اجرای طرح های نوین آبیاری در حوزه های شهری و روستایی

به گزارش سفر به مالزی، حسام گفت: اطلس مخاطرات با هدف کاهش خطرپذیری در سطح ملی در دست تهیه است.

اجرای طرح های نوین آبیاری در حوزه های شهری و روستایی

رسول حسام در تشریح و تبیین اقداماتی که سازمان مدیریت بحران در دستور کار دارد، بیان نمود: سازمان مدیریت بحران مصمم است برنامه ملی کاهش خطرپذیری را به یاری دستگاه های اجرایی تحقق ببخشد.

حسام با اشاره به پروژه هایی که در بخش های مختلف دستگاه های اجرایی در یک سال گذشته افتتاح شده است، گفت: یکی از بخش هایی که پروژه های آن مورد توجه است حوزه های آبخیز داری است.

وی اضافه نمود: مهندسی رودخانه، اجرای طرح های نوین آبیاری، طرح های آبرسانی در حوزه های شهری و روستایی از محل اعتبارات تنش آبی، نوسازی ساختمان های غیر مقاوم روستایی از جمله اقداماتی است که در حوزه مدیریت بحران در یک سال گذشته صورت گرفته است.

معاون هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان مدیریت بحران کشور بیان نمود: از جمله اقداماتی که در یک سال گذشته اتفاق افتاده است تصویب اسناد راهبردی و برنامه های ملی در حوزه های کاهش خطرپذیری، آمادگی و مقابله و بازسازی و بازتوانی به وسیله دولت در اواخر سال گذشته است. در حقیقت با این اقدام نقشه راه دستگاه های اجرایی و سازمان مدیریت بحران در انجام اقدامات معین شد.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در اولویت کار ها واقع شده است، اظهار کرد: احتیاج است دستگاه های اجرایی رویکردشان را از پاسخ محوری به سمت پیشگیری تغییر دهند که البته مردم نیز در این راستا نقش و وظایف بسیار مهمی دارند.

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1633

به "اجرای طرح های نوین آبیاری در حوزه های شهری و روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح های نوین آبیاری در حوزه های شهری و روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید