انتشار کاریکاتوری ضد ملکه انگلیس و مقایسه او با قاتل جورج فلوید

به گزارش سفر به مالزی، انتشار کاریکاتوری از ملکه انگلیس و مگان مارکل در مجله فرانسوی شارلی ابدو که یادآور کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست یک افسر پلیس سفیدپوست است، جنجال به پا کرد.

انتشار کاریکاتوری ضد ملکه انگلیس و مقایسه او با قاتل جورج فلوید

به گزارش ایسنا نوشته روزنامه گاردین، انتشار این تصویر به دنبال مصاحبه پرحاشیه شاهزاده هری، نوه ملکه انگلیس و همسرش مگان مارکل با اپرا وینفری درباره وجود نژادپرستی در این خاندان سلطنتی منتشر شد. با این حال، آن ها مستقیما از ملکه انگلیس انتقاد ننموده بودند.

این کاریکاتور روز شنبه با عنوان چرا مگان رفت منتشر شد. در این تصویر گردن عروس ولیعهد انگلیس زیر زانوی الیزابت دوم در حال فشرده شدن است و او می گوید: برای اینکه دیگر نمی توانستم نفس بکشم.

مدیر اندیشکده برابری نژادی در انگلیس به انتقاد از این کاریکاتور پرداخت و آن را تماما غلط توصیف کرد. او در توییتی نوشت: ملکه همانند قاتل جورج فلوید، گردن مگان را می فشارد؟ اینکه مگان بگوید نمی تواند نفس بکشد؟ این مرز ها را از بین نمی برد، کسی را نمی خنداند یا نژادپرستی را به چالش نمی کشد. این مسائل را تحقیر می نماید و باعث جرم می گردد.

شاهزاده ویلیام، پسر ارشد ولیعهد انگلیس این هفته در دفاع از سلطنت مقابل اتهامات نژادپرستی مدعی شد: ما به هیچ وجه یک خانواده نژادپرست نیستیم.

این کاریکاتور همچنین علاقمندان به ملکه الیزابت را خشمگین نموده است. در این کاریکاتور ملکه با پیراهنی زرد رنگ و در حالی که لبخند شیطانی به لب دارد و چشمانش به رنگ قرمز دیده می گردد، روی گردن مگان زانو زده است.

جورج فلوید، مردی آفریقایی تبار-آمریکایی بود که 25 مه 2020 حین دستگیری توسط پلیس آمریکا در مینیاپولیس پس از آنکه یک افسر پلیس سفیدپوست بنام درک شووین زانویش را به مدت 8 دقیقه و 46 ثانیه بر روی گردن وی فشار داد، کشته شد. اعتراضات مربوط به برخورد پلیس آمریکا با فلوید و سایر آمریکایی های آفریقایی تبار به سرعت در سراسر ایالات متحده و دنیا گسترش یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1068

به "انتشار کاریکاتوری ضد ملکه انگلیس و مقایسه او با قاتل جورج فلوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کاریکاتوری ضد ملکه انگلیس و مقایسه او با قاتل جورج فلوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید