بهترین رستوران های اصفهان کدامند؟

به گزارش سفر به مالزی، شاید این حرف اغراق به نظر برسد، ولی در اصفهان آنقدر چیزهای دیدنی هست که فرصتی برای غصه باقی نمی ماند. می توانی در کوچه پس کوچه ها و خیابان هایش ساعت ها راه بروی، در میدان نقش دنیا روی چمن ها دراز بکشی و کالسکه ها را تماشا کنی، در بازارش ساعت ها بچرخی، در کافه ها و شربتخانه هایش گذشت زمان را احساس نکنی و همه اینها وقتی زاینده رود پرآب باشد تکمیل می گردد و شهر بی نقصی پیش رویت قرار می گیرد.

بهترین رستوران های اصفهان کدامند؟

اصفهان شهر عظیمی است و به همان اندازه که آدم دلش می خواهد جاهای دیدنی و بکرش را ببیند دوست دارد از خوردنی هایش هم لذت ببرد. جدا از دوغ و گوش فیل و بریانی که مخصوص اصفهانند، سوالی که با سفر به این شهر پیش می آید این است که کدام رستوران غذای بهتری دارد؟ با بلاگ خبرنگاران تریپ همراه باشید.

غذای ایرانی کجا بخوریم؟

محال است آدم اصفهان برود و از خیر رستوران شهرزاد بگذرد، یعنی اینطور بگوییم که سفر به اصفهان با شهرزاد گره خورده. رستورانی پر از آیینه کاری و نقاشی های دیواری که از سال 1346 در خیابان دلنشین و پر دارودرخت چهارباغ عباسی قد علم نموده و خود مثل موزه ای تاریخی می ماند. جدا از اینها شهرزاد با دیدنی های تاریخی اصفهان مثل زاینده رود و پل خواجو و هتل های اصفهان مثل هتل عباسی هم 5 دقیقه بیشتر فاصله ندارد.

در این رستوران ته چین و باقالی پلو با ماهیچه حرف اول را می زند، هرچند بقیه غذاهایش هم لذیذ است و مثلا اگر دلت ته چین نخواست می توانی زرشک پلو با مرغش را امتحان کنی.

قیمت ها با توجه به کیفیت غذاها چندان گران نیست و تنها عیبی که وجود دارد شلوغی زیاد از حد شهرزاد است که گاهی باید زحمت ماندن در صف های طولانی را به جان بخری، البته جای نگرانی نیست، چون هرساعت از روز که بروید غذا هست، یعنی قبل از 11 شب.

آدرس: خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد

با آشنا شوید.

رستوران خوان گستر

خیابان جلفای اصفهان پر از کافه و رستوران و شربتخانه است و رستوران خوان گستر هم در همین خیابان قرار گرفته. می گردد در کوچه پس کوچه های جلفا قدم زد و بعد غذا را در رستوارن خوان گستر صرف کرد.

این رستوران میز اردور پر و پیمانی دارد و هم غذاهای ایرانی سرو می نماید و هم خارجی. کباب های خوان گستر حرف ندارد، چلوماهی اش لذیذ است و خورشت ماست خوبی هم می گردد در آن خورد، هرچند که باید خوب هم خرج کرد. این رستوران به جز جلفا در سیتی سنتر اصفهان هم شعبه دارد.

آدرس شعبه 1: خیابان جلفا

شعبه 2: اتوبان شهید دستجردی، روبه روی ورودی جنوبی سپاهان شهر

5 پیشنهاد برای رفتن به مراکز تفریحی اصفهان

بریانی کجا بخوریم؟

نمی گردد اصفهان رفت و بریان اش را امتحان نکرد، به خصوص بریان حاج محمود در بازار عظیم اصفهان با عمری صد ساله. در اینجا حداقل 600 دست بریان در روزهای عادی و بیش از هزار دست در روزهای آدینه در2 نوبت ظهر و شب پخته می گردد و همه این فرایند را می گردد از نزدیک دید.

گوشت را در ظرف مخصوص می پزند و بعد در سینی عظیمی، سبزی و ادویه های مختلف و دارچین به آن اضافه می گردد. سرخ کردن بریان در کفگیر مخصوص، اصلی ترین نکته تهیه آن است.

در حاج محمود علاوه بر بریانی، آبگوشت بریان هم داده می گردد، فقط باید این را هم بگوییم که بریان غذای سنگینی است و زود آدم را سیر می نماید و قبلش باید صبحانه را سبک خورد یا دونفر یکی سفارش داد، وگرنه بدون اغراق تا شب نمی گردد لب به چیزی زد. برای خوردن بریان حاج محمود زود باید جنبید که تقریبا ساعت دو سه بعدازظهر تمام می گردد.

آدرس: حاج محمود نزدیک میدان عتیق واقع شده است، نرسیده به کوچه حمام شیخ بهایی، جایی که اصفهانی ها به آن بازار ریسمون می گویند.

بهترین بریان اصفهان را کجا بخوریم؟ بخوانید.

بریان اعظم

فقط حاج محمود، عمری صد ساله ندارد. بریان اعظم از سال 1295 در کنار حاج محمود جزو قدیمی هاست. بریان در اعظم تقریبا به همان شیوه حاج محمود درست می گردد و به آن نعنا و زعفران هم می زنند. بعد از آماده شدنش تکه ای جگر رویش می گذارند و با خلال پسته و بادام تزئینش می نمایند و در نان سنگک جلویی مشتری می گذارند. بریان اعظم سه شعبه دارد.

آدرس شعبه اول: دروازه دولت، ابتدای چهارباغ عباسی (پائین)امکان بیرون بر دارد.

شعبه دو: خیابان مسجد سید

شعبه سه: خیابان کمال اسماعیل. اینجا مجهز به سالن غذاخوری هم هست.

فست فود کجا بخوریم؟

در بین فست فودی های اصفهان، فست فود های ارمنی حرف اول را می زنند. خیلی ها می گویند ارمنی ها این برد را مدیون کیفیت سوسیس و کالباس هایشان هستند. سوسیس و کالباس های ارمنی مزه متفاوت و خوش طعم تری نسبت به نمونه ایرانی اش دارند و این را فست فودبازها خوب می دانند.

پیشنهاد ما برای خوردن ساندویچ و پیتزا در اصفهان ساندویچی های کارن، آرابو و پیتزا گارنی است که دو تا از آنها در نزدیکی خیابان جلفا قرار گرفته.

اگر دلتان ساندویچ خوشمزه در نان سفید یا بولکی بخواهد، می توانید کارن را در محله سنگ تراش های اصفهان انتخاب کنید. در اینجا همه ساندویچ ها خوش طعم اند، بخصوص کالباس ها و سوسیس بندری اش که طعم تند خوشایندی دارد. اگر دلتان رست بیف خوب بخواهد می توانید ساندویچی آرابو در منطقه جلفا را انتخاب کنید.

اگر هم هوس پیتزا کردید، پیتزایی را امتحان کنید که در کمتر جایی می گردد نمونه اش را خورد، به جای نان های ضخیم در نان بسیار نازک پخته می گردد و طرفدارانش می گویند اولین پیتزای ایران است: پیتزا گارنی در خیابان نظرشرقی، نزدیک میدان جلفا.

از دیگر بهترین رستوران های اصفهان:

رستوران عشایر در منطقه آتشگاه: در این رستوران می توانید کباب و بریان خیلی خوشمزه ای بخورید.

دیزی سرا در بازار فرش: دیزی، ظهرها می چسبد، به خصوص اگر در دیزی سرایی صمیمی و خودمانی آن را بخورید.

ساندویچ شقایق در خیابان شیخ بهایی، چهارراه ابوذر: پیتزا، ساندویچ و سوخاری های اینجا خیلی خوشمزه اند.

برگرچیان در جلفا: بهترین سیب زمینی و برگرها را در اصفهان می توان در این برگری خورد. از برگر اناری و چیلی برگرچیان زیاد تعریف می نمایند.

بهترین صبحانه را در اصفهان کجا بخوریم؟ بخوانید.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 446

به "بهترین رستوران های اصفهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رستوران های اصفهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید