گراند کانال شاهراهی در قلب ونیز، عکس

به گزارش سفر به مالزی، حمل و نقل در ونیز به وسیله اتوبوس ها و تاکسی های آبی انجام می گردد و گردشگر ها با استفاده از قایق های دراز و باریکی به نام گوندولا در کانال گشت و گذار می نمایند. این کانال آبی زیبا 3,000 متر طول، بین 30 تا 70 متر عرض و حدود 5 متر عمق دارد.

گراند کانال شاهراهی در قلب ونیز، عکس

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

گراند کانال، نقاط مختلف شهر را با کانال های کوچک تر به هم متصل می نماید و بخش عظیمی از حمل و نقل شهری به وسیله همین کانال ها انجام می گردد. جالب است بدانید که استفاده از خودرو در بیشتر بخش های شهر ونیز ممنوع است. پلیس، آتش نشانی و اورژانس بیمارستان با قایق های تندرو و مجهزی به نام سیرن در سرتاسر کانال تردد می نمایند و کرجی ها هم مسئولیت تحویل کالا در سطح شهر را بر عهده دارند. ارتباط میان ونیزی ها و این شاهراه آبی حتی در زمان مرگ هم قطع نمی گردد. شما می توانید کرجی های مخصوص مراسم تدفین را ببینید که مردگان را به جزیره سن میکله واقع در شمال شرقی شهر منتقل می نمایند.

این جزیره از اوایل قرن نوزدهم محل عظیم ترین قبرستان ونیزی ها بوده است. در هر دو سوی گراند کانال ونیز هتل ها، کلیساها و ساختمان های با شکوهی به سبک معماری رومی، گوتیک و رنسانس به چشم می خورد. گرچه نمونه های کمی از سبک های اولیه باقی مانده است اما کوشش شده است تا بعضی از قصر های مشهور ونیز حفظ و بازسازی شوند. قصر سانتا سوفیا که در قرن پانزدهم میلادی برای خاندان برجسته کنتارینی ساخته شده است، در اواخر قرن بیستم به طور گسترده ای بازسازی شد و یکی از خیره نماینده ترین مناظر گراند کانال ونیز است.

کاخ پزارو (Palazzo Pesaro)، نمونه ی بارزی از معماری به سبک کلاسیک است. این قصر که سه دهه پس از مرگ طراح اصلی آن، بالتاسار لونگنا در سال 1710 میلادی به اتمام رسید، اکنون مکان گالری بین المللی هنر مدرن و موزه هنرهای شرقی ونیز است. در زیر تصویر قصر سانتا سوفیا را مشاهده می کنید.

بر روی گراند کانال چهار پل وجود دارد. قدیمی ترین و مشهورترین آنها، پل ریالتو است. این پل در اواخر قرن شانزده میلادی و توسط آنتونیو دا پونته طراحی شده و تقریباً در نقطه وسط کانال قرار گرفته است. پل دیگر که آکادمیا نام دارد در میانه قرن نوزدهم میلادی و بر روی پایانه شرقی کانال ساخته شد تا تردد عابرین پیاده راحت تر گردد. در سال 1932، این پل با یک پل چوبی جایگزین شد. در ابتدا قرار بود پل چوبی به صورت موقت در آنجا قرار بگیرد اما بعدها آن را با فولاد تقویت کردند تا عملکرد و دوام بهتری داشته باشد.

در همان سال، پل اسکالزی در پایانه غربی کانال ساخته شد تا دسترسی آسان تری به ایستگاه راه آهن شهر فراهم گردد. بیش از 70 سال بعد، پل کانستیتوسیون که توسط مهندس اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده بود، بهره برداری شد. این پل در بخش غربی پل اسکالتزی قرار داشت و ایستگاه قطار را به پایانه اتوبوس ها و مجتمع پارکینگ واقع در میدان رم متصل می کرد. در زیر نمایی از پل ریالتو را مشاهده می کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 609

به "گراند کانال شاهراهی در قلب ونیز، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گراند کانال شاهراهی در قلب ونیز، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید