این ماسک N95 شفاف خودش را ضدعفونی کرده و اجازه می دهد با Face ID گوشی را باز کنید

به گزارش سفر به مالزی، اگر برای باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره و Face ID در هنگام زدن ماسک مشکل دارید؛ احتمالا به زودی یک راه حل برای آن یافت می شود.

این ماسک N95 شفاف خودش را ضدعفونی کرده و اجازه می دهد با Face ID گوشی را باز کنید

شرکت چینی Huami که در حوزه فناوری فعال است و ما بیشتر محصولات پوشیدنی Amazfit را از او دیدیم؛ در حال کار روی یک ماسک مشابه N95 شفاف است که می تواند خودش را تمیز و ضدعفونی کند.

ماسک در حال تبدیل شدن به یک پوشیدنی الزامی برای مردم است. در بسیاری از کشورها، سرویس های حمل و نقل، فرودگاه ها و هواپیماها و پروازها، زدن ماسک اجباری است. تمام جهان در حال استفاده از ماسک است و چشم انداز آینده نشان می دهد فعلا باید از این پوشیدنی در فعالیت های اجتماعی استفاده کنیم.

ماسک های N95 و جراحی بیشتر توسط کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی استفاده می شوند و مردم تمایل به زدن ماسک های پارچه ای دارند.

ماسک های پارچه ای یک روش جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستند ولی کاستی های قابل توجهی دارند. ذرات کوچک تر هوا را فیلتر نمی کنند و باید به طور مرتب شسته شوند. سیستم تهویه هوای خوبی ندارند و از همه مهم تر اینکه نمی توانید با فناوری های تشخیص چهره، قفل گوشی خود را باز کنید.

ماسکی با ماندگاری بیشتر

حالا شرکت چینی Huami امیدوار است این مسائل را با ماسک Amazfit Aeri حل نماید. این ماسک با فیلترهای هوای قابل جایگزینی همراه است و از فرستنده های ماوراء بنفش داخلی بهره می برد.

وقتی شما ماسک را از طریق درگاه USB-C به برق وصل کنید؛ پس از چند دقیقه به طور اتوماتیک ضدعفونی شده و دیگر نیازی به شست وشو یا تمیز کردن ندارد. پس از هر چند بار استفاده می توانید به راحتی در چند دقیقه ماسک Aeri را ضدعفونی برای استفاده مجدد آماده کنید.

به گفته شرکت Huami با این عملیات ضدعفونی، هر فیلتر هوای ماسک Aeri تا یک ماه و نیم قابل استفاده است در حالی که ماسک های N95 معمولی فقط 8 ساعت دوام می آورند.

ماسک Aeri با مواد شفاف و ضد تیره شدن ساخته شده است تا مانعی برای استفاده از سیستم های تشخیص چهره ای مانند Face ID نباشد. طراحی ماژولار این ماسک نیست اجازه می دهد تجهیزاتی مانند شیلدهای چشمی یا فن ها به آن افزوده شود و هنگام ورزش، باعث خفگی و احساس تنگی نفس نشود.

شرکت Huami ماسک های Aeri نمونه را آماده کرده ولی می گوید احتمالا عرضه انبوه به بازار آن ها زمانی بین شش ماه تا یک سال طول بکشد. به گفته شرکت، قیمت گذاری این ماسک هنوز زود است ولی تلاش می کنند همانند دیگر گجت های این شرکت ارزان قیمت باشد.

ساعت هوشمند Amazfit Bip این شرکت با قیمت 80 دلار عرضه می شود که بیشتر از نصف قیمت ساعت های هوشمند مشابه از شرکت هایی مانند Fitbit، سامسونگ و اپل است.

ماسک Aeri تنها نمونه خلاقانه آماده ورود به بازار نیست. ویروس کرونا باعث شده طیفی از محصولات پوشیدنی و ماسک های ابداعی طراحی شود که کم کم شاهد ورودشان به بازار خواهیم بود. شاید در چند سال آینده، ماسک هم مانند ساعت هوشمند، دستبندهای سلامتی و دیگر گجت های پوشیدنی، یک وسیله معمولی برای استفاده روزانه مردم شود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 492

به "این ماسک N95 شفاف خودش را ضدعفونی کرده و اجازه می دهد با Face ID گوشی را باز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ماسک N95 شفاف خودش را ضدعفونی کرده و اجازه می دهد با Face ID گوشی را باز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید