گربه عجیبی که رنگ عوض می نماید!، عکس

به گزارش سفر به مالزی، یک جهش ژنتیکی که به عنوان ژن هیمالیا شناخته می گردد، خز یک نژاد از گربه را نسبت به دما بسیار حساس نموده است، که آنها را در برابر بعضی مسائل سلامتی آسیب پذیر می نماید.

گربه عجیبی که رنگ عوض می نماید!، عکس

تینا مزدکی- اولین سیامی در سال 1879 به عنوان هدیه ای از سوی کنسولگری ایالات متحده در بانکوک به لوسی وب هیز، همسر رئیس جمهور رادرفورد هیز، وارد ایالات متحده شد؛ با 73 نژاد گربه تشخیص سیامی ها ممکن است سخت به نظر برسد. با اینحال سیامی ها به خاطر تیرگی در نواحی چشم ها، دم ها و پاهایشان شناخته می شوند که در برابر بدن کرم رنگ و چشم های آبی درخشان آن ها برجسته می شوند. سیامی یکی از نژادهای شناخته شده در دنیا است.

نقاط تیره ای که در بدن سیامی ها شکل گرفته است، در نتیجه یک جهش ژنتیکی به نام ژن هیمالیا است که در سال 2005 در این نژاد کشف شد. ژن مغلوب که از هر دو والدین منتقل شده است، بعلاوه به این گربه خز حساس به دما می دهد که می تواند رنگ آن را تغییر دهد.

در رحم، بچه گربه های سیامی در دمای حدود 101 فارنهایت، دمای طبیعی یک گربه رشد می نمایند. پس از تولد، بچه گربه های تمام سفید در نهایت آغاز به هم دما شدن می نمایند و قسمت هایی از بدن آن ها، مانند دم، پاها، گوش ها و صورت آن ها تغییر رنگ می دهد.

دمای محیط باعث می گردد که ژن هیمالیا ملانین بدن را فعال کند، رنگدانه ای که در افراد نیز یافت می گردد. به همین علت است که بدن گرمتر گربه سیامی روشن می ماند، اما قسمت های سردتر آنها با بلوغ تیره تر می شوند.

منبع: nationalgeographic

  • مشاهده ویروس های خون آشام برای اولین بار در آمریکا/ عکس

  • موجود عجیبی که در کنار یک سطل زباله پیدا شد!/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آبان 1402 بروزرسانی: 17 آبان 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1803

به "گربه عجیبی که رنگ عوض می نماید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گربه عجیبی که رنگ عوض می نماید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید