انواع سنگ کابینت آشپزخانه و کاربرد آن

به گزارش سفر به مالزی، کابینت یکی از مهم ترین ملزومات آشپزخانه به شمار می رود که اگر بدنه و کانتر آن به صورت درست و هماهنگ انتخاب شوند تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون آن دارد برای سنگ کابینت آشپزخانه از مدل های مختلفی استفاده می شود که هر کدام زیبایی و ویژگی خاص خود را دارند که در ادامه به معرفی برخی از سنگ های مخصوص کابینت آشپزخانه و ویژگی های آن می پردازیم.

انواع سنگ کابینت آشپزخانه و کاربرد آن

بسیاری از مردم عقیده دارند که آشپزخانه قلب خانه می باشد. از این رو بهداشت و زیبایی آن بسیار حائز اهمیت است. کابینت نیز یکی از مهم ترین ملزومات آشپزخانه به شمار می رود که اگر بدنه و کانتر آن به صورت درست و هماهنگ انتخاب شوند تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون آن دارد.

سنگ از جمله مصالحی است که جهت زیبا سازی کانتر آشپزخانه، کفپوش، دیوار پوش ، نمای ساختمان، سینک روشویی و ظرفشویی به کار می رود. و استفاده از آن فضایی لوکس و مدرن را برای محیط منزل آشپزخانه به ارمغان می آورد.

این سنگ ها از معادن مختلف سطح زمین استخراج شده و هر کدام دارای ویژگی ها و زیبایی های خاص خود می باشند. به طور مثال سنگی که جهت نمای بیرونی ساختمان به کار گرفته می شود دارای بافت، طرح و ابعاد متفاوتی می باشد و باید از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشند تا در برابر هوازدگی، تغییرات جوی، تابش نور آفتاب، رطوبت و… آسیبی به آن وارد نشود.

سنگ کابینت آشپزخانه

برای سنگ کابینت آشپزخانه نیز از مدل های مختلفی استفاده می شود که هر کدام زیبایی و ویژگی خاص خود را دارند. گروه فراسنگ آماده نصب و اجرای انواع سنگ کابینت برای مشتریان خود می باشد. در ادامه به معرفی برخی از سنگ های مخصوص کابینت آشپزخانه و ویژگی های آن می پردازیم.

سنگ کورین

سنگ کورین از جمله سنگ های مصنوعی به شمار می رود که در رنگ های مختلفی موجود می باشد. این نوع سنگ دارای سطحی صاف و بدون درز بوده و امکان رشد باکتری و تجمع آلودگی در آن وجود ندارد.

سنگ های کورین به راحتی و با یک دستمال تمیز می شوند و در واقع کانتر هایی که از این نوع سنگ ساخته شده در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی دارند.

در واقع این نوع سنگ به دلیل مقاومت و زیبایی منحصر به فردی که دارد از پر طرفدارترین سنگ ها جهت ساخت کانتر آشپزخانه به شمار می رود و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ کوارتز

سنگ کوارتز یک نوع سنگ معدنی به شمار می رود که به دلیل استحکام و دوام بالا گزینه ای ایده آل جهت ساخت کابینت و کانتر آشپزخانه می باشد. همچنین این سنگ قابلیت تحمل بالایی در برابر ضربه های وارد شده دارد و به راحتی آسیب نمی بیند.

سنگ کابینت کوارتز ضد خش بوده و در اثر برخورد اجسام به سطح آن، دچار شکستگی و خراش نمی شود.

علاوه بر ویژگی های ذکر شده، این نوع سنگ معدنی یک محصول آنتی باکتریال بوده و از رشد باکتری و پاتوژن جلوگیری می کند. همچنین سنگ کوارتز در برابر حرارت بالا و فرسایش نیز مقاوم می باشد و می توان ظروف داغ را نیز روی آن قرار داد.

نگه داری و مراقبت از سنگ کوارتز نسبت به سایر سنگ ها بسیار راحت تر می باشد. چرا که با یک دستمال مرطوب و به راحتی می توان گرد و غبار و آلودگی را از سطح آن تمیز نمود. این نوع سنگ قیمت مشخص و مشخصی ندارد و قیمت های آن متفاوت می باشد.

سنگ گرانیت

این نوع سنگ از دسته سنگ های آذرین به شمار می رود و از سختی و دوام بسیار بالایی برخوردار است. سنگ گرانیت را می توان در رنگ های متنوعی مانند صورتی، قهوه ای، قرمز، آبی، سیاه، سبز و… خریداری نمود.

در بافت سنگ گرانیت از کانی هایی مانند میکا، آمفیبول و فلدسپار به کار رفته است. همچنین این سنگ قابلیت صیقل کاری را دارد و می توان با ساب زنی و صیقل کاری سطح آن را به صورت یکدست و صاف درآورد.

از جمله ویژگی های خاص و منحصر به فرد این سنگ می توان به مقاومت در برابر نفوذ آب، فرسایش و ضربه اشاره نمود. لازم به ذکر است که این سنگ با دوام و سخت، از محبوبیت بالایی برخوردار است و در ابعاد، طرح ها و رنگ های مختلف می توان آن را خریداری نمود.

سنگ مرمر

سنگ مرمر که دارای سطحی صیقلی و شفاف بوده، جهت کانتر آشپزخانه انتخاب بسیار مناسبی می باشد. در واقع این سنگ به رنگ سفید بوده و استفاده از آن، ظاهری پاک و در عین حال زیبا و چشم نواز برای محیط آشپزخانه به ارمغان می آورد. این سنگ دارای ظاهری زیبا و کلاسیک می باشد و قیمت آن نسبت به گرانیت بالاتر است. نصب این نوع سنگ ها نیز باید توسط افراد با تجربه و آموزش دیده انجام شود تا آسیبی به بافت و نمای آن وارد نشود و ظاهر زیبای آن حفظ شود.

سخن پایانی

گروه فراسنگ با کادری مجرب و حرفه ای، آماده ارائه خدمات به مشتریان و خریداران محترم می باشد. این گروه دارای سابقه چندین ساله در این زمینه می باشد و خدماتی همچون نصب و اجرای این گونه سنگ ها را به بهترین نحو انجام می دهد.

منبع: اتاق
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 652

به "انواع سنگ کابینت آشپزخانه و کاربرد آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع سنگ کابینت آشپزخانه و کاربرد آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید