ببینید ، کوهرنگ گل آلود؛ شهرکرد تشنه!

به گزارش سفر به مالزی، شمار روزهایی که مردم شهرستان های کوهرنگ، شهرکرد و بسیاری از شهرها و روستاهای اطراف آن آب آشامیدنی ندارند 2رقمی شده است. در روزهای اولیه ایجاد بحران آب در شهرکرد، مسولین فکر نمی کردند عمر این بحران از 10 روز عبور کند این در حالی است که شهروندان شهرکرد در این روزها علاوه بر معضل بی آبی برای آب تانکرها و آب بسته بندی هم در صف هستند!

ببینید ، کوهرنگ گل آلود؛ شهرکرد تشنه!

به گزارش خبرنگاران آنلاین؛ وعده ها برای حل بحران آب در این شهر کمی محقق شده است، اما هنوز تا خاتمه بحران فاصله است، حداقل چند روز و به روایت استاندار.

کوهرنگ با تامین یک تا 14درصد آب شرب کل کشور، مرکز آبی کشور است اما از 2سال پیش چشمه کوهرنگ از مدار آبرسانی به چند شهر در چهارمحال وبختیاری و شهرکرد و حتی اصفهان، خارج شده است .عواملی همانند یخ زدگی، کاهش دبی، کدر شدن آب در پی بارندگی باعث گل آلود شدن آب این چشمه شده است.

در حال حاضر 4 سامانه برای جایگزین کردن چشمه آب کوهرنگ اجرایی شده است و 2 سامانه اضطراری دیگر نیز به مدار وارد شد تا مشکل مردم در تامین آب شرب حل گردد اما به علت طولانی شدن زمان گل آلودی چشمه کوهرنگ قطعی آب شرب در مرکز استان همچنان ادامه دارد؛ قطعی های مکرری که قرار بود در شب های گذشته برطرف گردد، اما همچنان وجود دارد.

گزارش: مرجان حسینی

تدوین: مسعود ساکی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1629

به "ببینید ، کوهرنگ گل آلود؛ شهرکرد تشنه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، کوهرنگ گل آلود؛ شهرکرد تشنه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید