انباشت 6.5 میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر

به گزارش سفر به مالزی، تهران (پانا) - معاون فنی گمرک ایران گفت شش و نیم میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر کشور انباشت شده است.

انباشت 6.5 میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر

به گزارش مهر، مهرداد جمال ارونقی در گفت وگوی تلویزیونی با بیان اینکه شش و نیم میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر کشور انباشت شده است، گفت: از این شش میلیون تن کالای اساسی رسوب یافته در گمرکات کشور، بیش از چهار میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد که دو میلیون تن از آن ها منتظر حمل به وسیله کامیون ها هستند.

وی با بیان اینکه همه ثبت سفارش ها انجام شده و تمامی صاحبان این کالاها منتظر ترخیص کالا هستند، گفت: در حال حاضر برای ترخیص کالا باید ارز تخصیص یابد، اما تأمین نشده و ما در حاضر یک میلیارد و 800 میلیون دلار ارز احتیاج داریم که هیچکدام تخصیص نیافته است.

ارونقی اضافه نمود: با توجه به ظرفیت 90 درصدی در گمرکات کشور باید 90 درصد از این کالا تخلیه یابد.

معاون فنی گمرک گفت: 130 هزار تن کالا باید از بنادر ترخیص شوند و در این بین بسیاری از کشتی ها در لنگرگاه ها منتظر رسیدن به لنگرگاها هستند.

وی اضافه نمود: آنالیز ها نشان می دهد دو میلیون تن کالای آماده خروج داریم و بسیاری از صاحبان کالا التماس می نمایند که کالاهای خود را خارج نمایند که این فرایند طبیعی نیست.

معاون فنی گمرک گفت: باید سه هزار کامیون در بنادر حاضر شوند تا اقدام به جابه جایی کالا نمایند و صاحبان کالا باید فرایند تشریفات را انجام دهد. از این شش میلیون تن کالا، دو میلیون تن مربوط به حمل با کامیون ها بوده و 30 هزار تن به وسیله ناوگان ریلی جابه جا می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1247

به "انباشت 6.5 میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انباشت 6.5 میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید