی که به یکی از منطقه ها مهم کارائیب تبدیل شده است. از آنجایی که هاوانا به دلیل موقعیت خاص و استراتژیکی خود برای سال ها تحت استعمار اسپانیایی ها بود، ساختمان ها و بناهای قدیمی بسیاری را در آن خواهید دید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به هاوانا خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور کوبا همراهی کنید.

تور ارزان کوبا: راهنمای سفر به هاوانا در کوبا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در هاوانا | هزینه خورد و خوراک | حمل و نقل در هاوانا | جاذبه های هاوانا |مراکز خرید هاوانا | بایدها و نبایدها در هاوانا

موقعیت جغرافیایی شهر هاوانا

شهر هاوانا از لحاظ جغرافیایی در سمت غرب و جنوب کوبا واقع شده و به عنوان مرکز و سومین شهر مهم این کشور مطرح می باشد. رودخانه ای به نام آلمندارس از سمت جنوب به شمال این شهر جریان دارد و به تنگه فلوریدا می ریزد. مطابق با آمار سرشماری که در سال 2012 صورت گرفته جمعیت این شهر حدود 2 میلیون نفر می باشد.

آب و هوای هاوانا در کوبا

به طور کلی کوبا آب و هوایی نیمه گرمسیری دارد و بادهای بسامان و گه گاه از رطوبت و گرمای هوای نیز کاهش می دهد. برترین زمان برای سفر به شهر هاوانا دسامبر تا ماه مه است. گردشگران معمولا از سفر به کوبا بین ماه های آگوست تا اکتبر اجتناب می نمایند چون در این مدت احتمال وقوع طوفان وجود دارد و شرایط جوی مساعد نیست.

اطلاعات کلی شهر هاوانا

هزینه اقامت در شهر هاوانا

در شهر هاوانا هتل هایی که 5 ستاره هم هستند نمی توانند با هتل های 4 الی 3 ستاره شهرهای توریستی دیگر کشورها رقابت نمایند اما تا حد ممکن احتیاج مسافران را رفع می نمایند و قیمت های مناسبی هم بابت اقامت از شما دریافت می نمایند. نکته ای درباره کوبا وجود دارد این است که این کشور همچنان در 50 سال پیش خود مانده و آن چنان تغییر و پیشرفتی در هتل های و خیابان های آن دیده نمی شود.

برای اقامت در بیشتر نقاط دنیا آژانس گردشگری خبرنگاران امکان رزرو هتل را برای شما عزیزان فراهم آورده است، بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به هاوانا همراه ما باشید.

هتل های پیشنهادی در شهر هاوانا

  • هتل Armadores de Santander Hotel

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به هاوانا هتلی 4 ستاره به نام آرمادوز د سانتادر است که تمامی امکانات رفاهی را برای شما فراهم می آورد و این در حالی است که زمانی که شما وارد آن می شوید ممکن است که با محیط لوکس و عالی روبرو نشوید اما به مراتب هزینه کمتری هم پرداخت می کنید.

شماره تلفن: 005378628000

وب سایت: www.cubafiesta.net

آدرس: Luz، La Habana، Cuba

  • هتل ملیا هابانا | Melia Habana

هتل 5 ستاره پیشنهادی در راهنمای سفر به هاوانا نامش هتل ملیا هابانا است که هتلی بسیار مجلل و در نزدیکی ساحل این شهر واقع شده است. اتاق های این هتل امکانات رفاهی مورد احتیاج مسافران را دارد و با چشم انداز عالی که دارد نظر اغلب افرادی که این هتل را برای اقامت انتخاب می نمایند نیز مناسب است. از جمله امکانات این هتل استخر، پارکینگ رایگان، خدمات و سرویس دهی عالی می باشد.

شماره تلفن: 005372048500

وب سایت: hotelmeliahabana.com-cuba.com

آدرس: Avenida 3ra، La Habana، Cuba

هزینه خورد و خوراک در هاوانا

غذاهای کوبایی هم واقعا خوشمزه و هم مقرون به صرفه هستند. از غذاهای مقرون به صرفهی که در سفر به کوبا می توانید تهیه کنید، ساندویچ ها و پیتزاهای مخصوصی کوبا که فقط 1 دلار قیمت دارند که این غذاها را می توانید در مغازه هایی به نام پالادارس (paladares) تهیه کنید. یکی از غذاهای معروف کوبا ropa vieja نام دارد

در ادامه راهنمای سفر به هاوانا به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 5.03 دلار را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 21.50 دلار پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در هاوانا به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 5 دلار می باشد.

برای تهیه آب معدنی 0.70 دلار و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 1.50 دلار بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در هاوانا

  • رستوران سن کریستوبال پالادار | San Cristobal Paladar

در راهنمای سفر به هاوانا می خواهیم یک رستوران دنج با دکوراسیونی بسیار شیک و کمی عجیب را خدمتتان معرفی کنیم. این رستوران سن کریستوبال پالادار نام دارد و در آن می توانید انواع غذاهای کوبایی، اسپانیایی و آمریکای جنوبی را پیدا کنید.

آدرس: San Rafael، La Habana، Cuba

  • رستوران نازداروویه | Nazdarovie

دیگر رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به هاوانا رستوران نازداروویه است که یک رستوران کوچک و ساده در طبقه دوم یک ساختمان رو به دریا است و در آن غذاهای کوبایی، مدیترانه ای، اروپایی و … را می توانید میل کنید. کیفیت غذاها بسیار عالی و قیمت آن ها هم نیز مناسب است.

آدرس: 25 Malecon، La Habana، Cuba

هزینه حمل و نقل در هاوانا

هزینه بلیط تک سفره 0.14 دلار

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 7 دلار

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 0.65 دلار و به ازای هر یک کیلومتر 0.50 دلار به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 10 دلار باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.13 دلار

جاذبه های گردشگری در شهر هاوانا

  • شهر قدیمی هاوانا | Old Havana

در زمان های گذشته، هاوانا (میراث دنیای یونسکو) یکی از بنادر نیروی دریایی اسپانیا بوده است. بخش شمال شرقی این شهر دارای بافتی قدیمی و منحصر به فرد است که قدمت آن به قرن 16 ام میلادی باز می شود. در واقع، شواهد تاریخی موجود در شهر، نشان از قدمت دیرینه و فرهنگ غنی آن است. دیوارهای دفاعی شهر هنوز هم در خیابان های باریک راسخ هستند. در گذشته، این دیوارها برای جلوگیری از حملات دزدان دریایی ساخته شده اند. پنج مورد از میادین این شهر به سبک کاملا اروپایی ساخته شده اند که نمای خارجی باروک کوبا مشرف بر آن ها است. میدان کلیسای جامع، یکی از مهم ترین میادین موجود است که در خیابان های اطراف آن، بازار های کتاب و کافه های متعددی به چشم می خورد.

آدرس: Av. Del Puerto، La Habana، Cuba

  • موزه ارنست همینگوی | Museo Hemingway

مسافر و نویسنده مشهور دنیا ارنست همینگوی چیزی در حدود 20 سال از عمر خود را در کوبا به سر برده است. گفتنی است که وی بیشتر اوقات خود را در خانه سپری کرده و به نوشتن آثاری معروف پرداخته است. در حال حاضر، منزل او به عنوان یکی از بزرگترین موزه های کوبا در نظر گرفته شده است که همه ساله خیل عظیمی از عاشقان وی، برای تماشا این موزه بدان جا می فرایند. در این موزه، ماشین تحریری که کتاب پیرمرد و دریا با آن نوشته شده است و بعلاوه 8000 جلد کتاب از کتابخانه وی، نگهداری می شوند. پلاک های یادبود این نویسنده بزرگ در منطقه ها و بنادر اصلی کوبا یافت می شود.

آدرس: Singer، La Habana، Cuba

  • ساحل پلایاس د ایست | Playas de Este

پلاس د ایست یکی از برترین سواحل کوبا است که در آن زیرساخت های مربوط به شنا وجود دارد و همین طور هم سایت تفریحات دریایی، به اضافه کافه و رستوران های زیادی که با داشتن نمایی بی نظیر از دریا، برای استراحت و نوشیدن عالی هستند. بنابراین اگر به فکر شنا، حمام آفتاب و … هستید، نام این ساحل را در خودتان نگه دارید.

آدرس: Vía de La Mar، La Habana، Cuba

  • گورستان کریستف کلمپ | Christopher Columbus Cemetery

گورستانی در شهر هاوانا وجود دارد که به علت دفن شدن افراد مشهور یکی از بزرگترین گورستان های تاریخ دنیا است. جالب است بدانید که در این گورستان 800000 قبر و بیش از 500 آرامگاه و کلیسا وجود دارد. این روزها در این گورستان خانواده های قدیمی و اصیل بر سر ساختن آرامگاه های بزرگتر و بلندتر با هم رقابت دارند. هرچند که این روزها گورستان تبدیل به جاذبه ای گردشگری هم شده است.

آدرس: Capilla Central، La Habana، Cuba

  • پارک هاوانا فارست | Havana Forest

طبیعت بسیار تماشای و سرسبزی در شهر هاوانا به نام پارک هاوانا فارست وجود دارد. درختان غول پیکری در این شهر وجود دارد که خزه های چندی از آن ها آویزان است و در کناره رودخانه قرار دارند و حتی در مسیرهای پیاده روی ماشین های قدیمی را می توانید مشاهده کنید. این پارک حسابی می تواند شما را سرگرم کند.

آدرس: 42، La Habana، Cuba

  • خیابان کالجون د هامل | Callejon de Hamel

محله ای عجب و غریب در شهر هاوانا وجود دارد که پر از دیوارها و مجسمه های رنگارنگ و تلفیقی از فرهنگ آفریقایی ها و کوبایی ها می باشد. خیابان کالجون د هامل برای رویارویی با هنرمندان آمریکای جنوبی بسیار مناسب است. کوچه هایی که موسیقی تلفیق شده اند قطعا در یاد و ذهنتان می مانند.

آدرس: Callejon de Hamel، La Habana، Cuba

  • موزه فوسترلندیا | Fusterlandia

موزه ای کوچک و بی نهایت مجذوب کننده در شهر هاوانای کوبا واقع شده است که به علت آثار هنری مجذوب کنندهی که دارد برای ساخت آن هزینه بسیار صرف شده است. در واقع در این موزه می توانید هنر مدرن کوبا را مشاهده کنید.

آدرس:Avenida 3ra A، La Habana، Cuba

  • ساختمان ملی کاپیتولیو | El Capitolio

همان طور که می دانید ساخت این بنا، با تاثیر از ساختمان کاپیتول ایالات متحده در واشنگتن شروع شده است. پله های سنگی بزرگ، بال های کلاسیک، و گنبدهای بلند از جمله ویژگی های منحصر به فرد این بنا به شمار می فرایند. قبل از انقلاب 1959، این ساختمان مقر اصلی کنگره کوبا بوده است. افلاک نما، کتابخانه ملی، و فرهنگستان علوم از جمله مکان های زیبا و مجذوب کنندهی هستند که دیوار ها و سقف های آن با دکوراسیون نئو کلاسیک مزین گشته اند.

آدرس: Industria، La Habana، Cuba

مراکز خرید هاوانا

  • مرکز خرید | Almacenes San Jose

آدرس: Desamparados، La Habana، Cuba

  • مرکز خرید | Galerias de Paseo

آدرس: Avenida Paseo، La Habana، Cuba

مرکز خرید پلازا کارلوس | Plaza Carlos III

آدرس: Monumento a Julio Antonio Mella، La Habana، Cuba

بایدها و نبایدها در هاوانا

  • حتما سعی کنید که از اتوبوس برای حمل و نقل های شهری خودتون بهره ببرید هم کارآمدتر هستند و هم این که هزینه کمتری پرداخت می نمایید.
  • اگر می خواهید یک تجربه کوبایی اصیل داشته باشید و در ضمن هزینه کمتری برای اقامت بپردازید، در پی اقامتگاه هایی به نام casa particular بگردید. این اقامتگاه ها در واقع تخت خواب و صبحانه هایی هستند که خانواده های کوبایی در اختیار گردشگران می گذارند.
  • توجه داشته باشید که مقداری پول نقد همراه خودتان ببرید.
  • اگر قبلا در خصوص هزینه محصولات و خدماتی که دریافت می کنید سوال نکنید، ممکن است ناخواسته مجبور شوید هزینه بسیاری زیادی پرداخت کنید.
  • تا جایی که برایتان امکان دارد گروهی سفر کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1448

به "تور ارزان کوبا: راهنمای سفر به هاوانا در کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کوبا: راهنمای سفر به هاوانا در کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید