11 روش برای مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید

به گزارش سفر به مالزی، آیا قصد دارید به عکاسی یا فیلم برداری با گوشی موبایل بپردازید اما مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید به شدت شما را آزار می دهد؟ در این مقاله قصد داریم 11 روش را برای برطرف این مشکل مطرح کنیم.

11 روش برای مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید

شما در کوشش هستید با گوشی اندروید خود عکس برداری کنید اما شما با یک صفحه سیاه روبرو می شوید یا برنامه دوربین گوشی به طور مداوم کرش نموده و شما را به بیرون پرتاب می نماید. بهتر است آرامش خود را حفظ نموده و 11 روش این مقاله را امتحان کنید تا شاید مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید شما برطرف شود.

چرا دوربین گوشی اندروید من کار نمی نماید؟

مهمترین علت رایج در بروز ایرادات مربوط به برنامه دوربین گوشی اندروید، اندازه فضای ناکافی حافظه داخلی است. وقتی دستگاه شما با کمبود فضای حافظه داخلی روبرو می شود، نرم افزارهای موبایل مثل برنامه دوربین به درستی کار نخواهند کرد. بعلاوه اگر دستگاه شما از جنبه رم (RAM) هم با کندی اجرا می شود، گوشی موبایل شما احتمالا در باز کردن برنامه دوربین ناتوان ظاهر می شود.

برنامه ی شرکت های ثالث (به خصوص مواردی که از عملکرد دوربین استفاده می نمایند) می توانند موجب کار نکردن دوربین گوشی اندروید شوند. لغو مجوزهای دوربین هم ممکن است موجب ایجاد مشکل شود. استفاده از قابلیت های دوربین باید برای برنامه هایی که با این بخش از گوشی موبایل سر و کار دارند فعال شود.

حافظه کش (Cache) و دیتای برنامه دارای ایراد هم ممکن دارد عملکرد دوربین را کند نموده و مسبب بروز کرش های مختلف شود. ایرادات نرم افزاری، باگ ها و حتی از رده خارج بودن نسخه سیستم عامل اندروید می تواند جزء دلایل کار نکردن دوربین گوشی اندروید باشد.

اگر ظرفیت باتری گوشی شما به شدت کم باشد، برنامه دوربین شاید به گونه ای برنامه ریزی شده تا به علت صرفه جویی در مصرف انرژی موبایل اجرا نشود. بعلاوه آسیب های سخت افزاری نظیر سقوط از ارتفاع یا صدمه فیزیکی هم می تواند باعث کار نکردن دوربین گوشی اندروید شود.

راهکار های مختلفی در این زمینه وجود دارد که شما می توانید برای برطرف ایراد کار نکردن دوربین گوشی اندروید به کار گیرید. ما این دسته از راهکار ها را از آسان به سخت معرفی خواهیم کرد.

1. نحوه ری استارت دوربین در اندروید

اگر برنامه دوربین در زمان کوشش شما برای استفاده صرفا یک صفحه سیاه است، شاید بد نباشد برنامه دوربین را ری استارت کنید. به این منظور به بخش Recent Apps رفته و برنامه دوربین را از صفحه پاک کنید. چند ثانیه صبر نموده و سپس برنامه ی دوربین را اجرا کنید.

شما بعلاوه می توانید به وسیله بستن اجباری (Force Stop) برنامه دوربین را در تنظیمات ری استارت کنید. برای این کار، ابتدا Settings گوشی را باز نموده و سپس به بخش Apps بروید.

از فهرست برنامه ها در پی Camera باشید.

روی دکمه های Force Stop یا Force Close ضربه بزنید. معمولا این دو دکمه در انتهای صفحه دیده می شوند.

حالا، وقتی شما دوربین تان را باز می کنید، نرم افزار مربوطه خیلی روان و بدون کرش اجرا خواهد شد.

2. ری استارت کردن گوشی اندروید

اگر ری استارت کردن نرم افزار دوربین در حل مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید افاقه نکرد، شما باید گوشی خود را ری استارت کنید. یک ری استارت رسما باگ، گلیچ و سایر خطاهای در دست اجرا را برطرف خواهد نمود.

برای ری استارت گوشی اندروید، تنها کافی است دکمه پاور دستگاه را نگه داشته تا با فهرستی از گزینه ها در صفحه نمایش گوشی موبایل روبرو شوید. رابط مربوط به این بخش بر اساس نوع دستگاه اندروید ممکن است متفاوت باشد اما گزینه ها در بیشتر گوشی های اندروید یکسان است.

روی Restart ضربه زده و گوشی موبایل شما پس از چند ثانیه خاموش خواهد شد. دوربین دستگاه در روشن شدن مجدد موبایل به درستی کار خواهد نمود.

3. تمام مجوزهای دوربین را دسترسی دهید

مجوزها برای برنامه دوربین شاید به طور سهوی لغو شده باشند. برای دسترسی به تمام گزینه های دوربین بهتر است تمام گزینه ها را روشن نگه دارید. برای انجام این کار، شما باید انگشتتان را روی آیکون دوربین نگه داشته تا یک منوی نو ظاهر شود. روی App info یا آیکونی که دارای حرف i در داخل یک دایره است ضربه بزنید.

در بخش App info، در پی بخش Permissions باشید.

از این موضوع اطمینان حاصل کنید که تمام دسترسی های مورد احتیاج به برنامه دوربین اعطا شه باشد. روبه روی گزینه ها باید Allowed حک شده باشد.

4. بستن تمام برنامه ها به وسیله نرم افزار دوربین

اسنپچت، اینستاگرام و سایر نرم افزارهای مبتنی بر عملکرد دوربین و برنامه های ویرایشگر به دوربین گوشی دسترسی دارند. اگر چه، باز بودن دوربین در برنامه های مذکور در پس زمینه گوشی، در حالی که شما در کوشش هستید از برنامه پیش فرض گوشی برای عکاسی بهره ببرید، امکان کرش کردن برنامه دوربین اصلی را بالا می برد.

با این اوصاف، برطرف کردن این مشکل کار راحتی است. شما باید به Recent Apps گوشی خود رفته و تمام برنامه هایی که از دوربین استفاده می نمایند را ببندید. حالا برنامه پیش فرض دوربین را باز کنید. احتمالا باید از شر این مشکل خلاص شده باشید.

5. پاک کردن اپ دیتا دوربین

وقتی یک برنامه دچار مشکل شده باشد، پاک کردن دیتای برنامه قطع به یقین موجب ریست نرم افزار شده و احتمال می رود باگ مشکل ساز هم برطرف شود. برای ری استارت برنامه دوربین، ابتدا به بخش تنظیمات گوشی رفته و سپس روی Apps ضربه بزنید.

برنامه دوربین را از فهرست برنامه ها یافته و روی Storage ضربه بزنید.

این اقدام باعث نمایش یک صفحه نو می شود مبنی بر این که چه اندازه فضای ذخیره سازی به وسیله دوربین اشغال می شود. روی دکمه Clear Data ضربه بزنید. این رویه موجب می شود با پاک سازی کش و دیتای اپلیکیشن، دوربین مجدد سر حال اجرا شود.

6. آزادسازی حافظه ذخیره سازی

اگر برنامه دوربین مدام فریز شده یا از عکاسی امتناع می نماید، سعی کنید با آزادسازی هر چه بیشتر حافظه داخلی مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید را حل کنید. شما باید مدیا، اسناد و فایل هایی که احتیاج ندارید را به طور دستی حذف کنید.

7. نحوه اصلاح تصاویر محو در اندروید

شما می توانید تصاویر محو در دوربین گوشی را به آسانی درست کنید. تنها کافی است لنز دوربین را با یک پارچه نرم و نخی تمیز کنید. شما بعلاوه باید روی صفحه نمایش گوشی هنگام تصویربرداری یک بار روی سوژه ضربه بزنید تا فوکوس اتوماتیک قبل از عکس برداری اعمال شود. این رویه هم یاری می نماید تصاویر واضح تری را خلق کنید.

8. آپدیت نرم افزاری

با استفاده از نوترین بسته های امنیتی به طور مداوم سعی کنید تا گوشی موبایل شما روان اجرا شود. برای آپدیت سیستم عامل اندروید، ابتدا برنامه Settings را باز نموده و سپس روی Softwate Update ضربه بزنید. شما احتمالا احتیاج دارید تا وارد بخش System شوید.

روی Download and Install ضربه زده یا گزینه Check Now را انتخاب کنید.

اگر بسته نوی برای به روز رسانی موجود بود، روی دکمه دانلود آبی رنگ ضربه زده تا فرایند به روز رسانی شروع شود.

این آپدیت به احتمال زیاد باگی را که مسبب بروز مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید بوده را پاک خواهد نمود.

9. نصب یک برنامه دیگر برای استفاده از دوربین گوشی

اگر برنامه دوربین پیش فرض گوشی همچنان کار نمی نماید، نصب سایر برنامه ها از شرکت های معتبر شاید مشکل را برطرف کند. برنامه های بسیار زیادی در سطح اینترنت برای نصب رایگان وجود دارد.

قبل از دانلود بهتر است مطمئن شوید که برنامه ها را از مراکز دانلود معتبر مثل گوگل پلی استور تهیه می کنید. نرم افزارهای Cymera، Relens و Open Camera از رایج ترین برنامه های دوربین گوشی اندروید محسوب می شوند. شما پس از دانلود و نصب هر یک از این برنامه ها می توانید به آسانی با گوشی موبایل عکس برداری یا فیلم برداری کنید.

10. ریست فکتوری

ریست فکتوری رسما یک فرایند خطرناک محسوب می شود؛ از این بابت که تمام اطلاعات، مدیا و برنامه های موجود روی حافظه داخلی گوشی موبایل برای همواره پاک خواهد شد. با این حال، از آنجایی که با ریست فکتوری رسما همه چیز مثل حالت کارخانه ای خواهد شد، احتمالا هر گونه مشکل نرم افزاری که برای دوربین به وجود آمده بود هم برطرف خواهد شد.

برای ریست فکتوری کردن گوشی موبایل، شما باید ابتدا Settings گوشی را باز کنید. سپس به مسیر General Management/System > Reset > Factory Data Reset بروید.

11. تعمیر گوشی موبایل

اگر تمام راهکار های موجود در این مقاله در حل مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید یاری نکرد، باید به ایراد سخت افزاری گوشی موبایل شک کرد. شما می توانید به وسیله نمایندگی های مجاز در اطراف محل سکونت خود نسبت به تعمیر گوشی موبایل اقدام کنید. هر چند، حتی اگر دوربین گوشی قابل تعمیر باشد، پیشنهاد می کنیم ابتدا از قیمت تعمیر مطلع شوید؛ چرا که در بسیاری از سناریوها، خرید یک گوشی موبایل نو توجیه مالی و عقلانی بیشتری نسبت به یک تعمیر موبایل پر هزینه دارد.

منبع: howtogeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1402 بروزرسانی: 8 آبان 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1802

به "11 روش برای مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 روش برای مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید