آمادگی در برابر چین، محور گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ژاپن

به گزارش سفر به مالزی، وزرای خارجه آمریکا و ژاپن بر لزوم تقویت روابط میان دو کشور در خلال فضای امنیتی شدید در منطقه تاکید کردند.

آمادگی در برابر چین، محور گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ژاپن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یوشیماسا هایاشی، وزیر خارجه ژاپن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در تبادل نظریی 25 دقیقه ای در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه 7 بر اهمیت تقویت روابط میان دو طرف تاکید کردند.

طبق انتظار در این ملاقات دو طرف اعلام کردند که با اقدامات یکجانبه چین در دریای چین جنوبی مخالفند و همین موضوع به معنای اتحاد مشترک برای تقابل با چین است.

موضوع دیگری که دو طرف بر سر آن تبادل نظر کردند تضمین صلح و ثبات در تنگه تایوان و آزاد و باز بودن منطقه اقیانوس هند تا اقیانوس آرام بود.

مسئله جالب دیگری که یک مقام مطلع به آن اشاره نمود عدم تبادل نظر دو طرف بر سر تحریم دیپلماتیک بازیهای المپیک بود.

در روزهای آینده کانادا، استرالیا، بریتانیا و آمریکا به طور رسمی اعلام کردند که مقامات ارشد خود را به این بازیها اعزام نخواهند کرد و علت این موضوع را نگرانی از شرایط حقوق بشر چین اعلام کردند. این درحالی است که ژاپن هنوز موضع رسمی خود در این باره را اعلام نکرده است.

روزنامه یومیوری ژاپن (شنبه) به نقل از چندین منبع مطلع گزارش داد که مقامات ارشد دولت این کشور احتمالا در بازی های المپیک زمستانی پکن شرکت نخواهند کرد و در تحریم دیپلماتیک این بازی ها به آمریکا خواهند پیوست .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1495

به "آمادگی در برابر چین، محور گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی در برابر چین، محور گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید