اجرای قانون نسخه نویسی و نسخه الکترونیکی از اول دی

به گزارش سفر به مالزی، سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: قانون نسخه نویسی و نسخه الکترونیکی از اول دی اجرا می گردد.

اجرای قانون نسخه نویسی و نسخه الکترونیکی از اول دی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مریم سادات حسینی سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در جلسه هم اندیشی بیمه سلامت استان تهران، درباره اجرای قانون نسخه نویسی و نسخه الکترونیکی از اول دی، گفت: بحث نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی یک الزام قانونی است و بنا به اطلاعات داده شده به افراد جامعه این قانون از اول دی در کشور اجرایی می گردد و از همان اول دی هیچگونه پرداختی برای مراکزی که نسخه خود را به صورت کاغذی نوشته و یا دریافت می نمایند، صورت نمی گیرد، لذا در حال حاضر بیمه سلامت کشور و بعلاوه استان تهران کاملا آماده است تا خدمتتان نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را در کشور و از اول دی اجرا کند.

او اضافه نمود: در استان تهران از انتهای سال 97 نسخه الکترونیکی در بعضی مراکز آغاز شده بود، اما در حال حاضر و بر اساس شاخص کشوری 22 استان از این طرح استفاده مینمایند و بعضی از استان ها به علت نبود زیرساخت ها از شاخص میانگین کشوری پایین تر هستند.

در حال حاضر پرداخت آبان ماه صورت گرفته است و به طور کلی از لحاظ پرداخت مطالبات به روز هستیم.

او ادامه داد: بیشتر خدمات مراکز درمانی از اول دی خدمات خود را به صورت تمام الکترونیک انجام می دهند، اما بعضی خدمات سرپایی به صورت نیمه الکترونیک انجام می گردد، البته نباید از قطعی برق و ضعیف بودن اینترنت غافل شد، البته تمامی بیمه شدگان می تواند در صورت بروز تخلف و یا سوالات با سامانه 1666 تماس بگیرند.

او با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه های ناباروری گفت: طبق قوانین و سیاست های جمعیتی خدمات ناباروری پیچیده از سوی شورای عالی بیمه سلامت کشور در دستورالعمل خدمات بیمه ای قرار میگیرد و این دستورالعمل به تمامی مراکز دولتی و غیردولتی ابلاغ شده است و این خدمات 90 درصد خدمات را طی 3 دوره در یکسال انجام می دهد، این خدمات برای زنان کمتر از 45 سال انجام خواهد شد.

او گفت: اعتبار سازمان 700 میلیارد تومان برای کل کشور در نظر گرفته شده است و هزینه بسته خدمت از 550 هزار تومان تا 4 میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1450

به "اجرای قانون نسخه نویسی و نسخه الکترونیکی از اول دی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای قانون نسخه نویسی و نسخه الکترونیکی از اول دی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید