5 نکته مهم برای خرید اولین ساعت مچی که ضروری است در نظر بگیرید

به گزارش سفر به مالزی، همان طور که از نام آن پیداست، این مقاله یک راهنمای خرید ساعت مچی برای مبتدیان است است. ما این راهنما را برای یاری به آن دسته از خوانندگانی طراحی نموده ایم که برای اولین بار قصد خرید ساعت دارند و در معین اصول اولیه انتخاب یک ساعت به یاری احتیاج دارند تا در هنگام خرید یک ساعت تصمیمی آگاهانه بگیرند.

5 نکته مهم برای خرید اولین ساعت مچی که ضروری است در نظر بگیرید

در ادامه این مقاله از خبرنگاران مگ، به آنالیز مشخصات و ویژگی های مختلف ساعت های مچی می پردازیم. با ما همراه باشید.

1. کوارتز در مقابل مکانیکی

یکی از اولین مواردی که هنگام خرید یک ساعت با کیفیت باید در نظر بگیرید این است که آیا یک ساعت کوارتز می خواهید یا یک ساعت مکانیکی. (ما در این مقاله روی ساعت های هوشمند تمرکز نمی کنیم.)

ساعت های کوارتز عموماً مقرون به صرفه، نگهداری آن ها آسان و بسیار دقیق هستند (دقت معمولی 15+/- ثانیه در ماه است). آن ها با باتری کار می نمایند، یک باتری لیتیومی با عمر طولانی تقریباً 3 سال دوام می آورد. در بعضی موارد باتری قابل شارژ است، در این صورت نور خورشید با انرژی خورشیدی مانند ساعت (Citizen Eco-Drive) آن را شارژ می نماید. یا حرکت مچ دست روتوری (هیبرید مانند سیکو سینتیک) آن را شارژ می نماید (با روتوری که فنر اصلی را روی یک ساعت مکانیکی می پیچد اشتباه گرفته نگردد).

ساعت های مکانیکی معمولاً گران تر از کوارتز هستند، و اگرچه دقیق نیستند، اما بیشتر ساعت های مدرن بسیار دقیق هستند (برترین ساعت ها، که بعضی از آن ها دارای گواهینامه رسمی کرنومتر هستند، دقت 5+/- ثانیه در روز یا بهتر دارند). نیرو از یک فنر اصلی می آید که یا با دست پیچ می گردد (به روش قدیمی) یا به طور اتوماتیک (خود سیم پیچ) به وسیله روتوری که با حرکت مچ دست نوسان می نماید و به نوبه خود فنر اصلی را می پیچد.

برخلاف کوارتز، نیرویی که ذخیره می گردد معمولاً فقط برای چند روز کافی است، بنابراین در صورت عدم مراقبت، ساعت احتیاج به تنظیم مجدد و پیچیدن دارد (به همین علت است که سیم پیچ های ساعت اتوماتیک وجود دارد). ساعت های مکانیکی اتوماتیک خوب به شما این امکان را می دهند که به طور دستی هم ساعت را کوک کنید (اگرچه بعضی از مدل های مقرون به صرفه تر این کار را نمی نمایند، بنابراین مراقب این موضوع باشید). هزینه نگهداری در یک ساعت مکانیکی بیشتر از کوارتز است، اما با توجه به اینکه زمان بین تعمیر و نگهداری بسیار طولانی است، خیلی بد نیست.

متخصصان ممکن است استدلال نمایند که ساعت های مچی مکانیکی تنها ساعت های واقعی هستند. البته اولین ساعت های مچی کوکی بودند. و قطعاً حس خاصی در خصوص داشتن و پوشیدن یک ساعت مکانیکی وجود دارد. اما همه باید از جایی آغاز نمایند و بسیاری از افرادی که از ساعت های مکانیکی لذت می برند، ساعت های کوارتز را نیز دارند.

2. جنس بدنه و در پشتی

ساعت مچی دیجیتال اسکمی مدل 88-16 کد 01

483,500

459,300

تومان

ساعت مچی دیجیتال مدل G004

46,500

تومان

ساعت مچی مردانه

مشاهده همه

هنگام انتخاب ساعت، انتخاب نوع قاب آن بسیار مهم است. شما باید عواملی مانند جنس، شکل و میزان را در نظر بگیرید.

بیشتر ساعت ها گرد هستند، بنابراین انتخاب معقولی برای همه محسوب می شوند. قاب های مستطیلی، مربعی، بیضی، هشت ضلعی و تونیو شکل نیز جزو اشکال رایج قاب ساعت محسوب می شوند.

قطر قاب ساعت بسیار مهم است زیرا مچ دست هر فرد فرق دارد، بنابراین توصیه می گردد قبل از خرید هر ساعتی را امتحان کنید. این میزان گیری شامل سراسر مچ دست شما است. اگر طول بند تا خرطوم ساعت بیشتر از عرض مچ دست شما باشد، ساعت آویزان می گردد.

ساعت های قدیمی (ساعت های حداقل 25 ساله) نسبت به بسیاری از ساعت هایی که امروزه ساخته می شوند، قطر بسیار کمتری دارند. قطر ساعت نه تنها بر ظاهر کلی آن تأثیر می گذارد، بلکه بر راحتی آن نیز تأثیر می گذارد. اگر ساعتی خریداری کنید که خیلی بزرگ است و تاج بزرگی دارد، ممکن است در مچ دست شما فرو رفته و استفاده از آن بسیار ناراحت نماینده باشد. ضخامت ساعت نیز مهم است. ضخیم بودن بیش از حد ممکن است ناراحت نماینده باشد، بنابراین یک بار دیگر قبل از خرید آن را امتحان کنید.

جنس آن یکی دیگر از فاکتورهای مهم هنگام خرید ساعت است. فولاد ضدزنگ، سرامیک، تیتانیوم، طلا و پلاتین رایج ترین مواد مورد استفاده هستند. فولاد ضدزنگ (Stainless 316L) از نظر کیفیت، قیمت و ارزش، رایج ترین و شاید برترین فلز همه جانبه برای ساعت سازی است. معمولاً چیزی است که برای قاب ساعت استفاده می گردد، با این حال، رولکس و تعداد انگشت شماری از برندهای دیگر از فولاد ضدزنگ درجه یک و مقاوم در برابر آب و هوا به نام (904L) استفاده می نمایند.

ساعت مچی زنانه کاسیو مدل LTP-V300L-1A

1,400,000

948,100

تومان

ساعت مچی عقربه ای زنانه مدل 2415

79,280

تومان

ساعت مچی زنانه

مشاهده همه

تیتانیوم و سرامیک بسیار سبک هستند و سرامیک دارای مزیت دیگری است که بسیار مقاوم در برابر خش است. اگرچه، سرامیک نیز شنماینده است و در صورت افتادن می تواند ترک بخورد، در حالی که تیتانیوم این ویژگی منفی را ندارد.

تیتانیوم و فولاد بسیار مقاوم در برابر خراش نیستند، اما با تکنیک های سخت شدن و پوشش های سخت مانند (PVD/DLC معمولاً سیاه یا خاکستری)، هر دو تیتانیوم و فولاد می توانند در برابر خراش بسیار مقاوم شوند.

طلا (که بیشتر در انواع سفید، زرد، صورتی موجود است) و پلاتین بیشترین زرق و برق را دارند، اما گران ترین مواد بدنه هستند، ناگفته نماند طلا و پلاتین بسیار سنگین هستند. طلای 18 عیار معمولی که برای قاب های ساعت استفاده گردد، به میزان کافی برای پشتیبانی از قاب ساعت سخت است، اما در مقایسه با آلیاژ فولاد ضدزنگ استاندارد مانند (316L) نیز نسبتاً نرم است و بنابراین به راحتی می توان آن را خراش داد.

تمام قاب یک ساعت کوارتز تقریباً همواره فلز سخت است، از سوی دیگر، ساعت های مکانیکی معمولاً زیبا هستند و بنابراین بسیاری از ساعت ها دارای پشت بدنه باز یا شفاف هستند.

بعضی از برندها از کریستال معدنی در پشت، بر خلاف کریستال یاقوت کبود، برای کاهش هزینه استفاده می نمایند. اما بیشتر ساعت های با قاب شفاف از یاقوت کبود استفاده می نمایند. برای ساعت های غواصی، ساعت های ابزار حرفه ای ساعت های ورزشی، قسمت پشت بدنه معمولاً فلز سخت است (فولاد، تیتانیوم رایج ترین آن ها هستند) تا از مقاومت در برابر آب و استحکام اطمینان حاصل گردد.

3. شیشه ساعت

پلکسی گلاس (آکریلیک)، کریستال معدنی و کریستال یاقوت کبود سه نوع رایج شیشه روی ساعت هستند. پلاستیک در ساعت های قدیمی و بعلاوه ساعت های مقرون به صرفه قیمت رایج است. کریستال های معدنی بیشتر در ساعت های ابتدایی یافت می شوند. کریستال های یاقوت کبود مرغوب ترین نوع کریستال ها هستند، زیرا بسیار شفاف و عملاً ضدخش هستند (البته مراقب باشید سختی آن ها باعث شنماینده شدن آن ها می گردد که به این معنی است که می توانند خرد شوند).

مگر اینکه یک ساعت با قیمت کمتر از 500 دلار یا یک ساعت قدیمی خریداری کنید، همواره باید در پی شیشه یاقوت کبود باشید. بعلاوه، بهتر است یک یا دو پوشش ضدانعکاس (داخل و بیرون) داشته باشید. بعضی از شرکت ها پوشش ضد تابش نور را کنار می گذارند یا کار ضعیفی انجام می دهند. وقتی در یک روز آفتابی به ساعتی با و بدون پوشش ضدتابش خیره نماینده نگاه می کنید، به سرعت به اهمیت پوشش ضدانعکاس پی خواهید برد.

4. عملکردها یا امکانات ساعت مچی

یک ساعت سه عقربه ای ساده، ساعت، دقیقه و ثانیه را نمایش می دهد (بعضی از ساعت ها ممکن است فقط با ساعت و دقیقه یا در موارد نادر فقط ساعت همراه باشند). بعضی از عملکردهای محبوب عبارت اند از: منطقه زمانی دوگانه، تایمر جهانی، کرنوگراف، زنگ هشدار، ذخیره انرژی و تاریخ. بعضی از عملکردهای پیشرفته (که امکانات خاص نیز نامیده می گردد) عبارت اند از: توربیلون، کرنوگراف چند ثانیه ای، کرنوگراف فلایبک، تقویم دائمی و تکرار نماینده دقیقه.

5. بند یا دستبند ساعت مچی

در خصوص بند یا دستبند، انتخاب های بسیار خوبی وجود دارد. بند چرمی از پوست گوساله، بند تمساح، چرم جیر، چرم قدیمی، لاستیک، پارچه، دستبند فلزی و بند ناتو. داشتن چند بند مختلف یا یک بند و دستبند خوب است، بنابراین می توانید آن ها را برای لباس ها یا موقعیت های مختلف تغییر دهید.

نکاتی که هنگام خرید ساعت باید در نظر بگیرید

قیمت، نام تجاری، سابقه برند، گارانتی، تخفیف، اصالت و دوام ساعت عوامل مهم دیگری هستند که موقع خرید ساعت باید در نظر گرفته شوند.

بسیاری از برندهای ساعت در حال حاضر مستقیماً آنلاین می فروشند، و خرید آنلاین امن تر از همواره است، با این حال، مراقب باشید با چه کسی معامله می کنید. ما اکیداً توصیه می کنیم برای اطمینان از معتبر بودن ساعت ها، فقط از نمایندگان مجاز یا مستقیماً از سازنده خرید کنید.

اگرچه فروشندگان ثانویه معتبری وجود دارند که ارزش معامله با آن ها را دارند. دومی را باید با مسئولیت خودتان انجام دهید، و درست مانند زمانی که در حال خرید خودرو از یک شخص خصوصی هستید همواره خریدار/فروشنده را در جایی عمومی مانند یک ساعت فروشی، کافی شاپ یا بانک خود دیدار کنید.

منبع: PROFESSIONAL WATCHES

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1695

به "5 نکته مهم برای خرید اولین ساعت مچی که ضروری است در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای خرید اولین ساعت مچی که ضروری است در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید