احتمال حمایت امریکا از ترکیه در ماجرای حلب

به گزارش سفر به مالزی، ایسنا نوشت: نماینده دائم آمریکا در ناتو امروز جمعه بیان نمود، واشنگتن در خصوص حمایت از ترکیه بعد از کشته شدن 33 سربازش توسط نظامیان سوریه در ادلب تمامی گزینه ها را روی میز دارد.

احتمال حمایت امریکا از ترکیه در ماجرای حلب

پایگاه دیلی صباح، کی بیلی هاچیسون نماینده دائم آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو امروز جمعه در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص اینکه آیا نقش واشنگتن در حمایت از ترکیه در شمال غرب سوریه قرار است بیشتر شود؟ گفت: البته همه چیز روی میز است. این یک تحول جدید است. این یک تحول بزرگ است و ما با ترکیه در ائتلاف هستیم. ائتلاف ما با روسیه نیست بلکه با ترکیه است.

هاچیسون در ادامه این اظهاراتش خاطر نشان کرد: ترکیه همپیمان ما است. ما در بسیاری از حوزه ها در سمتی یکسان هستیم. اما در سوریه ما به طور خاص نگران کلیت مساله شامل آنچه که بشار اسد انجام می دهد، حملات به ادلب و همچنین بار دیگر نگران مردم ادلب هستیم. این شرایط قرار است منجر به یک بحران آوارگان و یک بحران انسانی شود چون این مردم جایی برای رفتن ندارند و تلاش خواهند کرد که رهسپار ترکیه شوند. ما درخواستمان را هم نزد سوریه و هم نزد روسیه مطرح کرده ایم اما این ترک ها هستند که تلاش دارند جلوی حملات مجدد به این مردم را بگیرند.

این فرستاده آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص امکان حمایت های نظامی و اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا از ترکیه اظهار کرد: شرایط پیچیده است و این مساله در دست بحث قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: این مساله قطعا در دست بحث قرار گرفته است. شرایط یک شرایط بسیار سخت و پیچیده است. این مورد به صورت کلی مورد بحث قرار گرفته و در اینجا نیز به صورت دوجانبه درباره آن بحث می شود.

من تاکید می کنم این مهم است که ما در برابر روسیه و حکومت بشار اسد در سوریه بایستیم. در حال حاضر من اطلاعی از هرگونه تصمیم در خصوص اینکه چه تقاضاهایی مطرح شده و چه چیزهایی قرار است داده شود ندارم. اما شرایط یک شرایط متشنج است و قطعا ما در حال بحث درباره این شرایط هستیم.

این اظهارات در حالی از سوی هاچیسون مطرح شدند که گزارش شد، 33 سرباز ارتش ترکیه در حمله هوایی حکومت سوریه با پشتیبانی روسیه در حوزه ادلب در شمال غرب سوریه کشته و 32 تن دیگر زخمی شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اواخر روز پنجشنبه اقدام به برگزاری یک نشست اضطراری شورای امنیت ملی کشورش درباره تنش ها در ادلب کرد. منابع امنیتی به دیلی صباح گفتند، تمامی وزرا و مقام های ارشد از جمله هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در این نشست که حدودا شش ساعت طول کشید شرکت داشتند.

310312

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 322

به "احتمال حمایت امریکا از ترکیه در ماجرای حلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال حمایت امریکا از ترکیه در ماجرای حلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید