طراحی ورودی باغ ویلا: کافه تهرون ویلا؛ خاطره بازی در تهرون قدیم

به گزارش سفر به مالزی، حتما کافه هایی که با تغییر کاربری خانه های نوستالژیک قدیمی ایجاد شده اند را دیده اید. یکی از این کافه ها، کافه تهرون در خیابان ویلا است. همراه خبرنگاران با این کافه آشنا می شویم.

طراحی ورودی باغ ویلا: کافه تهرون ویلا؛ خاطره بازی در تهرون قدیم

جهت دریافت خدمات طراحی ورودی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

نسل نسبتا نوی از کافه های شهری روز به روز متداول تر می گردد. این کافه ها در خانه های قدیمی بنا شده اند و با ایجاد تغییرات در خانه های قدیمی، محیطی زیبا برای کافه گردی و کافه نشینی ایجاد نموده اند.

قبلا در مقاله برترین کافه های تهران، چند مورد از این کافه ها را به شما معرفی کردیم. کافه ای که امروز معرفی می کنیم هم مشابه آن ها است. کافه تهرون از این دسته کافه ها است که بعد از خاتمه قراردادش در باغ نگارستان تهران، خانه ای قدیمی را برای ادامه فعالیت خود انتخاب نموده و اکنون در خانه ای از دهه 40، حیاتی دوباره یافته است. همراه خبرنگاران باشید تا گشتی در این کافه بزنیم.

کافه تهرون اواخر سال 91 در باغ نگارستان فعالیت خود را آغاز کرد و به علت حال وهوا، فضا و منوی خاصی که به میهمانان خود ارائه می داد؛ کم کم مورد توجه نهاده شد و علاقه مندان و مشتریان وفادارش روز به روز بیشتر شدند.

این کافه در ابتدا با 2 میز و 8 جایگاه کار خود را آغاز کرد و در مدتی کوتاه به 20 میز با بیش از هشتاد جایگاه در اواخر فعالیت خود در باغ نگارستان رسید. در خاتمه تابستان سال 95 قرارداد کافه تهرون با باغ نگارستان تمام شد. این بار کافه تهرون با تغییر و تعمیراتی خاص از ابتدای سال 96 در خانه ای قدیمی در خیابان ویلا به کار خود ادامه می دهد.

موقعیت کافه تهرون ویلا روی نقشه

کافه تهرون در باغ نگارستان با موسیقی و معماری خاص آن مکان، حال هوای تهرون در سال های اولیه 1300 را زنده می کرد. مکان نو آن در خیابان ویلا، طهرون حوالی سال 1340 را تداعی می نماید. گویی زمان برای کافه تهرون 40 سال به جلو رفته است.

مدیران کافه تهرون همیشه ارادت خاصی به گذشته و طهرون قدیم داشته و دارند. یکی از اهداف آن ها خاطره بازی با گذشته و خاطره سازی در فضای کنونی تهران بوده است. به همین منظور برای مکان نو کافه خود خانه ای قدیمی را انتخاب نموده اند. از آن خانه های قدیمی با طراحی مدرن 70 سال پیش تهران؛ مدرن اما با رنگ و بوی ایرانی. وجود حیاط، حوض و ایوان به زیبایی نشان دهنده این موضوع است.

در نگاه اول ممکن است فضای کافه تهرون عادی به نظر برسد؛ اما همین طراحی به نظر ساده کوشش و زحمت بسیاری برده که این خانه تا حد زیادی شبیه به خانه های حوالی دهه 40 گردد. با وجود موزائیک، پنجره و پله ها، به نظر می رسد به لوکیشن ساخت فیلمی تاریخی مربوط به گذشته تهران قدم گذاشته باشید.

صدای موسیقی کلاسیک ایرانی، رومیزی ها، بشقاب ها و حتی خود منو ـ که پارچه ای است ـ همگی مختص این کافه هستند. در کافه تهرون سعی شده پشت کوچک ترین جزئیات هم اندیشه ای باشد، حتی برای هر قاشق، چنگال، نبات و برگ نعنایی که برای تزئین به کار می رود فکر شده است.

وجود گلخانه و حیاتی با حوض زیبا، باغچه و گل های رنگارنگ، جایگاه های چوبی و میزهایی که هرکدام به نام درختی نام گذاری شده اند، همگی در کنار هم فضایی ایجاد نموده اند که کافه تهرون به کافه ه ای تبدیل گردد که شبیه هیچ کافه دیگری در تهران نباشد.

کافه تهرون در ابتدای فعالیت خود در باغ نگارستان، شربت های خوشگوار با عرقیجات گیاهی سرو می کرد. آن موقع کمتر کافه یا حتی شربت خانه ای پیدا می شد که این ترکیب ها را با این ظاهر دلربا برای شما سرو کند. بی شک بخش زیادی از معروفیت کافه تهرون مربوط به ظاهر مجذوب نماینده شربت ها با رنگ های طبیعی زنده و سرحال بود که تقریبا بیشتر میهمانان را مجبور می کرد تا از سفارشات خود عکس بیندازند.

کافه تهرون هر روز یک غذای روز سرو می نماید. غذاهایی مانند عدس پلو، لوبیا پلو و ... که در هر جایی یافت نمی شوند؛ غذاهایی خوشمزه و با عطر و طعم خانگی.

یکی از بخش های ویژه منوی این کافه خاص، بخش کیک، تارت و شیرینی است که همه آن ها در شیرینی پزخانه این کافه، در گوشه حیاط آن، تهیه می گردد و بیشتر آن ها دستور تهیه خاص و ویژه ای دارند که فقط در این کافه سرو می شوند. برای مثال تارت هل و گلاب؛ تارتی که مشتریان پر و پا قرصی دارد که همیشه پیگیر و جویای احوال این شیرینی بسیار خوشمزه هستند.

اسامی مختلفی که در منوی کافه تهرون می بینید بسیار ساده و آشنا هستند و ممکن است فکر کنید مجذوب نمایندهیتی برای شما نخواهند داشت. اما هنگامی که غذا برای شما سرو می گردد یا غذایی برای میز کناریتان می آید، از بوی غذا گرفته تا چیدمان و دورچین غذا به شکلی است که شما را شگفت زده خواهد نمود.

محیط کافه تهرون به خصوص بخش داخلی آن بسیار شبیه یک خانه طراحی شده و با لوستر، آینه، کمد دیواری و تاقچه این کافه بسیار بیشتر فضای گرم و صمیمی یک خانه را برای شما تداعی می نماید. حسی که بیشتر مشتریان تجربه می نمایند حس راحتی و آرامش است.

کافه تهرون ویلا در یک کوچه فرعی و دور از شلوغی های شهر برپا شده است و اگر کسی اینجا را از قبل نشناسد تقریبا محال است گذرش به اینجا بیفتد. اما کافی است یک بار به این کافه سر بزنید تا به مشتری همیشگی و وفادار آن تبدیل شوید.

آیا شما هم قبلا در این کافه حضور داشته اید؟ نظرات و تجربیات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / mag.fidilio.com
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1425

به "طراحی ورودی باغ ویلا: کافه تهرون ویلا؛ خاطره بازی در تهرون قدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ورودی باغ ویلا: کافه تهرون ویلا؛ خاطره بازی در تهرون قدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید