امکان راستی آزمایی مدارک استقلال و پرسپولیس به وسیله AFC وجود دارد

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران، صدور پروانه حرفه ای برای چند باشگاه ایرانی از جمله استقلال و پرسپولیس به چالش جدی برای فوتبال ایران در هفته اخیر تبدیل شد و پایان مدارک این دو باشگاه به صورت مشروط برای 3 ماه به AFC ارائه شد تا خطر به صورت موقت از بیخ گوش سرخابی های تهران عبور کند.

امکان راستی آزمایی مدارک استقلال و پرسپولیس به وسیله AFC وجود دارد

از زمانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتخاب کمیته هایی در فدراسیون های فوتبال کشورهای آسیایی تاییدیه مدارک به منظور صدور پروانه حرفه ای را به این کمیته ها سپرد و تایید آنها را برای خود سند دانست، حق راستی آزمایی به صورت رندم را برای خود حفظ کرد تا هر زمانی که لازم باشد کنندگان خودش به صورت مستقیم به این موضوع ورود کنند.

بالا رفتن حساسیت صدور پروانه حرفه ای برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منجر به صدور مشروط پروانه حرفه ای برای این دو باشگاه شد و سرخابی ها ملزم به برطرف نواقص خود در مدت زمان معین شده به منظور نهایی شدن این پروانه هستند.

با این وجود این احتمال همچنان وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در آنالیز های رندم خود از باشگاه هایی که به وسیله کمیته های داخلی شان تایید شده اند، سری هم به ایران زده و مستقلاً مدارک این دو باشگاه مورد بازبینی و ارزیابی قرار دهند.

وجود این احتمال، ضرورت بر طرف کردن نواقص پرونده را برای این دو باشگاه بالا می برد و بهتر است پیش از اینکه احتمال ورود مستقیم ماموران AFC پیش آید، این دو باشگاه در مدت زمانی که برای آنها معین شده اقدام به بر طرف کردن این نواقص کنند.

مهم ترین عاملی که منجر به عدم صدور اولیه پروانه حرفه ای برای این دو باشگاه شد و همچنان به عنوان یک نقص اصلی در پرونده آنها وجود دارد، حضور مجمع مشترک و دولتی برای هر دو تیم است. بعلاوه مثبت نبودن تراز اقتصادی، بدهی های داخلی و خارجی، بدهی های اقتصادیاتی و… از جمله موارد دیگری است که دو باشگاه ملزم به برطرف آن هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1382

به "امکان راستی آزمایی مدارک استقلال و پرسپولیس به وسیله AFC وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان راستی آزمایی مدارک استقلال و پرسپولیس به وسیله AFC وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید